۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹

جنگ افروزی در اوکراین ادامه دارد؛

آلمان باز هم اوکراین را تجهیز تسلیحاتی می کند

آلمان باز هم اوکراین را تجهیز تسلیحاتی می کند

دولت آلمان در راستای جنگ افروزی در اوکراین تسلیحات قدیمی ناوگان ارتش خود را به کی یف ارسال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع آلمان از تداوم کمک های تسلیحاتی کشورش به اوکراین و به تبع مانع تراشی در مسیر پایان تنش های میان کی یف و مسکو می گوید.

«کریستین لامبرشت» روز شنبه اعلام کرد که دولت برلین در نظر دارد که در ادامه کمک های تسلیحاتی به اوکراین ۱۶ دستگاه خودرو زره پوش پل گذار را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد. این دستگاه تسلیحاتی که با تغییر در بدنه یک تانک ساخته می شود، به منظور حمل پل های پیش ساخته به میدان نبرد بکار می رود. تسلیحات نظامی که آلمان در نظر دارد به کی یف ارسال کند متعلق به دهه ۱۹۶۰ میلادی است.

تسلیحات جدیدی که ارتش آلمان به مقصد کی یف راهی می کند علاوه بر صدها موشک، توپخانه و تانک های مدرنی است که تا پیش از این از سوی آلمان در اختیار ارتش کی یف قرار گرفته است.

ارتش آلمان همچنین تصمیم گرفته تسلیحات پیشرفته مشابه یعنی تانک های لئوپارد ۲ را در ناوگان خود حفظ کند و نمونه قدیمی آن را به ارتش اوکراین بدهد.

وزیر دفاع آلمان نیز پیشتر اعلام کرد که تجهیز تسلیحاتی اوکراین با ارسال محموله‌های توپخانه ای به این کشور ادامه دارد و به زودی آموزش نیروهای اوکراینی به منظور بکارگیری توپخانه‌های «هویتزر» تکمیل می‌شود و در نتیجه مسیر استفاده از این سلاح‌ها در جنگ اوکراین هموار می‌شود.

کد خبر 5551565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 2
      درست مثل تجهیز کردن صدام ملعون
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 2
      اگر روزی میان آمریکا و روسیه جنگ شود اروپا باید اعلام بی طرفی کند تا آمریکا و روسیه نابود شود و بریتانیا هم قاره آمریکا را مستعمره خود کند