۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۴:۴۴

طبق نظرسنجی سی بی اس نیوز؛

۵۳ درصد آمریکایی ها خواستار عدم مداخله در بحران اوکراین هستند

۵۳ درصد آمریکایی ها خواستار عدم مداخله در بحران اوکراین هستند

طبق نظرسنجی انجام گرفته توسط شبکه سی بی اس نیوز، ٥٣ درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی گزینه «کنار ماندن» در بحران اوکراین را ترجیح دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از «عدم مداخله» کشورشان در بحران اوکراین حمایت کردند. همچنین ٢٠ درصد از مردم نیز رویکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال بحران اوکراین را «بیش از حد خصمانه» ارزیابی کردند.

شبکه سی بی اس نیوز که این نظرسنجی را انجام داد، اعلام کرد: ایده «عدم مداخله» در بحران اوکراین در میان جمهوریخواهان و مستقل‌های زیر ٦٥ سال ایده‌ای محبوب است در حالی که دموکرات‌ها و ٦٥ ساله‌ها به بالا معتقدند که عمدتاً «حمایت از اوکراین» درست است.

همچنین در پاسخ به این سوال که رویکرد آمریکا در بحران اوکراین چگونه باید باشد، ٥٣ درصد از پاسخ دهندگان گزینه «کنار ماندن» در بحران اوکراین را ترجیح دادند در حالی که ٤٣ درصد «حمایت از اوکراین» و ٤ درصد «حمایت از روسیه» را انتخاب کردند.

از سوی دیگر ٤٦ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که رویکرد بایدن در قبال روسیه «صحیح» است و ٣٤ درصد نیز اعلام کردند که این رویکرد «بسیار دوستانه» است در حالی که ٢٠ درصد معتقد بودند که این رویکرد «بسیار خصمانه» است.

این نظرسنجی در بازه زمانی ٨ تا ١١ فوریه انجام شد و ٢٥٧٨ آمریکایی بزرگسال در آن شرکت کردند و میزان خطای این نظرسنجی نیز ۲.۲ درصد تخمین زده شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) را برای وقوع حمله ادعایی روسیه به اوکراین پیش بینی کرده است. همزمان، اوکراین هم از روسیه خواسته است تا در ۴۸ ساعت آینده درباره فعالیت‌های نظامی خود در مرزهای اوکراین توضیح دهد.

با این حال، مسکو همچنان اتهام تدارک برای حمله به اوکراین را رد می‌کند و می‌گوید این ادعاها بخشی از پروپاگاندای آمریکا است.

کد خبر 5423696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha