۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶

در گفتگو با روسیا الیوم؛

هنیه: غربی ها می خواستند از سفر هیئت حماس به مسکو جلوگیری کنند

هنیه: غربی ها می خواستند از سفر هیئت حماس به مسکو جلوگیری کنند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر اینکه روابط حماس و جهاد اسلامی در وضعیت عالی قرار دارد، گفت: برخی کشورهای غربی می خواستند از سفر هیئت حماس به مسکو جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: جنبش حماس در روابط با همه طرف‌های عربی و بین المللی فاصله یکسان را حفظ می‌کند و در امور داخلی هیچیک از این کشورها دخالت نمی‌کند.

وی با متهم کردن برخی احزاب وابسته به جنبش فتح و سایر طرف‌های خارجی به مانع تراشی در مسیر مصالحه و سازش گروه‌های فلسطینی افزود: الجزایر در تلاش است تا جناح‌های فلسطینی را قبل از نشست سران عرب در این کشور گرد هم آورد.

اسماعیل هنیه همچنین برخی کشورهای غربی را بدون ذکر نام آنها به تلاش برای منصرف کردن هیئت حماس از سفر اخیر به مسکو متهم کرد و افزود: هیئت حماس از سفر خود به روسیه راضی است و در این سفر در مورد تعدادی از مسائل خاورمیانه تصمیماتی اتخاذ شد.‌

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: رابطه حماس با جنبش جهاد اسلامی عالی است و تلاش برای ایجاد اختلاف یا تفرقه بین دو طرف به نتیجه نخواهد رسید.

گفتنی است که اسماعیل هنیه هفته گذشته به همراه هیئتی از اعضای ارشد جنبش حماس به مسکو پایتخت روسیه سفر و با مقامات روسیه و در صدر آنها سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

کد خبر 5591356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha