۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۴

در اظهاراتی متناقض؛

«رابرت مالی» برای بازگشت آمریکا به برجام شرط گذاشت

«رابرت مالی» برای بازگشت آمریکا به برجام شرط گذاشت

دولت واشنگتن در ادامه تیره کردن چشم انداز مذاکرات وین، با طرح ادعاهای متناقض، سعی دارد دو مقوله بازگشت به تعهدات برجامی و رفع بازادشت اتباع آمریکایی در ایران را به هم گره بزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با رویترز مدعی شد که بعید است بدون آزادی شهروندان آمریکایی تحت بازداشت در ایران، مذاکرات وین راه به جایی ببرد.

اگرچه او تلاش داشت موضع همیشگی واشنگتن را تکرار کند که بر ادعای جدایی این دو مقوله از یکدیگر متمرکز است، با این حال، یک گام فراتر رفت و گفت: آزادی آنها پیش شرط توافق هسته ای بود.

او در توضیح این ادعا افزود: این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند اما برای ما بسیار دشوار است مادامی که چهار آمریکایی از سوی ایران گروگان گرفته شده اند، بازگشت به توافق را تصور کنیم.

مالی ادعای خود را اینگونه ادامه داد: بنابراین، اگرچه در پرونده هسته ای، مذاکرات غیرمستقیم با ایران را دنبال می کنیم، همچنان به طور غیرمستقیم، گفتگوها با آنها را در راستای تضمین آزادی گروگان هایمان هم دنبال می کنیم.

این در حالی است که از هفته گذشته، یک تبعه آمریکایی با حضور مقابل هتل برگزاری مذاکرات وین، دست به اعتصاب غذا زده و با برخورداری از حمایت عده ای دیگر، به صراحت توقف گفتگوها و خودداری از رفع تحریم ها علیه ملت ایران را خواستار شده است.

جالب آنکه واشنگتن در ابتدا تلاش می کرد این ماجرا را تصمیمی فردی القا کند حال آنکه در حال حاضر، با سرمایه گذاری روی این جریان، به دنبال ایجاد انحرافی جدید در روند مذاکرات و کند کردن فرایند حصول نتیجه است.

کد خبر 5407428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      1 1
      امریکا در مقامی نیست که برای ایران شرط بگذارد.