۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۴

نماینده مردم پارس آباد در مجلس:

بارانداز ریلی اقتصاد اردبیل را متحول خواهد کرد

بارانداز ریلی اقتصاد اردبیل را متحول خواهد کرد

پارس‌آباد- نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی بارانداز ریلی در شمال استان اردبیل اقتصاد و تجارت استان اردبیل را متحول خواهد کرد.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال تشکیل کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به ریاست وزیر راه و شهرسازی توافقات خوبی بین ایران و آذربایجان انجام شد تا شاهد بازگشایی مجدد گمرک بیله‌سوار و تردد مرزی در این منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: فعال شدن گمرک بیله‌سوار به شکل همه‌جانبه می‌تواند آثار و نتایج مثبت اقتصادی را در منطقه به همراه داشته باشد که قطعاً پیگیری این موضوعات به عنوان اولویت اصلی مد نظر خواهد بود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داریم همچون گذشته و قبل از ایام کرونا ترددهای مرزی به ویژه برای مسافران و گردشگران حوزه سلامت مورد توجه قرار گرفته و شرایط مطلوبی را در تبادلات مرزی شاهد باشیم.

جهانگیرزاده افزود: علاوه بر بازگشایی گمرک بیله‌سوار به روی مسافران هر ۲ کشور، مقرر شده تا با همراهی مسئولان کشور آذربایجان بارانداز ریلی در پارس‌آباد به عنوان کانون تولید محصولات کشاورزی و فرآوری آن مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

وی فعالیت فرودگاه پارس‌آباد را در کنار تردد مسافران به شکل هواپیماهای باری و حمل و نقل تجاری یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز مقرر شد تا تعداد پروازها به ویژه پروازهای حوزه حمل و نقل افزایش یابد.

جهانگیرزاده حضور کشت و صنعت مغان را در کشت فرا سرزمینی و همچنین عمران و آبادانی منطقه قره‌باغ و بازسازی این مناطق یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه نیز رایزنی‌ها و تفاهمنامه‌های ۲ جانبه به امضا رسید تا از ظرفیت کشت و صنعت مغان در آن سوی مرز برای توسعه کشت و زرع نوین استفاده شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی برگزاری جلسات منظم این کمیسیون را با هدف رفع موانع و مشکلات اقتصادی، تجاری و مرزی ایران و آذربایجان یادآور شد و بیان کرد: ادامه این روند می‌تواند آثار مثبتی را در اقتصاد استان به همراه داشته باشد.

کد خبر 5509901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      3 0
      استان اردبیل متحول هست مخصوصا مغانش. مغان میتونه به کل ایران انواع بهترین میوه ها را بده. قطب کشاورزی و صنعت ایرانه. اما حیف صاحب و مدیر نداره. در کنار این بحثها شهرستان نمین یکی از شهرهای بدون صاحب و بدون نماینده است. در ۵۰۰ متری نمین دارن پتروشیمی میزنن معلوم نیست و مردم شهر و روستاها دارن نابود م
      • پیمان شیخعلیزاده IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
        1 0
        دقیقافرمایشتون درسته بااحداث واحدهای آب بر خشکسالی وعدم امنیت غذایی را برای استان برنامه ریزی کردن اون پروژه فولاد هم جایگزین با مصرف آب حداقل ۸۰درصدداره کیفیت محصولات مغان بسیار بالاست وسودبیشتراز پتروشیمی وفولادو..داره