۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴

در گفتگو با سی‌ان‌ان؛

لیز تراس: جنایات جنگی در اوکراین رخ داده است!

لیز تراس: جنایات جنگی در اوکراین رخ داده است!

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در مصاحبه ای تلویزیونی ادعا کرد: جنایات جنگی در اوکراین رخ داده است!

به گزارش خبرگزاری مهر، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس امروز پنجشنبه در گفتگو با شبکه آمریکایی سی ان ان گفت: نباید مخفیگاهی برای افراد نزدیک به پوتین وجود داشته باشد.

وزیر خارجه انگلیس در این باره اضافه کرد: روسیه که قبلا گفته بود هیچ برنامه ای برای حمله ندارد؛ قابل اعتماد نیست. بهترین راه برای کمک به اوکراینی ها این است که تجهیزات نظامی برای آنها فراهم کنیم.

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد: پوتین پیشرفتی را که انتظار داشت به دست نیاورد. هدف او تصرف سریع شهرها بود! ما معتقدیم که جنایات جنگی در اوکراین رخ داده است و پرونده‌ ها را به دادگاه کیفری بین‌ المللی ارجاع داده‌ ایم!

وی در این ارتباط اضافه کرد: صحبت هایی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه در گذشته این کار را انجام داده است! ما در مورد استفاده احتمالی روس ها از سلاح های شیمیایی در اوکراین بسیار نگران هستیم.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه تا کنون بارها تأکید کرده است که به هیچ عنوان به مناطق غیرنظامی حمله ای نکرده و ادعای محور غربی در این باره به نوعی کارزار تبلیغاتی به شمار می آید.

کد خبر 5443892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      با سلام اینکه در اوکراین جنایت جنگی اتفاق افتاده یا نه زمانی مشخص خواهد شد که تا حدودی گرد و غبار اولیه برخورد فروکش کند ولی شما چقدر بی شرف هستید که کشتار در یمن ، افغانستان، عراق ، فلسطین، لیلیوم ..را کور هستید و نمی‌بینید در پیشگاه خداوند و تاریخ یک روزی باید پاسخ بدهید...
    • وحید IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      نه بابا،کم خود اوکراینی ها به مردم خودشون ظلم نکردن،مواد شیمیایی کم درست نکردن تو اوکراین برای امریکا و متحدانشان،تو خودتو نگران نکن روسیه خوب بلده چه کنه،راجع به تصرف شهر ها توسط روسیه باید بگم خود آمریکا چه دستاوردی داشته تو این ضمینه جز اون کشور بدبخت که یادم رفته اسمشو اونم هزاران دلیل داشت.