۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۴

مهر گزارش می‌دهد؛

نیم قرن رزق حلال با شانه و قیچی/ سلمانی با ۱۵ هزار تومان!

نیم قرن رزق حلال با شانه و قیچی/ سلمانی با ۱۵ هزار تومان!

سراب- قدیمی ترین سلمانی شهر سراب همچنان با ۱۵ هزارتومان اجرت اصلاح می‌کند و خدا را شاکر است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- جواد عباس زاده؛ کمی پایین‌تر از چهار راه انقلاب سراب، کوچه شهید محمدشاهی و ایلانلوی سابق مردی مسن همچنان در مغازه کوچکش مشغول کسب و کار و تأمین معاش خود با شانه و قیچی است.

نامش مشهدی فتحعلی و فامیلی او نیکفر (آسیابانی) است. او محبوب مردم و اهالی آن کوچه قدیمی سراب است؛ کوچه‌ای که خاستگاه شهیدان و مفاخران زیادی است.

برداران شهید سید داود و سیدحجت علوی؛ برادران شهید علیرضا و عادل محمدشاهی؛ شهیدان والامقام غلامحسین عباس زاده و بطینی و چند شهید دیگر و نیز دکتر غلامعلی نظیری پزشک محبوب و پیشکسوت سرابی و چهره برجسته اجتماعی شهر برخاسته از این کوچه کوچک هستند.

وارد آرایشگاه یا به قول خودش سلمانی او شدیم مثل همیشه نشسته بود و صحبت می‌کرد.

از وی خواستیم تا از کسب و کارش بگوید و او ضمن شکرگویی خدا از کسادی بازار و کمرشکن بودن مخارج معیشتی گفت.

نیم قرن رزق حلال با شانه و قیچی/ سلمانی با ۱۵ هزار تومان!

مشهدی فتحعلی از ۱۰ سالگی حرفه را با آموزش در مغازه آرایشگری شروع کرده و از سال ۱۳۴۸ مغازه خود را به صورت سرقفلی در همین کوچه باز کرده است.

وقتی تورم حریف مشهدی فتحعلی نمی‌شود

مشهدی فتحعلی عاشق کارش هست او به خبرنگار مهر می‌گوید: زمانی این مغازه چند متری معیشت سه خانواده را تأمین می‌کرد و مجال و وقتی برای استراحت پیدا نمی‌شد.

قدیمی ترین آرایشگر سراب اما اینک با کسادی مشتری روبرو است.

قیمت اصلاح سر دراین سلمانی فقط ۱۵ هزار تومان است او علت آن را درآمد پایین مشتریانش می‌داند و معتقد است انصاف شرط اصلی در کار است.

گلایه از مدهای جدید موی سر برخی جوانان

این مرد از مدهای جدید موی سر برخی جوانان گله می‌کند و می‌گوید: رواج این سبک از مدها جوانان را از مراجعه به آرایشگرهای سنتی بازداشته است.

مشهدی فتحعلی در پاسخ به پرسش ما که چرا این نوع سبک اصلاح را یاد نگرفته، می‌گوید: این نوع اصلاح از قضا آسان‌تر است اما او علاقه‌ای به این سبک ندارد و جوانان هم او را سنتی می‌شناسند و از طرفی فعلاً حدود ۹۶ آرایشگر در سراب مشغول فعالیت هستند.

نیم قرن رزق حلال با شانه و قیچی/ سلمانی با ۱۵ هزار تومان!

اما این مرد به ظاهر شوخ طب؛ دریایی به عمق مهربانی است با اشکی در چشمانش ماجرای تصادف منجر به فوت دخترش را حکایت می‌کند که او در زمانی که از بیمه‌ها خبری نبود اجازه نداد تا راننده نیسان به زندان برود و علت این کار را چنین برای ما نقل کرد که اولاً او عمداً این کار نکرده بود و از طرفی خانواده داشت و تنها نان آور خانه بود و به زندان رفتن او دردی از من دوا نمی‌کرد.

از طرفی از بد روزگار تنها پسر این مرد زحمت کش مهدی که استعداد عجیبی در کشتی داشت متأسفانه در مسابقه قهرمانی استانی حین کشتی با حریف دچار حادثه شده و براثر آسیب نخاعی فوت کرده بود. مشهدی فتحعلی عنوان کرد که او شاکی کسی نشد.

به هرحال مشهدی فتحعلی همچنان با وجود داشتن ۷۷ سال سن کار می‌کند و تنها نان آور خانه است. خدا را شکر می‌کند و می‌گوید از زندگی و کارش راضی است.

او درمورد کرونا هم می‌گوید که در ایام تعطیلی چندماهه به سختی دچار مشکل اقتصادی شد اما نه چاره‌ای بود و نه حمایتی از طرف دولتمردان.

کد خبر 5464167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha