۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

گزارش میدانی مهر+ فیلم و عکس

وداع باشکوه گرگانی‌ها با آیت‌الله علوی/پیکرمرجع ولایی در آغوش ملت

وداع باشکوه گرگانی‌ها با آیت‌الله علوی/پیکرمرجع ولایی در آغوش ملت

مردم استان گلستان و شهر گرگان امروز با حضور گسترده خود وداع باشکوهی با «آیت‌الله علوی گرگانی» داشتند تا تشییع پیکر این مرجع ولایی و انقلابی در روزهای پایانی سال این شهر را عزادار کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مراسم تشییع پیکر آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی با حضور باشکوه مردم ولایتمدار استان گلستان در شهر گرگان برگزار شد. پیکر مطهر علوی گرگانی، امروز چهارشنبه ساعت ١٠ صبح با حضور مردم از میدان وحدت گرگان به سمت امامزاده عبدالله (ع) این شهر تشییع شد.

جمعی از مسئولان در این مراسم تشییع حضور داشتند.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعه ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه روز سه شنبه در سن ۸۲ سالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری به ملکوت اعلی پیوست. وی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری‌شده بود.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان در پی درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین مراسم تشییع این مرجع تقلید شیعیان روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهر قم برگزار می‌شود.

مردم عزادار و قدرشناس استان گلستان و دارالمومنین گرگان با حضور باشکوه در این مراسم با این عالم بزرگ وداع کردند. این مراسم از حسینیه ثارالله سپاه گلستان آغاز شد و تا امام زاده عبدالله گرگان ادامه داشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان در آیین تشییع پیکر مطهر آیت الله علوی گرگانی، اظهارکرد: بیش از ۷۰ سال با مرحوم علوی گرگانی، از نزدیک دوست و رفیق بودیم و یکی از عللی را که باعث شد بنده وارد حوزه علمیه شوم ارتباط و دوستی با ایشان بود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: ایشان سال ها در حوزه های علمیه مشغول تحصیل و تدریس و تربیت طلاب بود و همواره تبلیغ دین را انجام می داد.

وی افزود: ایشان در شهر و روستا، در ماه رمضان و محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا مشغول موعظه مردم بود و هم در تربیت طلاب و هم در تهذیب نفوس و تربیت مردم کوشا بود.

نورمفیدی عنوان کرد: از فضیلت هایی ایشان مردمی بودن و با مردم بودن بود و ایشان هیچ وقت حجاب و حائلی با مردم نداشتند.

استاندار گلستان هم در حاشیه این آیین اظهار کرد: آیت الله علوی گرگانی شخصیتی بود که نهایت تواضع را داشت و فروتنی اش با مردم مثال زدنی بود.

علی محمد زنگانه افزود: ایشان با وجود کهولت سن کنار مردم حضور می یافت و مردم را وعظ، پند و نصیحت می کردند.

آیت سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: مرحوم علوی گرگانی یکی از مدافعان اساسی فرهنگ و اندیشه انقلاب بودند و برای کشور غنیمت ارزشمند محسوب می شدند و همواره انقلاب را پشتیبانی می کردند.

بنابراین گزارش، خبر تلخ رحلت جانگداز فقیهی عالم و عادل و فرزانه و مرجع تقلید شیعیان «آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی»، گلستان را غرق در ماتم و اندوه کرد.

فقیهی که زندگی و حیات خود را برای هدایت بشر، در طبق اخلاص نهاد و برای تعالی جامعه، مردانه کوشید و در پیمودن این مسیر از گردنه‌های صعب نهراسید.

صفحات زندگی این عالم ربانی پر است از مجاهدت‌های علمی و فرهنگی، تبلیغ دین و حمایت از نظام مقدس جمهوری که خالصانه در این راه تلاش کرد تا چراغ معرفت را بیفروزد.

شیوایی سخنش و کلام گرم و زیبایش مردم را شیفته و مجذوب خود کرده بود و هزاران نفر مرید وی بوده و خود را به پای منبر و سخنانش می‌رساندند. وی که ساکن قم بود، ماه‌های محرم و رمضان خود را به گرگان می‌رساند و در مسجد جامع گرگان منبر می‌رفت و به وعظ و ارشاد مردم می‌پرداخت.

با اعلام خبر رحلت این عالم ربانی، پرچم‌های سیاه و بیرق‌های عزا در گرگان برافراشته شده و مسجد جامع شهر هم سیاه پوش شد.

به دنبال انتشار خبر رحلت آیت الله علوی گرگانی، چهره‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و مدیران استان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.

کد خبر 5448608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha