۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲

صدر اعظم آلمان تأکید کرد:

اجتناب از تشدید تنش با روسیه/تحریم گاز روسیه جنگ را متوقف نمی‌کند

اجتناب از تشدید تنش با روسیه/تحریم گاز روسیه جنگ را متوقف نمی‌کند

«اولاف شولتز» با بیان اینکه اجتناب از تشدید تنش روسیه با ناتو یک اولویت است، گفت قابل توجیه نیست که آلمان و ناتو به یک طرف جنگ در اوکراین تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور لیتوانی درباره تحولات جنگ اوکراین گفت: معتقد نیستم که ممنوعیت واردات گاز از روسیه به متوقف شدن جنگ علیه اوکراین منجر شود. باید به توافق صلحی دست یافت که به اوکراینی‌ها اجازه دهد در آینده از خود دفاع کنند.

وی تأکید کرد: قابل توجیه نیست که آلمان و ناتو به یک طرف جنگ اوکراین تبدیل شوند. اجتناب از تشدید تنش روسیه با ناتو اولویت اصلی ما است. ما باید از وقوع جنگ هسته‌ای جلوگیری کنیم.

صدر اعظم آلمان تأکید کرد: نیروهای مسلح ما از تمام گزینه‌های خود برای تجهیز ارتش اوکراین به تسلیحات استفاده کرده است.

این در حالی است که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز امروز جمعه گفت که اعمال ممنوعیت بر واردات گاز روسیه می‌تواند موضوع مورد بحث در چارچوب تحریم‌ها علیه مسکو باشد، اما این موضوع هنوز مورد بحث قرار نگرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک هم به نقل از یک فرمانده ارشد ارتش روسیه گزارش داد: مأموریت مرحله دوم عملیات ویژه نظامی در اوکراین، تسلط کامل بر منطقه دونباس و جنوب اوکراین است که امکان ایجاد یک کریدور زمینی به سمت شبه جزیره کریمه را فراهم می‌کند و بر تأسیسات اقتصادی حیاتی اوکراین تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 5472907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha