۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳

با حضور متخصصان کشوری؛

کنفرانس صیانت از منابع طبیعی و مدیریت پسماند در اردبیل برگزار شد

کنفرانس صیانت از منابع طبیعی و مدیریت پسماند در اردبیل برگزار شد

اردبیل- دومین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و مدیریت سبز پسماند با حضور اساتید، متخصصان و کارشناسان کشوری در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کنفرانس که عصر دوشنبه با محوریت صیانت از مواهب منابع طبیعی، رعایت الزامات حفظ محیط زیست، مدیریت درست دفع پسماند و الگوهای سبز در این زمینه برگزار شد، اساتید و متخصصان علوم منابع طبیعی و محیط زیست سعی کردند تا چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه را مورد رصد و بررسی قرار دهند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در آئین افتتاحیه این کنفرانس ملی اظهار کرد: امروز محیط زیست حال و روز خوبی ندارد و با توجه به تغییر اقلیم و شرایط خشکسالی در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، بشریت از تنگناهای موجود در این حوزه به شدت رنج می‌برد.

اسماعیل چمنی تصریح کرد: در قالب این کنفرانس ملی و با روش‌های علمی و کارآمد و به روز جهانی سعی می‌کنیم تا آسیب‌ها و دغدغه‌ها را در این حوزه کاهش داده و با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به مدیریت صحیح و پایدار حوزه زیست محیطی کمک کنیم.

وی گفت: ما به راحتی از ظرفیت این کنفرانس‌های علمی در انتقال تجربیات و فناوری‌های جدید استفاده کرده و سعی ما بر این خواهد بود تا با مدیریت صحیح منابع طبیعی و محیط زیست به پایداری آن کمک کنیم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از پذیرش ۶۵۰ مقاله در این کنفرانس خبر داد و افزود: با بررسی‌های انجام شده مقالات برتر انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند و سعی ما بر این است تا از این مطالعات علمی و کارآمد در راستای بهبود فضای منابع طبیعی و محیط زیست استفاده کنیم.

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزشکده کشاورزی با پذیرش دانشجو در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی سعی می‌کند فضای مطالعاتی و تحقیقاتی خوبی را فراهم کند.

علی رسول‌زاده رئیس علمی این کنفرانس نیز با بیان اینکه در این کنفرانس علل و عوامل خشک شدن دریاچه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و پایین آمدن سطح آب زیرزمینی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: فرونشست در مناطق مختلف، تغییر کاربری اراضی و تخریب جنگل‌ها هشدارهای جدی را برای ما به دنبال داشته است.

کد خبر 5588298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha