۸ دی ۱۴۰۰، ۱:۱۹

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ارزیابی مذاکرات وین هنوز خیلی زود است

 ارزیابی مذاکرات وین هنوز خیلی زود است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که هنوز خیلی زود است نتایج از سرگیری مذاکرات وین را ارزیابی کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن فکر می‌کند هنوز خیلی زود است که نتایج از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم در روز دوشنبه را ارزیابی کنیم.

به گفته پرایس اکنون خیلی زودهنگام است که پیشرفت‌های اساسی در مذاکرات برای نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران در وین را مورد بررسی قرار دهیم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده هنوز احساس ضرورت کافی برای مذاکرات را از سوی ایران ندیده است و افزود که واشنگتن باید طرف‌های مذاکره را سازنده ببیند، به گونه‌ای که دیگر طرف‌ها نیز به دنبال ایجاد پیشرفت باشند.

هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها عصر دیروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفتگوها بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5386672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی رضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      بسمه تعالی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) آمریکا در حال فروپاشی است . مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای