۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

امروز دوشنبه؛

پسکوف: فضای روابط روسیه و غرب متشنج است

پسکوف: فضای روابط روسیه و غرب متشنج است

سخنگوی کرملین اعلام کرد که غرب به جای مطرح کردن و گفتگو درباره تضمین های امنیتی، مدام درباره ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین بیانیه صادر می کند.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه درباره روابط روسیه و غرب در خصوص اوکراین، گفت که هنوز فضا بسیار پرتنش است.

پسکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است درباره کاهش میزان تنش ها پیرامون روسیه صحبت کرد یا خیر، گفت که در چند روز اخیر مسئله جدیدی در مورد تضمین های امنیتی مطرح نشده است.

وی ادامه داد: غربی ها ترجیح می دهند که به این موضع اشاره ای نکنند و به جای آن بسیار مایلند که به زعم خودشان درباره مشکل حمله احتمالی روسیه به اوکراین بحث کنند.

سخنگوی کرملین افزود: در این مسئله نیز احتمالا به سختی می شود درباره آرامش صحبت کرد ما همه روزه از آمریکا و از پایتخت های اروپایی، بیانیه هایی در این زمینه می شنویم. بنابراین، فعلاً فضا بسیار بسیار متشنج است.

وی همچنین در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض ژاپن به برگزاری رزمایش روسیه در جزایر «کوریل»، گفت: البته ما روند نظامی سازی، روند آموزش ارتش، مانورها و تمرینات را در سراسر جغرافیای فدراسیون روسیه از جمله خاور دور ادامه می دهیم. این تمرینات به هیچ وجه نباید موجب نگرانی همسایگان ما باشد.

کد خبر 5419188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha