۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران:

حال و روز بخش تعاون خوب نیست/ایجاد ۵۳ هزار شغل در مازندران

 حال و روز بخش تعاون خوب نیست/ایجاد ۵۳ هزار شغل در مازندران

ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه سه تا پنج درصد اقتصاد کشور و استان در دست تعاونی ها است، گفت: حال وروز تعاون خوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) و گرامیداشت هفته دولت و تعاون اظهار داشت: در آموزه‌های دینی بر تعاون و کارگروهی توجه و تاکید شده است.

وی با عنوان اینکه اقتصاد کشور به سه بخش از جمله تعاون تقسیم شده است، گفت: اقتصاد تعاون حال و روز خوبی ندارد و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بخش تعاون و تشکل‌های این بخش بهره گرفت.

وی با بیان اینکه لازمه اشتغال، مهارت آموزی است، گفت: ۸۰ درصد اقتصاد کشور در اقتصاد دولتی و تنها سه تاچنج درصد اقتصاد در دست بخش تعاونی و مابقی در اختیار بخش خصوصی است.

باقری گفت: در دولت سیزدهم برنامه ریزی خوبی برای رشد اقتصادی صورت گرفته است و اعتقاد وافر به بخش تعاون وجود دارد و باید در روستاهای استان، تعاونی‌های کوچک و متوسط شکل گیرد.

مدیرکل تعاون مازندران با اشاره به تخصیص منابع اعتباری برای توسعه تعاون و تعاونی‌های روستایی در کشور اظهار داشت: در روستاها باید حداقل یک تعاونی توسعه روستایی شکل گیرد و از منابع و زیرساخت‌های آن بهره مند شود.

وی یادآور شد: مازندران دومین استان کشور از نظر تعاونی و شمار اعضا است و بیش از هفت هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان وجود دارد و نقش بسزایی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و مسکن ایفا می‌کنند.

باقری یادآور شد: در استان قرار است ۵۳ هزار شغل ایجاد شود و پشتیبانی‌های مالی و اعتباری خوبی از محل تبصره ۱۶ برای توسعه مشاغل خانگی و مهارتی در استان درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون مازندران از ابلاغ ۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال کارجویان دارای مهارت تخصیص یافته است، گفت: دومین استان کشور در جذب منابع اعتباری هستیم و در برنامه هفتم توسعه نیز مقرر است ۳۰ درصد اعتبارات اشتغال به بخش تعاون تخصیص داده شود.

کد خبر 5579585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha