۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷

در دیدار سفیر ایران با مسئولان چچن تصویب شد؛

زبان فارسی در دانشگاه دولتی جمهوری چچن آموزش داده می‌شود

زبان فارسی در دانشگاه دولتی جمهوری چچن آموزش داده می‌شود

در راستای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چچن، زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه دولتی چچن آموزش داده می‌شود. ‌

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم جلالی، سفیر و مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن بازدید از دانشگاه دولتی چچن با سعیدوف، رئیس این دانشگاه دیدار و درباره همکاری‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

در این دیدار از بخش‌های مختلف دانشکده پزشکی و نحوه آموزش نظری و بالینی آن و مجموعه خوابگاهی دانشجویان خارجی دانشگاه دولتی چچن بازدید شد. در ادامه، مسئولان دانشگاه دولتی چچن برنامه‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در حوزه علوم و فناوری مربوط به توسعه کشاورزی، کنترل گازهای گلخانه‌ای و گازهای کربن را تشریح کردند.

همچنین، طرفین توافق کردند زمینه‌های لازم برای تبادل دانشجو و برگزاری نشست سالانه بین مورخان و اساتید دانشگاه‌های ایران و چچن در گروزنی و ایران فراهم شود. با توجه به آموزش زبان‌های مختلف در این دانشگاه، راه‌اندازی رشته زبان فارسی و ایرانشناسی نیز در این جلسه پیشنهاد داده و مقرر شد پس از بررسی‌های لازم زمینه‌های این کار فراهم شود.

کد خبر 5524754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha