۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱

وزارت خارجه روسیه:

تحولات اوکراین نتیجه بی‌توجهی غرب به خواسته‌های امنیتی مسکو است

تحولات اوکراین نتیجه بی‌توجهی غرب به خواسته‌های امنیتی مسکو است

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از مذاکره شفاف و صادقانه و احترام متقابل بین مسکو و واشنگتن گفت: تحولات اوکراین نتیجه بی‌توجهی آمریکا و ناتو به خواسته‌های امنیتی روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از گفتگوهای صادقانه و شفاف و احترام متقابل با واشنگتن استقبال می‌کند و تلاش برای حفظ کانال‌های ارتباطی بین دو کشور حتی در شرایط فعلی ادامه دارد.

معاون اداره آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه در میزگردی با عنوان «بحران در روابط روسیه و آمریکا» گفت: آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، از بسیاری جهات نتیجه بی توجهی آمریکا و ناتو به نگرانی‌ها و خواسته‌های ما برای تضمین‌های امنیتی الزام آور و قانونی است.

«سرگئی کوشلف» در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای در مورد زمینه‌های اصلی تعامل با دولت آمریکا وجود ندارد ولی من به نوبه خود می‌توانم تأیید کنم که ما آماده گفتگوی صادقانه و احترام متقابل هستیم البته به شرط اینکه واشنگتن نیز برای انجام این کار آماده باشد.

وی افزود: ما در وزارت خارجه روسیه معتقدیم که هر مناقشه و درگیری می‌تواند با مذاکره پایان پذیرد. ما برای پیشبرد سیاست خود هیچ ابزار نفوذ دیگری به جز دفاع از مواضع خود در پای میز مذاکره و تدوین اسناد الزام آور قانونی نداریم.

این مقام ارشد روس در پایان گفت: اصلی ترین ابزار، حفظ کانال‌های ارتباطی بین روسیه و آمریکا است، من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که چنین کانال‌هایی از طریق وزارت خارجه هر دو کشور وجود دارد. مسکو و واشنگتن تجربه تاریخی از حفظ تماس و ارتباط در وضعیت تقابل دارند که در دوران جنگ سرد تجربه موفقی بود.

کد خبر 5473004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha