۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳

استاندار ایلام:

مشکل آب «چوار» توسط وزارت نیرو رفع می شود

مشکل آب «چوار» توسط وزارت نیرو رفع می شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: تصمیمات خوبی برای رفع مشکل آب «چوار»در وزارت نیرو مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر چوار که با حضور معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، ضمن تبریک این روز به همه‌یرزمندگان دوران دفاع مقدس به ویژه عزیزانی که در آزادسازی این شهر حماسه آفریدند، با اشاره به موقعیت شهرستان چوار گفت: شرایط جغرافیایی موجب شده چوار در موقعیت مناسبی قرار گیرد و خداوند موهبت‌های فراوانی را به این شهرستان عطا نموده است.

وی در ادامه بیان کرد: منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، طبیعت بکر، جنگل و مرز و … شهرستان چوار را به یکی از مناطق مهم برای توسعه در استان قرار داده است که باید تلاش شود از این ظرفیت‌ها جهت توسعه این منطقه استفاده شود.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که امکان شروع فعالیت بازارچه مرزی هلاله شمالی با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حد قابل قبولی فراهم شده، اظهار داشت: مرز هلاله شمالی در راستای ایجاد مشوق برای تجار و مرزنشینان در این منطقه راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی علی رغم وجود کارخانه‌های بزرگ و ایجاد آلایندگی‌های زیست محیطی اما آنها تاکنون خدمات مناسبی به این منطقه ارائه نداده‌اند و البته ما تلاش داریم که این سهم از آنها گرفته و به شهرستان چوار اعطا کنیم.

بهرام نیا با اعلام این خبر که بر اساس قانون ۱۴۰۱ سهم عوارض و مالیات مسقیما به حساب شهرستان‌ها واریز خواهد شد، اضافه کرد: پیمانکاران را موظف کرده‌ایم تا حساب‌های خود را در استان ایجاد کنند و این امر برای توسعه استان و ایجاد اشتغال بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به بخش بهداشت و درمان شهرستان، افزود: در ملاقات با وزیر کشور تلاش کردیم مجوز احداث درمانگاه شبانه روزی با مساعدت وزارت نفت اخذ شود و امید داریم که این امر به زودی محقق شود.

وی اضافه کردئ: در خصوص خسارات سیل وارده شده و رانشی که در چوار ایجاد شده هم با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتباتی صورت گرفته که نتایج آن اعلام خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: بحث تصفیه خانه در شهرستان چوار نیز بسیار ضروری است و این مورد باید از طریق پتروشیمی دنبال شود و محیط زیست، سازمان بازرسی و معانت عمرانی در این خصوص پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به تنش آبی موجود در استان و شهرستان چوار گفت: در بحث مشکل آب چوار با وزیر نیرو مذاکره کرده‌ایم و مصوبات خوبی برای بهبود وضعیت آب این شهرستان تنظیم شده است.

وی استقرار ادارات در چوار را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: تعیین تکلیف زمین دانشگاه و مخابرات در شهر چوار به سرعت ظرف یک هفته پیگیری شود و برای احداث فرمانداری و یا دیگر مسائل مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار ایلام در خصوص استقرار پارک پروپیلن نیز گفت: اگر شرایط جغرافیایی اجازه دهد این پارک در چوار احداث خواهد شد.

کد خبر 5495644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha