۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل خبر داد؛

احیا و غنی سازی ۲۲ هکتار از جنگل فندقلوی نمین

احیا و غنی سازی ۲۲ هکتار از جنگل فندقلوی نمین

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۲۲ هکتار از جنگل فندقلو با تولید نهال بومی احیا و غنی سازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی زاده ظهر دوشنبه در بازدید از جنگل فندقلو اظهار کرد: در سال‌های اخیر قسمتی از این جنگل از بین رفته بود که برای احیای این منطقه نهال‌های فندق به صورت گلدانی در این جنگل پرورش یافته است و از این نهال‌ها در احیای جنگل استفاده شده است.

وی از احیا و توسعه عملیات مراقبتی بیش از ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: برای احیا، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده است که به مرور اجرا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش مردم، نهادهای مدنی و رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

قلی زاده با بیان اینکه مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۳ هزار هکتار رسیده، افزود: این مسیر گردشگری با تنوع شرایط اقلیمی و آب و هوایی بهترین جاذبه طبیعی به حساب می‌آید و ما تلاشمان بر این است تا این جنگل را به شکل مناسب احیا کرده و به تقویت و توسعه آن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از این جنگل از سوی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود، افزود: ما نسبت به احیا و غنی‌سازی جنگل فندقلو اقدامات خوبی را انجام دادیم و قطعاً ادامه این فرآیند می‌تواند به نفع اهالی این منطقه باشد.

کد خبر 5518956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلیم IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      هرروز و هرروز دارن جنگل رو به مرتع و زمین کشاورزی تبدیل میکن.همه این حرفها فقط حرف هست و باد هوا...!!!