۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶

چین: تجهیز تسلیحاتی اوکراین صلح به ارمغان نمی آورد

چین: تجهیز تسلیحاتی اوکراین صلح به ارمغان نمی آورد

معاون نماینده دائم چین نزد سازمان ملل، رویکرد جنگ افروزانه غرب در اوکراین را موجب تداوم این بحران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل اصرار غرب بر تجهیز تسلیحاتی بی وقفه اوکراین در بحبوحه درگیری نظامی این کشور و روسیه را خطری جدی برای صلح جهانی ارزیابی کرد.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام کرد پمپاژ تسلیحات نظامی به اوکراین، موجب برقراری صلح نخواهد شد.

«گنگ شوانگ» در این باره گفت که با گذشت بیش از شش ماه از آغاز بحران اوکراین، نبردهای شدید همچنان ادامه دارد و سلاح ها و مهمات بیشتری به میدان نبرد (روسیه و اوکراین) سرازیر می شود و این خود چشم انداز نگران کننده ای از درگیری درازمدت و گسترده به وجود می آورد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز بحران اوکراین، چین به طور مداوم تاکید کرده که تامین تسلیحات نظامی (برای اوکراین) صلح را در این کشور به ارمغان نمی آورد و هیزم ریختن به آتش این جنگ تنها مشکل را پیچیده تر می کند. پیامدهای انسانی شش ماه گذشته کاملاً این مسئله را به اثبات رسانده است.

گنگ شوانگ همچنین یادآور شد که پکن همواره بر این باور بوده است که گفت‌وگو و مذاکره، واقع‌بینانه‌ترین و ممکن ترین راه برای حل بحران اوکراین است. تنها از طریق جستجوی امنیت مشترک، جامع و پایدار می‌توان به برقراری ثبات و امنیت بلندمدت در اروپا و سایر نقاط جهان امید داشت.

کد خبر 5585463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 0
      احسنت به چین . با بهترین زبان داره افشا میکنه که فقط جنگ به همراه میاره . دیگه شنونده باید عاقل باشه که چرا دارن این جنگ رو هر روز بیشتر از دیروز همراهی میکنند !!