۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۴۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اجرای برنامه جامع تعالی و بهره‌وری در دانشگاههای علوم پزشکی

اجرای برنامه جامع تعالی و بهره‌وری در دانشگاههای علوم پزشکی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از الزام دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به اجرای شیوه‌نامه اجرایی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی خبر داد.

دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تعهد دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به اجرای شیوه نامه اجرایی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی گفت: برنامه به دانشگاه‌ها ارسال شده است و شیوه نامه اجرایی آن نیز مشخص است و دانشگاه‌ها باید آن را اجرا کنند.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی با اشاره به اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در این اجلاس برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی که پیش از این در اسفندماه ۱۴۰۰ مصوب شده بود و در فروردین ۱۴۰۱ تشریح شد و مواردی که راجع به اجرای آن مورد پرسش بود، توضیح داده شد.

وی افزود: در این برنامه کمیته‌هایی به عنوان کمیته‌های کلان مناطق ایجاد شد. در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ۱۰ کلان منطقه آمایشی دسته بندی شده‌اند که یک دانشگاه رئیس کلان منطقه است و در کمیته کلان مناطق باید همه دانشگاه‌ها عضو باشند و کارگروه‌هایی را تشکیل دهند.

حسن زاده گفت: ۱۰ کارگروه برای برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی تشکیل شده که شامل کارگروه‌های مرجعیت علمی، همگرایی، بین المللی سازی آموزش پزشکی، اخلاق و سلامت معنوی و تعهد حرفه‌ای، کارآفرینی و کسب و کار دانش بنیان، اقتصاد آموزش، روش‌های نوین آموزش، مدیریت کیفیت آموزش، اعتباربخشی، پاسخگویی اجتماعی است.

وی با اشاره به تفاوت برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی با بسته‌های تحول در آموزش پزشکی اظهار داشت: در این برنامه لازم نیست همه دانشگاه‌ها در همه کارگروه‌ها حضور داشته باشند. یک دانشگاه در کلان منطقه می‌تواند در سه کارگروه عضو باشد و یک دانشگاه در دو کارگروه. این موضوع به توانمندی، علاقه و شرایط دانشگاه بازمی گردد.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی اضافه کرد: آن بخش‌هایی از بسته‌های تحول در آموزش پزشکی که قابلیت اجرایی دارند همچنان اجرا می‌شوند. از سوی دیگر بسیاری از بسته‌های تحول با کارگروه‌های برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی تداخلی ندارد و همپوشانی دارد.

وی گفت: بر اساس برنامه عملیاتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت ۱۲ راهبرد تهیه شده که شامل هدف کمی، برنامه و اقدام است که در ۱۲ راهبرد دیده شده است. یکی از این راهبردها بازنگری کلان مناطق آمایشی در دستور کار داریم که در برنامه عملیاتی آن را بررسی کنیم.

حسن زاده افزود: یکی دیگر از راهبردها گسترش بین المللی سازی و تقویت EducationIran است. در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کالج بین الملل ایجاد کنیم و از این موضوع حمایت کنیم. این موضوع الزامی نیست و هر دانشگاهی که توان این کار را در خود می‌بیند می‌تواند به آن بپردازد.

وی یادآور شد: برخی از کارگروه‌ها برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی الزامی است که از آن جمله می‌توان به کارگروه پاسخگویی اجتماعی اشاره کرد. به این ترتیب دانشگاه‌ها باید بر اساس برنامه‌ای که اعلام می‌شود کار کنند.

کد خبر 5494229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha