۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛

تهران باید با نگاهی مبتکرانه و تحول گرایانه اداره ‌شود

تهران باید با نگاهی مبتکرانه و تحول گرایانه اداره ‌شود

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: نگاه شورای شهر تهران، اداره مبتکرانه و تحول گرایانه شهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری، در نشست خبری صبح شنبه به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: یکی از اولین دستورات حضرت امام خمینی بحث شوراها بود و این حاکی از نگاه ایشان به مسائل مهم کشور داشت.

وی ادامه داد: پیام تاریخی امام خمینی متقن تر از قانون اساسی بود و این نگاه ایشان نسبت به مردمی بودن شورا را نشان می‌دهد.

سروری با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: از مردم عزیز تشکر می‌کنم آنها بعد از دو سال جلوه‌ای از نشاط اجتماعی را نشان دادند و این حماسه‌ای بزرگ از ایرانیان بود و بنده روز گذشته را یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس میدانم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این راهپیمایی نه در سطح شهرها و روستاهای ایران بلکه در تمامی کشورهای اسلامی به وقوع می‌پیوندد و امروز روز قدس یکی از دغدغه‌های رژیم صهیونیستی است.

سروری با اشاره به فوت نادر طالب زاده گفت: وی یکی از چهره‌های فرهنگی انقلاب اسلامی بود و امیدواریم راه پر فروغ وی توسط مجاهدین عرصه فرهنگ و هنر ادامه پیدا کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران درباره روز خلیج فارس بیان کرد: این روز بسیار مهم است زیرا خلیج فارس ظرفیت عظیمی برای اقتدار و عزت ایران است و استفاده از این آب راه باید همراه با منافع ملی ایران باشد و اقتدار و عظمت ایران بر این آبراه بسیار تعیین کننده و غیر قابل عقب نشینی است.

وی ضمن اشاره به روز کارگر گفت: امروز مراسمی به مناسبت روز کشور برگزار می‌شود و این روز را به همه کارگران تبریک میگویم.

سروری اظهار کرد: شورای شهر تهران از همان ابتدا اعلام کرد که شورایی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است و مطالبه جدی ما این است که شهر باید با نگاهی تحول گرایانه و مبتکرانه اداره شود و هر روز باید شاهد ارائه خدمات مفید به مردم باشیم همه مصوبات شورای شهر برای حل مشکلات است و شورای شهر تهران و شهرداری باید منسجم حرکت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تحول اساسی باید با همکاری و مشارکت مردم انجام شود تصمیمات در شهر تهران باید با کمترین خطا شکل گیرد و بر همین اساس سازمان نوآوری مستقیماً زیر نظر شهردار قرار گرفت اما مطالبات ما نیز جدی تر شده است تا طرح‌های فناورانه و مبتکرانه هر روز بیشتر شود.

سروری در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که شورای ششم به وعده‌های خود عمل کند، گفت: توقع مردم در ۱۲ سال مدیریت دکتر قالیباف بسیار بالا رفته و سطح توقعات مردم را از مدیریت شهری بالا برده‌اند که این را فرصت می‌دانیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای ششم باید بتواند آن خدمات را تکرار کند تا به وعده‌های خود عمل کند. مردم ما گفتار درمانی زیاد شنیده‌اند و از ما عملکرد می‌خواهند.

وی اظهار کرد: به مردم وعده داده بودیم که جلوی فساد را بگیریم و خدمات روان ارائه دهیم. بیش از ۵۰ درصد در مصوبات شورای شهر در کاهش صدور زمان پروانه بوده و تا خردادماه این زمان را از ۱۴ ماه به دو الی سه ماه کاهش خواهیم داد.

سروری تصریح کرد: بعد از تعطیلات ساعت کاری معاونت شهرسازی تا ساعت ۸ خواهد شد تا مردم بتوانند مراجعه کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که عدم مراجعه حضوری را در دستور کار قرار دهیم و یکی از موضوعاتی که موجب بروز تخلف و فساد است مواجهه افراد متقاضی با مأموران است که باید با دنیای مجازی و سامانه‌های مناسب به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: در همین خصوص، دوستان با طراحی که کرده اند و با کمک و نظارت شورای شهر تا چهار ماه آینده مراجعه حضوری تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت.

سروری بیان کرد: این موضوع نظارت شورا را به شدت افزایش خواهد داد و برای این موضوع زمان‌بندی تنظیم می‌شود که هر گونه تخلف را می‌تواند به ما هشدار دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: ضمانت را باید در عمل انجام داد. تضمین ما در تحقق وعده‌ها و شعارها است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی چمران عنوان کرد: ایشان سلام رساندند و شرایط سلامت ایشان روند خوبی پیدا کرده و تا یکی دو هفته آینده شاهد حضور ایشان در شورای شهر خواهیم بود.

سروری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا مدیریت شهری و شورای شهر در دوره جدید ابرپروژه خاصی را در نظر دارد یا خیر، گفت: این موضوع حتماً در دستور کار بوده و هست و در سال جاری چند پروژه بزرگ را در دستور کار داریم که مدیریت شهری باید انجام دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمان صدور پروانه را کاهش دهیم خود ابرپروژه محسوب می‌شود و طبیعتاً باید در بخش‌های عمرانی اقدامات مناسبی انجام شود تا هم افزایی در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ۱۲۴۰ هکتار بوستان جنگلی به ظرفیت‌های موجود فضای سبز طی این هفت ماه اضافه شد و این نشان دهنده عزم جدی مدیریت شهری و شورا است. در ابتدا باید از ظرفیت‌های جاری و ساری استفاده بهینه کنیم. در مترو باید خطوط جدید را افتتاح کنیم اما اولویت این است از خطوط فعلی استفاده حداکثری شود.

سروری عنوان کرد: امتداد یادگار امام (ره) در دستور کار ما در سال جاری است که می‌تواند در ارائه خدمت مؤثر به مردم اثرگذار باشد.

سروری گفت: ما از شهردار و شهرداری تهران توقع هفتگانه داریم و شهرداری تهران در راستای مطالبات شورای ششم حرکت کرده است و شورا نیز بر موضوعات مختلف نظارت دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات مد نظر شورای شهر تهران حمل و نقل است و این موضوع می‌تواند زمینه خدمت رسانی به مردم را فراهم کند و از نظر ما شهرداری از وضعیت چهار ساله قبلی خود در حال خارج شدن است و ۱۷۵ اتوبوس خریداری شد.

نایب رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: تزریق ۳ هزار اتوبوس در سال ۱۴۰۱ یعنی مدیریت شهری در راستای پاسخ به نیازهای مردم حرکت می‌کند و فراهم شدن ۱۰۵ واگن مترو در دستور کار است و این به معنای استفاده حداقلی از مترو است.

وی گفت: در ۶ ماهه اول فعالیت شهرداری تهران حدود هزار دستگاه تزریق شد و اورهال هزار دستگاه در دستورکار است و به معنای کارنامه خوب شهرداری است البته برخی به گونه‌ای القا می‌کنند که شهرداری تهران می‌خواهد به تنهایی کار کند اما شورای شهر و شهرداری تهران در راستای یکدیگر فعالیت می‌کنند.

سروری با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر گفت: با پای کار آمدن تمامی مجموعه‌ها در حال حاضر ۱۰ هزار معتاد در سطح شهر تهران جمع آوری شده و این حاکی از اقدامات مناسب شهرداری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه تعادل مدیران و رسانه گفت: پاسخگویی مسئولان زمینه شفافیت را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ترافیک موضوعی ملی است در گذشته برای خرید اتوبوس دولت کمک بسیاری می‌کرد اما در چهار ساله گذشته این موضوع منتفی شد و مدیریت شهری نیز توانایی تأمین مالی را نداشت اما با کمک دولت در حال حاضر بار دیگر قرار است کمک مالی به مدیریت شهری شود.

سروری گفت: صبح فردا جلسه هم اندیشی برگزار می‌شود و از شهرداری خواسته ایم گزارش حمل و نقل را در این جلسه مطرح کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت پایتخت گفت: تهران در حال تبدیل شدن به پارکینگ است اما تهران باید درباره موضوع حمل و نقل عمومی فکری کند.

وی با اشاره به ترافیک بهشت زهرا گفت: در حال حاضر تمامی اموات تهرانی‌ها در بهشت زهرا دفن هستند و تملک زمین‌های تهران و خروج از تمرکز در بهشت زهرا در دستور کار شهرداری و شورای شهر تهران است.

سروری درباره واردات اتوبوس‌های دست دوم، افزود: شهرداری به دنبال وارد کردن اتوبوس‌های دسته دوم نیست بلکه در کنار تزریق اتوبوس‌های نو می‌خواهد از ظرفیت اتوبوس‌های با کارکرد محدود بهره ببرد و این هم به معنای واردات هر اتوبوسی نیست بلکه انجام این کار منوط به استاندارهای خاص است و قرار نیست اتوبوس‌های فرسوده وارد تهران شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این اولین بار نیست که قرار است این کار انجام شود اسم این اتوبوس‌ها کمکی است.

سروری در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص شورایاری‌ها گفت: شورایاری‌ها یک ظرفیت انکارناپذیر در تهران است و ظرفیت بزرگی است که در عرض ۲۰ سال شکل گرفته و ماهیت مردم پایه دارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: رئیس شورای شهر تهران نامه متقنی به ریاست قوه قضائیه در خصوص شورایاری‌ها نوشته‌اند؛ چرا که شهرداری از نظر قانونی نمی‌تواند تحت عنوان شورایاری‌ها فعالیتی انجام دهد.

وی عنوان کرد: شهرداری برای استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها تلاش کرده نیروهای کیفی و مناسب شورایاری‌ها را تحت عنوان محلات در ارتباط با خدمت دهی محلات مورد استفاده قرار دهد.

سروری خاطرنشان کرد: شورای ششم شورایاری‌ها را متولد و فرزند خود می‌داند و بیشترین سطوح خدمات در محلات به واسطه بلندگویی به نام شورایاری‌ها بوده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: شورایاری‌ها را نیروهای توانمندی میدانیم که در خدمت دهی به مردم تهران نقش مهمی را می‌توانستند اعمال کنند و در بعد نظارتی مؤثر بودند.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر شهرداری و شورا بتواند در امر خدمت دهی مؤثر باشد باید از ظرفیت شورایاری‌ها استفاده شود اما در حال حاضر ممنوعیت قانونی وجود دارد.

سروری در پاسخ به سوالی در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری عنوان کرد: سامانه گزارش گیری در کمیسیون نظارت و حقوقی در دست راه اندازی قرار دارد. روش‌های موجود شهرداری برای مبارزه با فساد بررسی شده و از گزارشگران فساد صیانت و حمایت خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: شبکه ای که در شورا و شهرداری وجود دارد به شدت با موضوع فساد مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فساد در شهرداری موضوع صدور پروانه‌ها است، افزود: تمام امکانات را به کار می‌گیریم تا زمینه‌های تولید فساد را از بین ببریم. مبارزه با فساد و مفسد مهم‌ترین دغدغه شورای شهر تهران است.

سروری در پاسخ به این سوال که شهرداری چه میزان به تذکرات حساس است و چقدر پاسخ می‌دهد، گفت: زمانی که اعضا رأی آوردند این ذهنیت شکل کرفت که شورای قبرستانی خواهیم داشت اما شورای ششم در عین حمایت از شهرداری مطالبات جدی دارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲۰۰ تذکر در عرض این مدت به شهرداری داده شده و این نشان از زنده بودن و مطالبه گر بودن شورای ششم را دارد و اینکه شورای ششم تعارف ندارد و اگر کوتاهی و ترک فعلی صورت گیرد حتماً حضور جدی خواهد داشت و در کنار آن، شورا نقش حمایتی بالایی از شهردار تهران دارد.

وی تاکید کرد: مردم فدای نگاه جریانی نخواهند شد و از شهرداری مطالبه گری و پیگیری می‌شود.

سروری درباره وضعیت حریم شهر تهران و نظارت بر طرح‌های هادی اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگ تهران حریم آن است و نظارت بر آن کاری مشکل است از طرفی دیگر ما با حریم مشترک مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون باید در دستور کار شورای شهر تهران باشد، گفت: باید از طریق شورای عالی استان‌ها موضوع حریم تهران را در دولت فعلاً دنبال کنیم تا از طریق آن به طرح برسیم تا هم بتوانیم حقوق حریم تهران را احیا کنیم هم از بروز مشکل برای تهران جلوگیری کنیم و کلید آن اصلاح قانون است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به قرارگاه جمعیت گفت: شهرداری‌ها در فرهنگ سازی و اعطای مشوق‌های مناسب نقش دارند و در همین راستا شهرداری تهران برای اعطای مشوق‌های جمعیتی وارد عمل شده است.

سروری درباره پروژه‌های عمرانی شهر تهران و چرایی نبود پروژه‌های کلان شهری گفت: کدام مدیریت شهری دذ ۷ ماهه اول کلنگ به زمین زده است؟ البته در حال حاضر کارهای بزرگی انجام شده است و احیای بافت مسکونی و ساخت ۱۸۰ هزار مسکن پروژه‌ای بزرگ است.

وی ادامه داد: در حوزه جمع آوری متکدیان، معتادان متجاهر اقدامات خوبی انجام شده است بازسازی دره فرحزاد حاکی از حل یکی از بزرگترین معضلات شهری است.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: برای حل مشکلات متعدد ردیف بودجه در نظر گرفته شده است و شهرداری تهران برای رفع مشکل گود برج میلاد وارد عمل شده است و ۴۰۰ هزار تن آسفالت در همین ۷ ماه توزیع شده است.

سروری با اشاره به اصلاح معابر گفت: کاهش تعداد فوتی‌ها و مصدومان حوادث رانندگی در تهران به معنای انجام اقدامات مناسب در شهر تهران است از این به بعد هر ماه و هر هفته شاهد جنب و جوش در تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به تئاتر شهر گفت: فعال شدن سالن‌های تاتر آن مکان را پاکسازی و مشکلاتش را حل می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران درباره سه شیفت شدن فعالیت شهرداری تهران و وضعیت مادران شاغل گفت: رعایت شئون بانوان و خانواده اهمیت بسزایی دارد و در راستای سه شیفته شدن شهرداری باید به بانوان توجه داشت.

وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشت که قرار نیست تمام قسمت‌های شهرداری دارای شیفت اضافه شوند بلکه این کار در قسمت‌هایی صورت می‌گیرد که بیشتر با شهروندان در ارتباط هستند و اضافه شدن شیفت همراه با رضایت شهروندان و کارمندان است.

سروری در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اظهار کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و این موضوعات باید یک روند اداری طی کند و روند اداری آن طولانی است.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری شاید فراتر از قانون در این زمینه ورود پیدا کرده و به زودی نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص باغ گیاه‌شناسی نیز عنوان کرد: ارتش سهم خود را داده و پروانه صادر شده و روندی که انجام شده در دوره گذشته طبق ضوابط بوده است.

سروری بیان کرد: اکنون به طور طبیعی برخی نمایندگان در این رابطه از شهرداری سوال داشتند و شهرداری پاسخ داده که ارتش در این فرایند خطایی نداشته و سهم خود را برای انجام خدمات به شهرداری داده و باید بررسی شود که آیا می‌توان امکانی فراهم کرد که آسیب کمتری به این مجموعه وارد شود یا خیر.

سروری درباره اقدامات شورای شهر تهران برای کاهش فاصله شمال و جنوب تهران گفت: عدالت در مدیریت شهری یکی از چالش‌های ما است و نسبت به این موضوع حساسیت بسیاری داریم در بودجه سال ۱۴۰۱ منابع سه برابری برای مناطق جنوبی قرار داده ایم و این سال بزرگی برای محلات جنوب شهر تهران خواهد بود و بسیاری از پروژه‌های جنوب شهر تهران مورد عنایت شورای شهر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد عدالت و کاهش فاصله‌ها باید در عمل نشان داده شود و منطقه ۱۷ و ۱۸ در رأس واگذاری بودجه برای حل مشکلات خود هستند ۱۸۰ هزار واحدی که قراراست در تهران ساخته شوند مربوط به مناطق جنوبی شهر هستند و تمامی اقدامات شورای شهر تهران برای ایجاد پیوست عدالت است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع شفافیت گفت: شفافیت دو بخش است و یک بخش آن مربوط به اصلاح فرایندها است راه اندازی سامانه گزارشگران در دستور کار است و به محض انجام می‌تواند منجر به افزایش شفافیت شود.

سروری گفت: شفافیت بزرگترین ابزار کمک برای انجام خدمات مناسب شورا و شهرداری به مردم است و تلاش ما پیشتازی در این امر است از ۱۷۰ تذکر داده شده شهرداری تهران به ۱۵۰ تذکر پاسخ داده است و این تذکرات هم در راستای شفافیت است.

وی درباره ساخت ۱۸۰ هزار مسکن در سطح پایتخت گفت: در جلسه هفته گذشته با شهردار تهران در این رابطه به صورت کامل صحبت شد و هدف ما ابتدا احیای بافت فرسوده است و این ۱۸۰ هزار دستگاه نقش مهمی در کنترل قیمت دارد و با این کار سرانه‌های جنوبی را به حد استاندارد می‌رسانیم.

کد خبر 5479268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha