۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱

مقام لیتوانی:

لیتوانی مخالف تعیین محدودیت بر قیمت برق است

لیتوانی مخالف تعیین محدودیت بر قیمت برق است

وزیر انرژی لیتوانی می گوید این کشور به واسطه تعیین محدودیت قیمت برای برق متضرر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، وزیر انرژی لیتوانی از مخالفت کشورش با تعیین محدودیت قیمت برای برق بنا به پیشنهاد اتحادیه اروپا گفت.

وزیر انرژی لیتوانی روز جمعه اعلام کرد که این کشور از تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه حمایت می کند، اما با وضع محدودیت برای قیمت برق مخالف است. به گفته این مقام لیتوانی این اقدام به بازار داخلی این کشور آسیب می رساند.

دیانویوس کریویس پیش از نشست امروز وزرای انرژی اتحادیه اروپا تاکید کرد: تعیین سقف برای ژنراتورهای بین‌المللی یک خط قرمز مطلق برای ما محسوب می شود، زیرا بازار برق را نابود می‌کند.

وزیر انرژی لیتوانی در ادامه گفت از سویی تعیین سقف قیمت برای برق به بازار داخلی لیتوانی آسیب می رساند، زیرا شرکت های برق در کشورهای مختلف سوبسیدهای متفاوتی دریافت می کنند.

کریویس همچنین بار دیگر گفت که لیتوانی از پیشنهاد رئیس کمیسیون اروپا برای تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه حمایت می کند. وی یادآور شد که سقف قیمت گاز باید در سطح اتحادیه اروپا تامین مالی شود.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته اعلام کرد که این اتحادیه ممکن است پس از تایید وزرای دارایی گروه هفت تصمیم خود را برای اعمال سقف قیمتی برای گاز روسیه را اعمال کند، اقدامی که به گفته فن در لاین به عنوان بخشی از تحریم‌های گسترده علیه مسکو وضع می شود.

کد خبر 5585607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha