۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳

لحظه به لحظه با درگیری‌های مسلحانه در «جنین»؛

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از بازداشت مبارز فلسطینی

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از بازداشت مبارز فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه برای بازداشت دو جوان فلسطینی به اردوگاه جنین یورش بردند و بخش هایی از این اردوگاه را هدف شلیک خمپاره قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سلسله اقدامات خصمانه و وحشیانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد. بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش بردند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به اردوگاه جنین از گلوله‌های جنگی علیه فلسطینیان استفاده کردند. شاهدان عینی اعلام کردند که به دنبال یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین درگیری‌های مسلحانه‌ای میان آنها با فلسطینیان ساکن اردوگاه رخ داده است.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که تک تیراندازان صهیونیست، فلسطینیان ساکن اردوگاه جنین را هدف قرار دادند. به دنبال تیراندازی تک تیراندازان، داوود الزبیدی، اسیر آزاد شده فلسطینی به شدت مجروح شد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از اردوگاه جنین این است که شماری از فلسطینیان نیز مجروح شده اند. شاهدان عینی اعلام کردند که صهیونیست‌ها از رسیدن خودروهای امدادی به اردوگاه برای انتقال مجروحان به مراکز درمانی، مانع می‌شوند.

در همین حال، شبکه المیادین اعلام کرد که صدای چند انفجار از منطقه‌ای که صهیونیست‌ها در جنین آنجا را مورد حمله قرار دادند به گوش رسیده است. الجزیره اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از رهگذر حمله به اردوگاه جنین به دنبال بازداشت دو فلسطینی به نام‌های انس الدبعی و محمود الدبعی است.

در حال حاضر منازل این دو فلسطینی تحت محاصره نیروهای اشغالگر صهیونیست درآمده است. صهیونیست‌ها خواستار آن هستند که این دو جوان فلسطینی خود را تسلیم کنند. جوانان فلسطینی، تاکنون مانع از بازداشت انس و محمود الدبعی شده اند.

یکی از اعضای جنبش «فتح» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از اردوگاه جنین را هدف شلیک خمپاره قرار دادند. تاکنون در حمله اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جنین و درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت با آنان، ۱۳ فلسطینی زخمی شدند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که در درگیری‌های مسلحانه جاری با مبارزان مقاومت در اردوگاه جنین، یک نظامی اسرائیلی زخمی شده است. منابع رسانه‌ای از وقوع آتش‌سوزی گسترده در منزل محاصره شده در اردوگاه جنین پس از شلیک ششمین خمپاره خبر می‌دهند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت یک دستگاه آمبولانس بیمارستان ابن سینا در اردوگاه جنین که قصد انتقال مجروحان را داشت، تیراندازی کردند. برخی منابع اعلام کردند که انس الدبعی برادر محمود الدبعی مبارز محاصره شده مقاومت در اردوگاه جنین خود را تسلیم نظامیان اسرائیلی کرده است.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی به تحولات اخیر در اردوگاه جنین و یورش وحشیانه صهیونیست‌ها در این اردوگاه اشاره کرد. بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: جنین، دلاورانه و با روحیه‌ای بالا، به مقاومت قهرمانانه در برابر نظامیان اشغالگر اسرائیلی ادامه می‌دهد. جنین از عزم و اراده‌ای پولادین برخوردار است که به آن امکان ادامه خیزش در برابر اشغالگران تا بیرون راندن آنان از سرتاسر سرزمین فلسطین را می‌دهد.

شلیک موشک‌های ضد زره به منازل فلسطینیان/زخمی شدن ۳ نظامی صهیونیست

این شخصیت برجسته فلسطینی در ادامه اظهاراتش در این زمینه همچنین عنوان کرد: دلیری و روحیه فداکاری مبارزان فلسطینی در اردوگاه جنین، راز قدرت آنان در پیروزی بر ارتش رژیم اشغالگر است.

«طارق عز الدین» سخنگوی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین امروز جمعه به جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین واکنش نشان داد و اقدامات این رژیم را تروریستی توصیف کرد. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این خصوص اظهار داشت: اقدامات تروریستی کنونی اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جنین، یک جنایت بزرگ غیرقابل بخشش است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که انس الدبعی برادر محمود الدبعی (مبارز فلسطینی محاصره شده) همراه با همسر و نوزاد شیرخواره‌اش از منزلی که محاصره و مورد حمله قرار گرفته، خارج شدند اما محمود همچنان مقاومت می‌کند و نمی‌خواهد تسلیم شود.

شلیک موشک‌های ضد زره به منازل فلسطینیان/زخمی شدن ۳ نظامی صهیونیست

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تا این لحظه ۱۱ فلسطینی در جریان درگیری‌ها در اردوگاه جنین به بیمارستان ابن سینا منتقل شدند و حال شماری از مجرحان وخیم است. در همین حال، منابع فلسطینی اعلام کردند که تا این لحظه ۳ نظامی اشغالگر صهیونیست در درگیری با مبارزان فلسطینی در اردوگاه جنین زخمی شدند.

ابو معاذ سخنگوی نظامی گردان جنین گفت: گردان جنین مسئولیت جان مجاهد قهرمان محمود الدبعی را متوجه رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌داند. به این رژیم هشدار می‌دهیم که تاوان جنایاتش علیه مجاهدان قهرمان فلسطینی را خواهد داد.

شلیک موشک‌های ضد زره به منازل فلسطینیان/زخمی شدن ۳ نظامی صهیونیست

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اقدامات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین واکنش نشان داد و این اقدامات را به شدت محکوم کرد. وی در این خصوص گفت: حمله به جنین با هدف منحرف ساختن افکار عمومی از جنایت ترور شیرین ابوعاقله رخ داد.

این شخصیت فلسطینی در ادامه عنوان کرد: بدیهی است که مقاومت فلسطین در برابر جنایاتی که صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شوند، دست بسته باقی نخواهد ماند. گردان‌های قدس از آمادگی کامل برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین برخوردار است.

وی همچنین عنوان کرد: دشمن صهیونیستی سعی دارد اینگونه به شهرک نشینان القا کند که هنوز از قدرت کافی برخوردار است. از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نظامیان اشغالگر صهیونیست وارد منزل محاصره شده در اردوگاه جنین شدند. محمود الدبعی مبارز فلسطینی پس از بیش از ۴ ساعت درگیری هنوز تسلیم نشده است.

برخی منابع اعلام کردند که در درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جنین، یکی از افسران یگان ویژه یمام به شدت زخمی شده است. حال جسمانی وی وخیم گزارش شده است. این در حالی است که برخی منابع نیز خبر از هلاکت وی می‌دهند.

پایگاه خبری عبری زبان «حدشوت بیتخون سدیه» اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، یک حادثه امنیتی خطرناک به وقوع پیوسته است که فعلاً اجازه انتشار جزئیات آن را ندادند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از اردوگاه جنین پس از بازداشت محمود الدبعی خبر داده و اعلام کرده که او ظاهراً مجروح شده و با یک فروند بالگرد از این اردوگاه خارج شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به جنین که ممکن است اوضاع را به سمت نقطه غیرقابل بازگشت پیش ببرد، مداخله کند. تشکیلات خودگردان تاکید کرد که حمله به جنین و قدس و مقدسات فلسطین و ادامه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، موجب انفجار اوضاع و تشدید تنش و درگیری‌ها خواهد شد.

پدر محمود الدبعی مبارز تحت تعقیب فلسطینی در اردوگاه جنین خبر بازداشت او را تأیید کرد و گفت اشغالگران اسرائیلی پس از چند ساعت محاصره و شلیک خمپاره به سمت منزل او، وی را دستگیر کردند.

منابع فلسطینی تصاویری از منزل محمود الدبعی مجاهد فلسطینی در اردوگاه جنین را که با ۷ گلوله خمپاره هدف قرار گرفت، منتشر کردند.

کد خبر 5488600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha