۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶

ینس استولتنبرگ:

شرکای ناتو در آسیا و اقیانوسیه در اجلاس سران شرکت می‌کنند

شرکای ناتو در آسیا و اقیانوسیه در اجلاس سران شرکت می‌کنند

دبیرکل ناتو امروز در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو در سخنانی به خبرنگاران گفت: وزرای دفاع ناتو تصمیم گرفتند تا تعداد نیروهای این سازمان در شرق اروپا را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز پنجشنبه در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سخنانی به خبرنگاران اعلام کرد: ناتو باید توان بازدارندگی و دفاعی خود را حفظ کند.

دبیرکل ناتو در این باره ادامه داد: ما یک بسته کمکی جامع برای اوکراین با هدف حرکت این کشور در استفاده از سلاح های دوران شوروی سابق به سیستم های مدرن تهیه کرده ایم. در مورد استقرار گروه های رزمی بیشتر در جبهه شرقی این ائتلاف نیز گفتگوهایی کرده ایم.

«ینس استولتنبرگ» در این خصوص اضافه کرد: وزرای دفاع عضو ناتو تصمیم گرفتند تا تعداد نیروهای این سازمان در شرق اروپا را افزایش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در اجلاس سران ناتو در مادرید در اواخر ماه میلادی جاری شرکت خواهد کرد.

به گفته «استولتنبرگ»، شرکای ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز برای نخستین بار در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

دبیرکل ناتو افزود که قرار است در نشست سران این سازمان در مورد عضویت گرجستان در این پیمان نظامی بحث و گفتگو شود.

این در حالیست که از دیروز نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل با حضور دبیرکل این سازمان نظامی برگزار شد. یکی از محورهای نشست مذکور نیز موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین بوده است.

کد خبر 5516174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha