۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴

عبادتی مطرح کرد؛

آغاز به کار موکب فرزندان حاج قاسم در مسیر پیاده روی اربعین

آغاز به کار موکب فرزندان حاج قاسم در مسیر پیاده روی اربعین

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: موکب فرزندان حاج قاسم از امروز کار خود را در عمود یک (حدود ۲۰۰ متر مانده به عمود یک) آغاز می‌کند و تا آخرین روز پیاده روی فعالیتش را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبادتی قائم مقام سازمان دانش آموزی در نشست خبری با موضوع فرزندان حاج قاسم گفت: بعد از دو سال کرونایی امسال پیاده روی اربعینی به صورت رسمی و آزادانه برگزار شده است. با توجه به رسالت سازمان دانش آموزی امسال تصمیم گرفتیم در راستای وحدت دانش آموزان کشورهای اسلامی و اتحاد بین دانش آموزان کشورهای اسلامی موکب فرزندان حاج قاسم را راه بیندازیم.

وی افزود: ما در این موکب یک هماهنگ کننده برای سازماندهی دانش آموزان در مراسم پیاده روی اربعین هستیم. معلمان ما در این موکب به زبانی‌های ترکی، عربی، انگلیسی و … مسلط هستند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: دانش آموزانی که در این موکب ثبت نام می‌کنند اطلاعاتشان ثبت می‌شود و بسته‌هایی در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا خادم‌های افتخاری باشند و بر روی کوله پشتی‌هایشان نشانی از موکب ثبت می‌شود.

عبادتی بیان کرد: هم برای دانش آموزان مقاطع پایین‌تر و هم بالاتر هدایا و برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است تا از ظرفیت راهپیمایی اربعین برای اتحاد جنبش‌های دانش آموزی کشورهای اسلامی استفاده شود

وی بیان کرد: جریان‌های سیاسی سایر کشورها از هر فرصتی برای سواستفاده به نفع جریان استکبار استفاده می‌شود و ضرورت اتحاد بین دانش آموزان کشورهای اسلامی بیش از پیش شناخته می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی تصریح کرد: در درون کشور برای استقبال از دانش آموزان کشورهای همسایه در آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان موکب‌های ما مستقر شدند و از زائران دانش آموز کشورهای همسایه استقبال می‌کنند. همچنین در ایلام و خوزستان هم برای بدرقه این دانش آموزان موکب هایی مستقر شدند

عبادتی گفت: موکب حاج قاسم در عمود یک مستقر هستند و پیش بینی می‌شود بین ۲ تا ۳ میلیون دانش آموز از کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند.

وی گفت: سازمان دانش آموزی یکی از سازمان‌های پیرو در اقدامات خیرخواهانه است؛ جشن عاطفه‌ها و نهضت مواسات نباید به بازگشایی مدارس ختم شود و باید در تمام سال جاری باشد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: نقش آفرینی سازمان دانش آموزی به عنوان پرچم دار جنبش ملی دانش آموزی در جهان اسلام است، ما نمی‌توانیم این سازمان را صرفاً برای پرکردن اوقات فراغت بدانیم. باید مهارت افزایی و اتصالات با کشورهای همسایه را در وظایف سازمان دانش آموزی بدانیم.

عبادتی تصریح کرد: موکب فرزندان حاج قاسم امسال برای اولین بار راه اندازی شده است، در اعزام دانش آموزان نقشی نداشته ایم و البته نمی‌توانیم هم داشته باشیم.

وی گفت: موکب فرزندان حاج قاسم از امروز کار خود را در عمود یک (حدود ۲۰۰ متر مانده به عمود یک) آغاز می‌کند و تا آخرین روز پیاده روی فعالیتش را ادامه می‌دهد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: از امسال سازمان دهی مدارسه ای را تحت عنوان گروه‌های جهادی پیشرفت ایران اسلامی از مهرماه آغاز می‌شود. یکی از اهداف این کار همین نهضت مواسات و همدلی بین دانش آموزان است.

عبادتی بیان کرد: برای جشن عاطفه‌ها با کمیته امداد مشترکا کار می‌کنیم، البته با قرارگاه جهادی عدالت آموزش و پرورش هم همکاری داریم.

وی بیان کرد: سفر اربعین سختی‌هایی دارد اما ما هم اعتقاداتی داریم و باید سختی‌های این مسیر را به دانش آموزانمان یاد بدهیم. البته ما فراخوانی برای دانش آموزان به منظور شرکت در مراسم اربعین نداشته ایم و تنها میزبانشان هستیم.

قائم مقام سازمان دانش آموزی تصریح کرد: یک سری بسته بندی‌ها برای خدمات بهداشتی و پزشکی آماده شده است و به دانش آموزانی که به موکب مراجعه می‌کنند داده می‌شود تا به عنوان خادم حداقل به خانواده خود کمک کند و در کنار زائر بودن خادم هم باشد.

عبادتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا با اتحادیه دانش آموزان و بسیج هم در برپایی این موکب همکاری دارید یا خیر، گفت: این موکب با شورای مرکزی اتحادیه دانش آموزی و بسیج برگزار شده است و می‌توان گفت که به نوعی کار مشترک جریان‌های دانش آموزی است.

وی ادامه داد: قرار گذاشته شده است کاروان‌هایی که این دو جریان به مراسم اربعین می‌آوردند جلوی موکب توقف کنند و با نماد فرزندان حاج قاسم مراسم‌های دسته جمعی را برگزاری می‌کنیم.

عبادتی تصریح کرد: مکتب و سیره حاج قاسم مهم است و افتخار می‌کنیم اسم این شهید روی موکب است؛ همین که به دانش آموز منتقل می‌کنیم برای خادم بودن نیاز به کار سختی نیست و می‌شود مثل حاج قاسم در سخت‌ترین شرایط اقدامات مؤثر داشته باشند تو هم به عنوان دانش آموز برای خادم شدن نیازمند ابلاغ و دستوری نباشید.

قائم مقام سازمان دانش آموزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چقدر مشی و سیره حاج قاسم را در بین دانش آموزان نهادینه کرده اید، گفت: اعتقاد دارم که در جا انداختن روحیه ایثارگری بدون توقف و شعار کم کاری کردیم و باید به دنبال ترویج این روحیه باشیم.

وی گفت: تمام فعالیت‌های دانش آموزی در مهر و آبان مطابق با الگوهای هر شهر و استان انجام می‌شود و با شروع سال تحصیلی موجی از الگوهای تمدن ساز بومی را در مدارس مشاهده می‌کنید.

عبادتی بیان کرد: برای ما مهم است که فعالیت‌های مدارس دانش آموزی از حالت فانتزی خارج شود و حداقل بتواند یک کار کوچک کلاسی را انجام دهد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: در هزار و ۵۱۰ پایگاه مدرسه‌ای در سطح کشور برای برنامه‌های تابستانی فعالیت داشته ایم. برلی اولین بار فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان را هم برای دانش آموزان استثنایی اجرا کردیم.

کد خبر 5586016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha