۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تولید محصولات کشاورزی کردستان به ۴ میلیون تن خواهد رسید

تولید محصولات کشاورزی کردستان به ۴ میلیون تن خواهد رسید

سنندج- رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که با برنامه ریزی انجام شده طی ۴ سال آینده به ۴ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی همچون سنوات گذشته شاهد افتتاح چندین پروژه زیربنایی در استان خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه آب و خاک شاهد بهره برداری از ۴۵ پروژه با تثبیت اشتغال برای ۱۱۹ نفر خواهیم بود.

سرپرست جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: در حوزه تولیدات دامی ۷ پروژه، تولیدات گیاهی ۱۳ پروژه، شیلات و آبزیان ۴ پروژه، صنایع تبدیلی و غذایی ۱۳ پروژه و منابع طبیعی شاهد افتتاح ۳ پروژه خواهیم بود.

اسکندری خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۵ پروژه با تثبیت اشتغال ۳۰۵ نفر و اشتغال زایی ۱۹۵ نفر با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در استان کردستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود به مبحث صدور اسناد برای اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در عرصه منابع طبیعی خوشبختانه ۹۹ درصد اراضی ملی استان دارای سند شدند اما در مبحث اراضی کشاورزی خیلی عقب هستیم.

اسکندری اعلام کرد: ۲۶۹ پلاک با مساحت بیش از ۳۷۰ هزار هکتار رفع تداخلات شده و مراحل صدور سند را طی می‌کند.

وی افزود: تشکیل اصناف کشاورزی و صدور سند مالکیت از جمله اولویت‌هایی است که در جهاد کشاورزی به صورت ویژه در دست پیگیری است.

اسکندری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و می‌توان گفت که این عرصه به عنوان محور اصلی توسعه کردستان محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت تولید پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را داریم که اکنون حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولیدات داریم که برنامه ریزی شده که طی ۴ سال آینده این مهم به ۴ میلیون تن برسد.

کد خبر 5512078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha