۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳

سفر دبیرکل سازمان ملل به پاکستان/افزایش تلفات سیل به حدود۱۴۰۰ نفر

سفر دبیرکل سازمان ملل به پاکستان/افزایش تلفات سیل به حدود۱۴۰۰ نفر

همزمان با افزایش جان باختگان ناشی از سیل در پاکستان به حدود ۱۴۰۰ نفر، دبیرکل سازمان ملل برای انجام سفری دو روزه وارد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز جمعه برای حمایت از اقدامات پاکستان در ارتباط با سیل ویرانگر پاکستان به این کشور سفر کرد.

بر اساس این گزارش، آنتونیو گوترش قرار است در سفر دو روزه خود به پاکستان با «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور دیدار و از مناطق سیل زده بازدید کند.

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در آغاز این سفر گفت: من به پاکستان آمده‌ام تا همبستگی مستحکم خود را با مردم پاکستان پس از سیل ویرانگر اعلام کنم. من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که حمایت‌های گسترده‌ای را در شرایطی که پاکستان با این فاجعه آب و هوایی دست و پنجه نرم می‌کند، در اختیار این کشور قرار دهد.

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به سفر گوترش به این کشور یا صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر دبیرکل سازمان ملل به پاکستان باعث افزایش آگاهی جهانی از ابعاد عظیم این فاجعه و تلفات جانی و ویرانی‌های گسترده خواهد شد.

سفر دبیرکل سازمان ملل به پاکستان در حالی است که سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی این کشور تأیید کرد که تلفات سیل‌های ویرانگر ناشی از باران‌های شدید باران‌های موسمی بی سابقه در این پاکستان تا کنون به یک هزار و ۳۹۱ کشته و ۱۲ هزار و ۷۲۲ مصدوم رسیده است. این نهاد پاکستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر سیل ناشی از بارندگی شدید در پاکستان جان خود را از دست دادند.

قابل ذکر است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بیش از ۶.۴ میلیون نفر در مناطق سیل زده به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. دولت پاکستان و سازمان ملل متحد فراخوان مشترکی را برای ارائه کمک‌های مالی اضطراری با هدف جبران پیامدهای سیل ویرانگر در پاکستان صادر کرده‌اند.

کد خبر 5585408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha