اعتراض مردم لبنان علیه تعرض صهیونیست‌ها به حریم دریایی این کشور

اعتراض مردم لبنان علیه تعرض صهیونیست‌ها به حریم دریایی این کشور

مردم لبنان در اعتراض به تعرض رژیم صهیونیستی به حریم دریایی این کشور و بهره برداری غیرقانونی از میدان گازی کاریش، در منطقه مرزی الناقوره تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه القدس العربی، شماری از لبنانی‌ها روز گذشته در منطقه الناقوره (در نقاط مرزی لبنان با اراضی اشغالی) اقدام بر گزاری تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی کردند.

در این تظاهرات مردم لبنان، بر لزوم حفظ و حراست از منابع خدادادی و ثروت‌های طبیعی این کشور تاکید ورزیده و خواستار اصلاح فرمان شماره ۶۴۳۳ درباره تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی شدند.

علاوه بر مردم معترض در این تظاهرات، جمعی از نمایندگان پارلمان لبنان از فراکسیون تغییر از جمله «فراس حمدان»، «حلیمه قعقور» و «ملحم خلف» نیز حضور داشتند.

فراکسیون تغییر خواستار اصلاح فرمان ۶۴۳۳ است که مساحت منطقه مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی را ۸۶۰ کیلومتر مربع با خط مرزی ۲۳ تعیین کرده است. این جریان لبنانی تاکید دارد که باید خط مرزی ۲۹ به جای خط مرزی ۲۳ معیار قرار داده شود و این موضوع برای حفظ ثروت ملی لبنان به سازمان ملل متحد سپرده شود.

نمایندگان پارلمان همچنین از اتخاذ تصمیماتی برای حفظ ثروت نفتی و گازی لبنان خبرداده و تاکید کردند که به مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی به شرط عدم خدشه دار شدن حاکمیت ملی لبنان، پایبندی دارند.

یک هفته پیش یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی با هدف استخراج گاز، وارد میدان گازی کاریش شد و با عبور از خط ۲۹ وارد محدوده ۵ کیلومتری خط مرزی ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان شده است.

گفتنی است میدان گازی کاریش در خط مرزی شماره ۲۹ قرار دارد که مذاکره کنندگان لبنانی، آن را جزو آب‌های سرزمینی این کشور می‌دانند. دولت لبنان بر همین اساس عملیات استخراج گاز از میدان گازی کاریش از سوی رژیم صهیونیستی را غیر قانونی می‌دانند.سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز روز پنج شنبه گذشته در جریان سخنرانی خود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید روند استخراج گاز از میدان گازی کاریش را متوقف کند. وی تاکید کرد که همه گزینه‌ها در ارتباط با اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در آب‌های سرزمینی لبنان روی میز قرار دارد.

کد خبر 5512319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha