۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳

یک مقام مسئول عنوان کرد:

تدوین شیوه‌نامه اجرایی برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری آموزش پزشکی

تدوین شیوه‌نامه اجرایی برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری آموزش پزشکی

نایب رئیس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی با اشاره به کسب مرجعیت علمی و سرآمدی کشور در منطقه به عنوان هدف برنامه از تدوین شیوه نامه اجرایی آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده با اشاره به رونمایی برنامه عدالت و تعالی در سلامت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تصویب برنامه کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت و ابلاغ آن به دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور خبر داد.

وی با اشاره به بهره وری به عنوان بخشی از ملزومات تعالی گفت: لازم است بهره وری در آموزش به صورت جدی دنبال شود و ارتقا یابد لذا در این راستا برنامه عدالت، تعالی و بهره وری با استفاده از نظرات و تجربیات همکاران اتاق فکر معاونت آموزشی وزارت بهداشت تدوین شد که با استقبال وزیر بهداشت مواجه شد و به تصویب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی رسید و در فروردین ۱۴۰۱ به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی خاطرنشان کرد: شیوه نامه اجرایی برنامه مذکور برای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده و خوشبختانه در این برنامه به عدالت و تعالی سازمانی در بهره وری آموزش علوم پزشکی توجه ویژه‌ای شده است.

وی گفت: مسئولیت کمیته هر کلان منطقه با معاون آموزشی دانشگاه مسئول کلان منطقه است که نحوه فعالیت کارگروه های تخصصی را مشخص می‌کند و هر دانشگاه موظف است بر اساس توانایی، بضاعت و علاقه یک یا چند کارگروه را در دانشگاه ایجاد کند و الزامی برتشکیل همه کارگروه‌ها وجود ندارد و انتخاب تعداد کارگروه ها به عهده دانشگاه است.

نائب رئیس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی اظهار داشت: همه دانشگاه ها موظف به داشتن حداقل یک کارگروه هستند و همه کارگروه ها باید در یک منطقه تشکیل بشود و مصوبات کارگروه ها در کمیته کلان مناطق، واجب الاجرا در همه دانشگاه های کلان منطقه مذکور است.

وی افزود: شیوه نامه اجرایی برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی بر اساس تعامل دانشگاه‌ها با یکدیگر و کلان مناطق تدوین شده و این برنامه قطعاً در آموزش تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت لذا هدف اصلی ما بهره وری در آموزش علوم پزشکی است و تلاش می کنیم برنامه ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ارتقاء بهره وری و اثربخشی سیستم را به دنبال داشته باشند.

حسن زاده ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی و ارتقاء سیستم بهره وری، ارتقاء سطح خدمات در آموزش و کارایی و اثربخشی نیز رخ بدهد.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی با برنامه‌های عملیاتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: مباحث و اهداف مشترکی بین این برنامه ها وجود دارد و چشم انداز معاونت آموزشی برای این دو برنامه سال ۱۴۰۴ است تا به بهره‌وری کامل دست یابیم و مرجعیت علمی و سرآمدی کشور در منطقه که مد نظر مقام معظم رهبری است محقق شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی افزود: در سال جاری موضوع کسب و کارهای دانش بنیان با هدف همگرایی علوم و فناوری و استفاده از کسب و کارهای دانش بنیان و تجاری سازی انجام خواهد شد و تا سال ۱۴۰۴ همه شاخص‌های مورد نیاز در راستای پاسخگویی اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در ۲۸ اردیبهشت سال جاری خاطرنشان کرد: برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی و پزشک خانواده در این نشست تبیین و نحوه اجرایی آن مشخص خواهد شد و امید است در سال جاری فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های مذکور آغاز شود.

نایب‌ رئیس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی گفت: دبیرخانه این برنامه متشکل از اعضای هیات علمی جوان و توانمند دانشگاه های علوم پزشکی هستند که جهت اجرای بهتر و رصد دانشگاه ها و کلان مناطق و جمع آوری گزارشات کارگروه ها تشکیل شده و امید است که این کار با موفقیت پیش برود و برنامه ها به صورت درست و منطقی اجرا شود و فارغ از ایجاد هرگونه ساختار موازی به بهره وری لازم در سیستم دست یابیم.

کد خبر 5485317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha