۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۳۷

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

مسئولان مشکلات سالمندان را دلسوزانه پیگیری کنند

مسئولان مشکلات سالمندان را دلسوزانه پیگیری کنند

تبریز-معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از همه مسئولان درخواست می‌کنم مسائل و مشکلات سالمندان را دلسوزانه پیگیری کنند چراکه روزی هم خود آنها سالمند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه دومین کنگره و وبینار بین‌المللی سالمندی سالم که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از همه عزیزانی که در این کنگره حضور دارند و از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معاونت پژوهشی و رئیس پژوهشکده سالمندان که نسبت به برگزاری این کنگره عظیم اقدام کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین کنگره‌هایی ضروری است تا مشکلات و مسائل سالمندان را متوجه شویم؛ مشکلاتی که چندین سال بعد جوانان امروز هم مبتلا می‌شوند.

وی افزود: در شورای سالمندی استانداری آذربایجان شرقی که اکثر دستگاه‌های متولی این حوزه از جمله بنیاد فرزانگان و سالمندان حضور دارند، تاکید دارم هر کمکی بکنید و تصمیمی بگیرید برای سالمندان امروزی نیست، برای خودتان است؛ پس با اعتقاد عمیق کار کنید چراکه مسائلی که امروز سالمندان دارند، روزی خودتان هم مبتلا می‌شوید، دلسوزانه و متفکرانه نسبت به مسائل سالمندان اقدام کنید تا فردا روزی که امکانات و اختیارات از دستتان رفت نفرمایید ای کاش غفلت نکرده و این موارد را حل می‌کردم یا امکاناتی را ایجاد می‌کردم که در سالمندی به درد خودم هم بخورد؛ ما حامی سالمندان هستیم و شورای قوی ایجاد در استانداری ایجاد کرده‌ایم.

محمدی گفت: روانشناسان سن سالمندی را از ۶۰ سالگی اعلام کرده‌اند، اما امید به زندگی در مردم افزایش یافته و سن سالمندی باید بالا برود؛ اگر سالمند ما سالم باشد، سالمندی معنایی ندارد، این تفکر باید در سالمندان به وجود بیاید تا مشکلات این قشر کمتر شود.

وی با بیان اینکه مقالات کنگره باید عملی شود تا سالمندان بهره ببرند، خاطرنشان کرد: یک سوم جمعیت کشور را طی ۳۰ سال آینده طبق اعلام متخصصین، سالمندان تشکیل می‌دهند و چالش‌ها را باید بررسی و از راهکارهای چنین کنگره‌هایی استفاده کرد تا مشکلات حرکتی، بدنی و فیزیولوژیکی مغز آنها برطرف شود و بتوانند بدون احتیاج به فرزندان، کارهای خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات روانی سالمندان این است که دور و بر آنها از خانواده و دوستان پر شود تا روحیه آنها سالم بماند، همه پدر و مادر خود را دوست داشته باشند، هیچکسی بهتر از خانواده خود سالمند نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: خانواده محوری بهترین درمان برای سالمندان است، آنها سرچشمه محبت و زنجیره پیوند در خانواده و عامل انتقال تجارب و مایه رحمت و برکت در فرهنگ اسلامی شناخته می‌شوند.

کد خبر 6106382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha