۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴

در واکنش به اقدام شبکه آمریکایی؛

پسکوف: کرملین ممکن است خبر جعلی را خبر «بلومبرگی» بنامد

پسکوف: کرملین ممکن است خبر جعلی را خبر «بلومبرگی» بنامد

سخنگوی کاخ کرملین گفت که واشنگتن و دیگر دولت های اروپایی با اظهارات شان موجب تحریک وضعیت می شوند و اقدام شبکه آمریکایی «بلومبرگ» نمونه ای از این دست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز شنبه اعلام کرد که مسکو ممکن است از این به بعد از عبارت «اخبار بلومبرگ» به جای «اخبار جعلی» برای توصیف گزارش های نادرست استفاده کند.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: این مسئله نشان می دهد که وضعیت چقدر خطرناک است هنگامی که اظهارات تهاجمی بی پایانی از سوی واشنگتن، لندن و سایر دولت های اروپایی، موجب تحریک اوضاع می شود.

وی گفت گمان نمی کند که تیتر دروغ این شبکه خبری اقدامی تحریک‌آمیز باشد، اما تاکید کرد که «هر جرقه‌ای» در شرایط پرتنش کنونی می‌تواند خطرناک باشد.

پسکوف افزود: و این احتمالاً نشان دهنده این است که چگونه چنین پیام هایی می توانند به عواقب جبران ناپذیری منجر شوند.

اظهارات پسکوف در پی آن بیان می شود که شبکه خبری بلومبرگ روز گذشته خبری را با عنوان «روسیه به اوکراین حمله می کند» به همراه پوشش لحظه به لحظه در وب سایتش منتشر کرد، اما بعداً لینک این خبر را حذف و اعلام کرد که خبر مزبور به طور تصادفی منتشر شده است و علت این حادثه بررسی خواهد شد.

تنش‌ها درباره اوکراین بین غربی‌ها و روسیه در هفته‌های اخیر تشدید شده است و آمریکا و ناتو، مسکو را در مورد تجمع ادعایی نظامیانش در نزدیکی مرز اوکراین به آماده شدن برای حمله به این کشور متهم کرده اند. ایالات متحده، انگلیس، کانادا و کشورهای حوزه بالتیک چندین محموله تسلیحاتی شامل اسلحه، مهمات و سلاح‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده اند.

مسکو همزمان با رد این اتهامات گفته است که این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور که صلاح می‌داند، نیروهایش را در خاک خود جا به جا کند. روسیه همچنین گفته است که طرح ناتو برای گسترش بیشتر به سمت شرق و مسئله عضویت اوکراین در این ائتلاف از خطوط قرمزش محسوب می‌شود و چنین اقدامی تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

کد خبر 5417247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha