۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶

«شب محمد صیاد» در تصویر سال برگزار شد/ شرف شاتر را نگهدارید

«شب محمد صیاد» در تصویر سال برگزار شد/ شرف شاتر را نگهدارید

مراسم بزرگداشت محمد صیادصبور با عنوان «شب محمد صیاد» شامگاه پنجشنبه ۱۲ اسفندماه در جریان برگزاری نوزدهمین جشن تصویر سال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه تصویر سال، شامگاه پنجشنبه ١٢ اسفند ١۴٠٠ در پایان هفته نخست برپایی نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر مراسم شب ویژه محمد صیادصبور با نمایش فیلم «آقای صیاد را ول کنید» برگزار شد. ساعت ۱۹ فیلم اکران شد و محمد صیاد، مریم ملک‌مختار و حمید باباوند نیز بعد از نمایش فیلم به نقد و بررسی و گفتگو درباره فیلم پرداختند.

نمایش این فیلم که با استقبال روبرو شده بود، ساعت ١٩ آغاز شد. پس از نمایش فیلم با دعوت سمانه رستمی، محمد صیاد، مریم ملک مختار و حمید باباوند روی صحنه آمده و به گفتگو درباره فیلم پرداختند.

محمد صیاد در این نشست گفت: تلاش کردم که درباره خودم و کارم اغراق نکنم. به دوستانم توصیه می‌کنم شرف شاتر را حفظ کنند. از همسرم تشکر می‌کنم که با انجام این کار موافقت کرد. حقیقتاً بعد از اینکه به آقای صمدیان گفتم که حاضرم برای این کار، به همسرم گفتم اگر موافق نیستی بگو، چون مطمئناً این کار طولانی خواهد بود.

مریم ملک مختار نیز در صحبت‌هایش ضمن تشکر از سهند صمدیان و نقش ویژه او در شکل‌گیری این اثر، از همراهی محمدرضا دلپاک، سهیل صمدیان، نغمه مقصودلو و زهرا راد قدردانی کرد.

ملک مختار درباره روند انجام مصاحبه‌ها که به پنج مقطع انقلاب، حادثه طبس، جنگ، مهاجران کرد و ورزش تقسیم می‌شود، گفت: مصاحبه‌ها بر اساس فهرستی که آماده کرده بودیم، انجام شد اما در طول مسیر خاطرات و صحبت‌های آقای صیاد فضاهای جدیدی را ایجاد می‌کرد.

حمید باباوند نیز در این نشست اظهار کرد: این فیلم گذشته از نقش سیف‌اله صمدیان که به شکل واقعی در موقعیت تهیه کننده ایستاده است و آقای صیاد که محور اتفاقات است، سه رکن دارد. مریم ملک که توانسته این طور به خصوصی‌ترین لحظات محمد صیاد نفوذ کند، سهند صمدیان که با انتخاب‌های دقیقش روایت فیلم را ساخته و تصاویر را بازآفرینی کرده و محمدرضا دلپاک که با افزودن جزئیات بی‌نظیر در صداگذاری فیلم که محصولی را ساخته‌اند که بیش از آنکه به شکل یک مستند پرتره معمولی دیده شود یک فیلم هنری است که می‌شود بارها به تماشای آن نشست.

با دعوت باباوند، سیف‌اله صمدیان دوباره روی صحنه آمد و در جواب این سوال که چرا از عنوان تهیه کننده استفاده نمی‌کند، گفت: الان که تاکید کردید، با خودم مرور کردم که آیا واقعاً من نقشی داشته‌ام یا نه و دیدم درست است که در دنیا، معنای واقعی تهیه کننده همین نقش قراردادن افراد در جایگاه و موقعیت مناسب خودشان است اما ناخودآگاه همه تهیه کننده را در جایگاه سرمایه‌گذار می‌بینند. شاید دوسوم فضای فعالیت دفتر تصویر طی یک سال در اختیار این پروژه بود.

سیف‌اله صمدیان در پایان صحبت‌هایش از سیروس علینژاد روزنامه نگار پیشکسوت برای صحبت دعوت کرد. او که روزگاری سردبیر روزنامه آیندگان بود نیز گفت: بعد از دیدن این فیلم دلم می‌خواهد دوباره به سراغ عکس‌های صیاد بروم و آنها را مجدداً نگاه کنم.

این نشست با عکس یادگاری عکاسان حاضر در نشست، در کنار محمد صیاد در ساعت ٢١ به پایان رسید.

کد خبر 5438218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha