۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲

امام جمعه موقت اردستان:

مردم از عملکرد برخی مسئولان گلایه دارند

مردم از عملکرد برخی مسئولان گلایه دارند

اردستان-امام جمعه موقت اردستان گفت: مردم گلایه‌هایی به عملکرد مسئولان و بی توجهی آنان به مشکلات دارند که بسیاری از آنها هم به حق است و شایسته یک جامعه و مسئول اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام منصور صابری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان، اظهار داشت: مردم در مسائل اعتقادی و مسائلی همچون غدیر که به اهل‌بیت (ع) مربوط می‌شود، در صحنه حاضر می‌شوند که این بسیار خوب است و جای شکر دارد.

وی افزود: مردم گلایه‌هایی به مسئولان و بی توجهی آنان به مشکلات دارند و بعضاً این گلایه‌ها هم به حق است، مردم از دین گلایه ندارند اما بعضی در این فکر هستند که القا کنند مردم از دین جدا و زده شده‌اند که دیدگاهی این غلط است.

امام جمعه موقت اردستان خاطرنشان کرد: مردم روز به روز متدین‌تر می‌شوند، حضور میلیونی مردم تهرانی در جشن باشکوه عید غدیر و همچنین در شهرهای مختلف و حضور مردم ولایتمدار شهرستان اردستان در بحث اطعام غدیر نشان می‌دهند که مردم اعتقاد و باور به دین دارند.

حجت السلام صابری ادامه داد: اگر به گلایه‌های مردم توجه کنیم می‌بینیم که گلایه‌های آنان از دین نیست بلکه از عملکرد مسئولان است که به نام دین اشتباه می‌کنند، گلایه‌های مردم از آن مسئولی است که خدمت به مردم و انجام وظایف را رها کرده و به کارهای شخصی خود می‌پردازد.

نباید بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنیم

وی بیان کرد: نباید بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنیم، هدف دشمن از این شعارها و پیام‌هایی در فضای مجازی و حقیقی جامعه ایجاد دو قطبی و جدا کردن مردم از نظام و انقلاب است.

امام جمعه موقت اردستان ضمن تشکر از کسانی که در امر اطعام و جشن غدیر همت کردند، یادآور شد: باید دقت شود به نام اهل‌بیت در جشن‌ها مرتکب حرام نشویم، در سراسر دنیا جلوی بیمارستان تابلو بوق زدن ممنوع نصب است به این دلیل که بیماران اذیت نشوند و آیا جشن با سر و صدای بسیار در کنار بیمارستان برگزار کردن توجیه عقلانی و منطقی دارد؟.

حجت السلام صابری تاکید کرد: همتی که مسئولان برای برگزاری جشن دارند جای تشکر دارد اما جشن‌ها باید مردمی باشد ضمن اینکه مسئولان باید دقت کنند که این همت را در برطرف کردن مشکلات هم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به مشکلات شهری بیان کرد: مسئولان اردستان در صدد رفع گلایه‌های مردم درباره معضلات معابر این شهرستان باشند.

امام جمعه موقت اردستان در خصوص اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: عده‌ای درگیر بیماری شده‌اند و آمار مبتلایان و فوتی‌ها رو به افزایش است و خواهش می‌کنیم که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود تا از این معضل هم عبور کنیم.

حجت السلام صابری در ارتباط با اقدامات نیروی انتظامی در سطح کشور و همچنین شهرستان، تصریح کرد: نیروی انتظامی همیشه طرف مردم و در حال خدمت به مردم بوده است، کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما دیده نمی‌شوند و بخشی از این امنیتی که اکنون مردم دارند مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنان در کشور است.

عملکرد آگاهانه نیروی انتظامی در ارتباط با معضلات اجتماعی

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در مسائل معضلات اجتماعی هم آگاهی و منطقی وارد می‌شود، حال اگر یک شخص خطایی کرد نباید خطای یک نفر به پای کل نیروی انتظامی ثبت شود؛ این اشتباهی که در گشت ارشاد تهران رخ داد هیچ‌گونه توجیهی ندارد و نیروی انتظامی هم با آن شخص خاطی برخورد کرد.

امام جمعه موقت اردستان بیان کرد: در مسئله حجاب قطعاً نیروی انتظامی منطقی، عاقلانه و احترام برخورد کرده است اما آن برخوردهای محترمانه منعکس نمی‌شود و خطای یک شخص در فضای مجازی کشور پخش می‌شود و علیه نیروی انتظامی هجمه وارد می‌کنند که جای تأمل دارد.

حجت السلام صابری خاطرنشان کرد: در هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی قرار داریم، از اداره فنی حرفه‌ای در شهرستان تشکر می‌کنیم که بسیار تلاش می‌کنند و هم اکنون نیز حدود ۷۰۰ نفر در شهرستان اردستان در زمینه مهارت‌های مختلف در حال آموزش در این مراکز هستند.

صاحب‌خانه نباید کمبودهای اقتصادی را از جیب مستأجر تأمین کند

وی تاکید کرد: از صاحب‌خانه‌های اردستانی خواهش می‌کنیم که هوای همشهریان و مستأجران را داشته باشید، نرخ اجاره بها در اردستان بسیار است و این رسم مسلمان بودن نیست که صاحب‌خانه بخواهد کمبودهای اقتصادی را از جیب مستأجر تأمین کند.

امام جمعه موقت اردستان ادامه داد: اجاره بها در اردستان با مرکز استان زیاد تفاوتی ندارد و قرار هم نیست که هر جا هر مبلغی تعیین کردند ما هم همان را انجام دهیم و باید در این شرایط اقتصادی ملاحظه یکدیگر را داشته باشیم.

صابری خاطرنشان کرد: نظارتی بر بنگاه‌های معاملاتی شهرستان نیست و خودشان تصمیم می‌گیرد، از مسئولان می‌خواهیم که رسیدگی کنند و قانونی حداقل در سطح شهرستان وضع شود و منتظر قانون کشوری نمانیم.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های ترویج ازدواج ایجاد زمینه و تسهیلات برای ازدواج است، فقط شعار ندهیم که جوانان ازدواج کنند شرایط را باید برای ازدواج جوانان فراهم کنیم، شرایط ابتدایی ازدواج مسکن است و برای مسکن باید چاره‌ای اندیشید.

معضل سگ‌های ولگرد در سطح شهر

امام جمعه موقت اردستان در خصوص معضل سگ‌های ولگرد در سطح شهر، گفت: کسانی که متولی و مسئول این امر در شهرستان هستند تا اتفاقی نیافتاده و فاجعه‌ای به بار نیامده چاره‌ای بیاندیشند، در قم دو کودک به دلیل حمله سگ‌های ولگرد جان خود را از دست دادند و در شهرهای مختلف این چنین اتفاق افتاده است.

صابری تاکید کرد: بعضی از مردم گلایه دارند که انگار کسی نیست به شهر رسیدگی کند، مدیران و مسئولان هستند تلاش هم می‌کنند اما کافی نیست و بیشتر باید خدمت کنند، اگر توان خدمت بیشتر ندارند صندلی را رها کنند تا شخص توانمند دیگری کار را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: اداره راهداری شهرستان در حال بازسازی و آسفالت کمربند شرقی شهرستان هستند و امید می‌رود دیگر راه‌های شهری و روستایی نیز بازسازی شود.

امام جمعه موقت اردستان از اصحاب رسانه شهرستان به دلیل انعکاس اخبار و پیام‌های مربوط به عید غدیر در سطح شهرستان تقدیر کرد.

کد خبر 5544281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha