۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰

درستایش لبخند او؛

بزرگداشت دو گرافیست فقید اصفهانی برگزار شد

بزرگداشت دو گرافیست فقید اصفهانی برگزار شد

اصفهان_ سومین نشست تخصصی گپ و گرافیک به بزرگداشت زنده یاد استاد سید مجید عقیلی و استاد سید محمدحسن عقیلی پیشکسوتان گرافیک اصفهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست تخصصی گپ و گرافیک به یاد زنده یاد استاد سید مجید عقیلی و استاد سیدمحمدحسن عقیلی پیشکسوتان گرافیک اصفهان صبح شنبه برگزار شد، این مراسم با عنوان «در ستایش لبخند او» با حضور هنرمندان عرصه گرافیک و اساتید این رشته، دوستان و خانواده این دو استاد مرحوم در سالن سعدی حوزه هنری اصفهان برگزار و شلوغی و حضور جمعیت در سنین مختلف در سالن سعدی نشان از محبوبیت این دو هنرمند در میان دوستان، آشنایان و جامعه هنری اصفهان داشت.

در این مراسم که با اجرای محمدعلی ناصحی طراح و گرافیست برگزار شد، برخی از دوستان و همکاران این دو برادر به بیان خاطرات خود از ایشان پرداختند.

حشمت الله انتخابی یکی از فعالان عرصه انتشارات در اصفهان اظهار داشت: عقیلی‌ها دل و رفتارشان پر از شادی بود و طنز اصفهانی که در رفتار این خانواده وجود داشت باعث می‌شد که بر لب همه لبخند بنشیند.

وی با اشاره به این که روزگار عبوس شده است افزود: این مراسم پاسداشت بزرگی است زیرا بزرگداشت انسان‌هایی است که لبخند و شاد بودن را به همه افراد اطرافشان هدیه می‌دادند.

صمیمت مجید عقیلی مثال‌زدنی بود

در ادامه حامد قصری یکی از فعالان عرصه رسانه و هنر مقاله‌ای را به عنوان "وای بر ما وای بر اصفهان" در رثای از دست دادن اساتید و هنرمندان بزرگ، پیشکسوتان و مرگ جبران ناپذیر چهره‌های فرهنگی و هنری اصفهان برای حضار خواند.

سپس همسر استاد عقیلی به بیان خصوصیات اخلاقی این دو هنرمند پرداخت و از علاقه این دو برادر به آموختن و کتاب خواندن گفت.

در این مراسم هنرمندانی مانند عارف عدیلی، مهدی ارسطویی، جواد طاهری، نیما پیراسته، علیرضا عسگری فر، مهدی غلامی، هادی عسگری فر، استاد شهریاری و مرتضی اخراجی یکی از اقوام این دو هنرمند به بیان وجوه شخصیتی و حرفه‌ای این دو استاد هنرمند پرداختند.

نیما پیراسته به رابطه دوستانه‌ای که استاد مجید عقیلی با شاگردانش داشت اشاره کرد و مهدی ارسطویی صمیمیت را مهمترین چیزی دانست که در استاد مجید عقیلی وجود داشت.

عقیلی پیش از درس، عشق و ادب یاد داد

مهدی غلامی دیگر هنرمند گرافیست در خصوص استاد مجید عقیلی گفت: بیشتر از اینکه استاد عقیلی گرافیک به ما یاد دهد به ما عشق، احترام و دوست داشتن را آموخت و در هر چیزی که یاد می‌داد ردپایی از عشق وجود داشت.

در پایان این مراسم استاد علیرضا شهریاری طراح و گرافیست، خواستار چاپ دو کتاب از استاد مجید عقیلی و حسن عقیلی توسط حوزه هنری استان اصفهان شد و از احمد نوری رئیس حوزه هنری استان اصفهان برای برگزاری این مراسم تشکر کرد و در ادامه هدیه‌ای به رسم یادبود به استاد عباس عقیلی برادر بزرگ این دو هنرمند از سوی حوزه هنری اصفهان اهدا شد.

کد خبر 5551214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهتاب مسائلی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      لطف کنید نام بنده را به عنوان عکاس اثر اضافه کنید. یکی از چند عکس استاد عقیلی در مجموعه ستارگان هنر به عکاسی بنده در پروژه نهایی دوران دانشگاهم است. با تشکر