۴ مهر ۱۴۰۱، ۸:۰۸

مهر گزارش می دهد؛

پزشکان خارجی وارد ایران شده اند/ زنگ خطر تخریب جامعه پزشکی

پزشکان خارجی وارد ایران شده اند/ زنگ خطر تخریب جامعه پزشکی

تعدادی از پزشکان پاکستانی در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان، مشغول طبابت هستند و به نظر می رسد زنگ خطر مهاجرت پزشکان ایرانی، خیلی زود به صدا در آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع مهاجرت جامعه پزشکی به دلایل مختلف، مهم‌ترین چالش نظام سلامت در مواجهه با تأمین نیروی انسانی متخصص است که متأسفانه در این سال‌ها تا حدود زیادی شدت گرفته است.

عدم توزیع عادلانه پزشک متخصص و فوق تخصص در مناطق کم برخوردار و محروم کشور، یکی از همین چالش‌های نظام سلامت در دسترسی مردم به پزشک است. در عین حال، شاهد وفور مطب‌های پزشکان متخصص و فوق تخصص در کلانشهرها و مراکز استان‌ها هستیم. این در حالی است که، هجمه به جامعه پزشکی در عرصه‌های مختلف، باعث شده تا برخی از پزشکان برای ماندن در کشور، دلسرد شوند و در نتیجه آن، قصد مهاجرت کنند.

جذب پزشکان ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و آمریکا، زنگ خطر کمبود پزشک متخصص و مجرب در کشورمان را به صدا در آورده است. تا جایی که محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در تربیون های مختلف، این موضوع را هشدار داده و گفته است که ادامه این روند، منجر به وارد کردن پزشک خارجی خواهد شد.

می‌خواهند پزشکان را خراب کنند

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، با اشاره به موضوع مهاجرت پزشکان، به خبرنگار مهر گفت: مهاجرت پزشکان دلایل متعددی دارد، اما وقتی به جامعه پزشکی سختگیری می‌کنند، آنها را به سمت مهاجرت سوق می‌دهد.

وی با عنوان این مطلب که کمترین تعرفه‌های پزشکی متعلق به جامعه پزشکی ایران است، افزود: هیچ کجای دنیا، تعرفه‌های ایران را ندارند.

ورود پزشکان پاکستانی و هندی به کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: کسانی که به جامعه پزشکی گیر می‌دهند، می‌خواهند پزشکان را خراب کنند. اما، جامعه پزشکی همچنان مورد اعتمادترین حرفه در جامعه است.

در همین حال، معین الدین سعیدی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، در مورد ورود پزشکان هندی و پاکستانی به کشور گفت: زمانی که به مسائل رفاهی کادر درمانی توجه نشود و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کرسی‌های پزشکی رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته باشد و از همه مهم‌تر سهمیه رشته پزشکی برای مناطق محروم سیر نزولی را طی کند شاهد حضور پزشکان بنگلادشی، هندی و پاکستانی در کشور خواهیم بود.

وی یادآور شد: کمبود نیروی پزشکی شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زند که شاهد حضور پزشکان خارجی خواهیم بود، پزشکان خارجی که در دهه ۶۰؛ ایران محل جولان بسیاری از آنها شده بود. زمانی که پزشک داخلی نتواند پاسخگوی نیاز داخل باشد مجبور به جذب و واردات آنها از خارج هستیم، بعضاً در برخی از موارد دیده شده پزشکان سوری هم در کشور حضور دارند.

سعیدی افزود: در سیستان و بلوچستان تعدادی پزشک پاکستانی مشغول طبابت به صورت غیررسمی هستند و این شروع نقطه آغاز تمام بی مهری‌های شکل گرفته به کادر درمانی است که در کشور خود نتوانسته اند خدمت کنند و با مهاجرت میدان را به پزشکان خارجی دادند، البته وجود پزشکان خارجی هم به عنوان یک ضرورت به ویژه در مناطق مرزی همچون حوزه انتخابیه بنده محسوب می‌شود، در حال حاضر تعداد آنها از حد مجاز عبور نکرده که نگرانی ایجاد کند؛ اما باید در نظر داشته باشیم بسیاری از مراکز جامع سلامت ما به دلیل کمبود پزشک بدون استفاده باقی مانده است.

وی ادامه داد: خروج نخبگان به ویژه کادر درمانی و پزشکان نه تنها در سطح ملی عواقب گسترده‌ای دارد، بلکه در سطح جهانی هم بسیاری از افکار عمومی را به سمت خود جلب می‌کند که کشور ما به لحاظ حفاظت از نخبگان نتوانسته به درستی عمل کند و عملاً مرکز تولید نخبه برای سایر کشورها شده‌ایم، هر بار آمارهای تکان دهنده‌ای از خروج کادر درمانی منتشر و بعد از چند روز ابراز تأسف شاهد خروج تعداد دیگری از نخبگان کشوری هستیم.

سعیدی با بیان اینکه کمبود نیروی پزشکی سلامت جامعه را تهدید می‌کند، یادآور شد: کمبود نیروی متخصص درمانی بی تردید سلامت کشور را دچار چالش جدی خواهد کرد، اگر تدبیری در این راستا صورت نگیرد، مهاجرت نخبگان، ژن‌های نخبه، فرار مغزها و هر عنوانی که به آن اطلاق می‌کنید کشور را به سمت عقب ماندگی سوق خواهد داد. مهاجرت نخبگان پزشکی، به شدت سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد و با ادامه این روند شاهد روزی خواهیم بود که بسیاری از مراکز درمانی ما فاقد کادر درمانی می‌شوند.

انگیزه کادر درمان را از بین نبریم

رضا آریان دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که موضوع مهاجرت پزشکان تا حدودی با سایر رشته‌ها متفاوت است، گفت: رشته پزشکی، در عرصه بین‌المللی خواهان دارد و برای همین رقابت در آن نیز زیاد است و باید درک کنیم که حفظ نیرو در چنین شرایطی دشوار است. با این حال ما در کشور به جای اینکه در برابر این مکش بایستیم، جوانان را به سمت مهاجرت سوق می‌دهیم. فضای موجود علیه پزشکان، انگیزه کادر درمان برای ماندن در ایران را از بین می‌برد.

آریان‌پور با اشاره به بحث دستمزدها به عنوان عامل مهم مهاجرت، افزود: ۵ تا ۱۰ درصد پزشکان درآمد خوبی دارند. متأسفانه جامعه همین اقلیت را می‌بیند و گمان می‌کند تمامی پزشکان با این درآمد زندگی می‌کنند؛ در حالی‌که یک پزشک متخصص در منطقه محروم شاید حدود ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد.

لطمات اقتصادی و اجتماعی مهاجرت پزشکان

در همین حال، محمد رازی قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ، با عنوان این مطلب که خروج هر یک نفر نخبه از کشور لطمات اقتصادی و اجتماعی زیادی به جامعه وارد می‌کند و نباید سرمایه‌های کشور را بدون امنیت شغلی و فراهم نمودن بسترهای لازم در جامعه رها کنیم، گفت: پزشکان طرحی ما با مشقت فراوان در مناطق کم برخوردار و دور افتاده خدمت می‌کنند یا در اورژانس‌ها با شرایط نامناسب اقتصادی و ساعات کاری بالا به فعالیت می‌پردازند در حالی که از حداقل‌های اقتصادی و رفاهی برخوردار نیستند و وجود چنین شرایطی افراد را به سمت مهاجرت سوق می‌دهد.

مهاجرت برای جامعه تهدید است

سیدموید علویان رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ، با عنوان این مطلب که مهاجرت برای یک جامعه تهدید است و این موضوع خاص حرفه پزشکی نیست، تاکید کرد: یک سری از دلایل مانند مسائل اقتصادی و صنفی، عمومی است؛ اما عواملی مانند عدم حمایت‌های معنوی از پزشکان، تشدید کننده هستند. البته نباید برای حل این معضل، نیروی کار و ظرفیت دانشگاه‌ها افزایش یابد، بلکه راه‌حل، ماندگاری نیروهای کنونی است.

وی گفت: پزشکان بعد از تخصص باید برای گذراندن طرح در مناطق محروم کار کنند. بعد از آن ممکن است سرباز شوند و اگر این روند سریع طی شود، پزشکان مرد حداقل با ۳۵ سال سن می‌توانند مطب بزنند و در این سن دیگر اجازه تأسیس مطب در شهرهای بزرگ را نمی‌دهند. این قوانین از سال ۱۳۶۳ وجود دارد و این نشان می‌دهد که چقدر در این زمینه عقب هستیم و تنها انتظار داریم، پزشکان مهاجرت نکنند.

علویان افزود: نگرانی وزارت بهداشت، خالی شدن شهرستان‌ها از پزشک است. با این حال توسل به اجبار، راه درستی برای نگهداشت پزشکان در شهرستان‌ها نیست، بلکه باید دستمزد خوبی به پزشکان در شهرستان‌ها داده شود.

جامعه پزشکی نباید تخریب شود

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در واکنش به موضوع مهاجرت پزشکان، با بیان اینکه اعضای حوزه سلامت نباید پاسخگوی اجرایی نشدن سیاست‌ها باشند، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی نباید مورد توهین و تخریب قرار گیرد و نتیجه این امر بی اعتمادی مردم به پزشکان و مهاجرت آنها از کشور است.

وی گفت: خروج پزشکان به نظام درمانی کشور آسیب وارد می‌کند و کسانی که به دلیل عدم اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت موجب صدمه و خسارت به حوزه سلامت شده اند باید مورد مواخذه قرار گیرند.

می‌توان از مهاجرت پزشکان جلوگیری کرد

به نظر می‌رسد برای جلوگیری از مهاجرت پزشکان، راهکارهای ساده ای وجود دارد که اگر اجرایی شوند، می‌توان امیدوار بود که نظام سلامت کشور از بحران کمبود پزشک نجات یابد. به شرطی که از نظرات کارشناسی جامعه پزشکی در این مسیر استفاده شود. در همین حال، صیانت از حرفه طبابت در کشور که بعضاً از سوی برخی افراد مغرض مورد هجمه و حمله قرار می‌گیرد، می‌بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا مبادا در بحران‌هایی مثل پاندمی ها، از کمبود پزشک دچار آسیب شویم.

یادمان نمی‌رود که در دوران پاندمی کرونا، جامعه پزشکی به همراه پرستاران و سایر نیروهای نظام سلامت، در برابر این ویروس چموش ایستادگی کردند تا جام همنوعان خود را نجات دهند. قطعاً، وقوع چنین پاندمی ها و بحران‌هایی دور از انتظار نیست و باید از پاندمی کرونا، درس گرفت و آماده شد.

کد خبر 5594688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AT ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      اگر نظر آقای سعیدی در طبابت غیر رسمی(غیرقانونی) پزشکان پاکستانی درست هست، کدام داروخانه دارو با نسخه آن پزشک می‌دهد؟ لطفا مهر پیگیری کند که اعتبار خبرگزاری خدشه دار نشود. سپاس
      • بلوچ IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        با سلام برادر ظاهرا چند سالیه تو کشور نیستی کدوم نسخه و دارو برو رو یه کاغذاسم 100 قلم دارو بونیس داروخانه بهت میده باور نداری اسم دارو و پولش برام بفرست تا برات داروها را بگیرم امیدوارم زندان نبوده باشه این مدت که از هیچی خبر نداری
      • سرگزی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        قیمت دارو در برابر جان انسان چیزی نیست گاه فقط در موارد ضروری به پزشک مراجعه می کنند
      • رضا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        دوست عزیز، داروخانه ها بدون نسخه هم دارو می فروشند و ضمن اینکه بعضی موارد پزشکان پاکستانی و هندی با خود دارو هم میاورند
      • کاوربهداشت IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        اینا پزشک نیستن و هیچگونه مدرک پزشکی معتبری هم ندارند تنها بصورت تجربی طبابت می کنند و در زمینه داروه هم بگم از داروهای پاکستانی تجویز میکنن و نکته اینکه داروهای پاکستانی به دلیل بالا بودن درصد ماده موثر طرفدار زیادی داره . حتی فعالیت این پزشکان قلابی باعث گسترش بیماریها عفونی از جمله هپاتیت .. شده
      • بابک فرهمند IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
        0 0
        داروهای رو هم خودشون قاچاقی از پاکستان میارن و به مریضا میدن
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      خب از دانشجویان پزشکی در بدو ورود تعهد خدمت حداقل 10 ساله بگیرید
      • Zolfaghari303 IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        افرین نخبه جمهوری ایلامی عجب راه حل دادی!
      • اکبر IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        نگران نباش دوست عزیز انواع واقسام تعهدات را می گیرندوماهیانه بیش از سیصد دلار نمی دهند
      • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        چرا فقط, از پزشکان که در این کشور درس میخوانند باید تعهد 10 ساله بگیرند،آیا کسی که از دانشگاه صنعتی شریف و امیر کبیر دکترا می‌گیرد تعهد می‌دهد؟ یا اینکه بلافاصله به غرب مهاجرت میکند.
      • كاميار IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
        0 0
        نفهم! يكي مثل من كه متخصصه و تو اشغال ترين جاهاي ايران بايد كار كنه و ١٥ ميليون ماهانه حقوق بگيره، چه ربطي به تعهد ١٠ ساله داره؟ اونوقت يه كارمند الدنگ بي مسئوليت ماهي ٢٥ ميليون حقوق ميگيره. نه درس خونده نه استرس كشيده. حرف دهنتو مزمزه كن بعد بلغور كن! با شماها شديم ٨٠ ميليون ديگه...
      • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
        0 0
        بزرگوار دلیل مهاجرت مهم تر ار تعهده
      • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
        0 0
        بله بعضی جاها از جمله قوه قضاییه هم اینکار را میکنند
      • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
        0 0
        تعهد را باید از بچه های سهمیه ای غیرمناطق اعم از سهمیه معلمان ولیسانسه ها وایثار گر و...وپردیسها وو...باید بگیرند که به راحتی وارد رشته پزشکی میشوند پس وظیفه دارند برای کشور ومردم کار کنند
    • رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اگه پزشک خارجی وارد کشور میشود معنی آن کمبود پزشک و تعرفه علی و سودمند است نه کمتربن تعرفه مگه درآمد مردم با کشور های دیگر مقایسه میشه که درآمد پزشکان اینطوری مقایسه میکنید؟
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      تهی شدن ایران از نیروهای جوان و متخصص به زودی اتفاق خواهد افتاد و ایران آماده تغییر بنیادی خواهد شد
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بله صرف نظر از مهاجرت پرشکان ولی وقتی پزشک ایرانی بیمار را خوب درمان نمی کند و یا بیماری را خوب تشخیص نمی دهد و یا بیمار چندین مرتبه باید پیش پزشک برورد تا یک نتیجه نسبتا خوب بگیرد همینه باید از خارج پزشک اورد تا با کمترین هزینه بیمار درمان بشه
    • محمد رضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      نگران نباش مهر جون پزشکان فقط تنها کمبودشون ظرف طلای غذاهاشون هست اگه راست میگن ظرفیت ها رو چند برابر کنن تا کمبود پزشک جبران بشه نه اینکه مثل ناموس هاشون جلوی افزایش ظرفیت رو بگیرن چطور شده که دلسوز پزشکان شدی مهربون!
    • من IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      چرا پیگیر زیر میزی گرفتن پزشکان نمیشوید؟
    • بچه شهر IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      باعث تاسفه خدالعنتتون کنه که اینجور به سر ایران اوردین
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      خدا قوت مسیو لین کشور برای فرار پزشکان وارد کردن دکتر
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      با کمال تاسف سردمداران علوم پزشکی براینکه کسب وکارشان آجر نشود و تربیت پزشک کمتر از نیاز و تقاضا جامعه باشد هیچگاه حاضر به افزایش ظرفیت نشدند بر خلاف سایر رشته ها که آنچنان رها شده است در برخی رشته ها ده ها برابر نیاز جامعه دانشجو پذیرش می شود و سرمایه ملی هنگفتی به خاطر بیکاری و یا مهاجرت بر باد می
    • نادر جابری IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      کارتون نباشه . پزشکان ایرانی رفتن خارج دست آوردهای انقلاب رو تبلیغ کنند و پزشکان پاکستانی و هندی آمده اند رقص پاکستانی و هندی یادمون بدن
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      نزارید برن حقوق کادر درمان و مزایا رو زیاد کنید تا نرن پرستاران هر روز دارن میرن
    • مشهود IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اتفاقا بسیار خوب هست که رقابت ایجاد شود این تحدید نیست این فرصت است ما برای یک پزشک هیچ هزینه ای پرداخت نکردیم و این پزشک برای کشور ما مثل یک درخت اماده به دادن ثمره وارد بازار کار ما میشود اشکالش کجاست
    • یک مستمری بگیر IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      آنهایی که می‌گفتند وطن فروشها بروند حالا وطن را به خارجی ها بفروشند
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بر عکس ورودپزشکان هندی و پاکستانی به ایران نشانه درآمد بالای پزشکان در ایران است چرا که مدرک پزشکی هند و پاکستان از مدرک ایران معنبرتر و به زیان انگلیسی که لارمه کار است کاملا مسلط تر هستند.بنابراین همانجایی که پزشک ایرانی می خواهد مهاحرت کند پزشک هندی و پاکستانی را بهتر از ایران فبول دارن.
    • حسینی AE ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      کمترین تعرفه برای پزشکان نیست وقتی که حقوق اکثریت یک سوم خط هست همین تعرفه ها هم برای اکثریت زیاد هست. متاسفانه در ایران هزینه ها مانند کشورهای اروپایی و غرب شده ولی درآمدها مانند کشورهای فقر هست.بایر فوری بحال افزایش رفاه فرومی شود تورم درد اصلی جامعه هست هم پزشک و هم مردم عادی.
    • چگینی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      وقتی پزشکی و وکالت و کردید قطره چکانی اخر همین میشه دیگه باید اینقدر پزشک وکیل زیاد بشه که مردمو التماس کنند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      شرف این پزشکان خارجی بیش از پزشکان غربگدای خودمون هست!
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اقای نامحترم چه سختگیری برا پزشکان هست خیلی راحت مفت مفت پول و رشوه میگیرن ادم میکشن کسی هم زورش نمیرشه
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      مشکل رو از پایه حل کنید با تعهد گرفتن که درست نمیشه
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      من دو دانشجوی دندانپزشکی رو می شناسم برای مهاجرت دارند برنامه ریزی می کنند
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      حداقل حقوق کارگر تو دنیا ۳۰۰۰ دلاره که میشه ۹۰ میلیون . چطور یک پزشک با حقوق ده میلیونی کار کنه و همه هزینه هاش تو کشور به دلار باشه.
    • سعید GB ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اینها همش تبلیغات دروغین....بهترین جای دنیا از نظر درآمد برای پزشکان ایران هست....دارن خودشون رو کاسه داغ تر از آش میکنند...اون پزشکانی که دارن مهاجرت میکنند برای زندگی بهتر ماجرا میکنند و نه درآمد بیشتر...خود پزشکان هم قبول دارند که بهترین جای درآمد تو دنیا براشون کشور ایرانه..
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      همه چیزمملکتمون مشکل داره همه فکرخودشونندتاتوبرشون راپرکنند
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام علت کمبود پزشک کم بودن سهمیه پزشکی میباشد و گرنه در کشوری که ۸۰ درصد در رشته تجربی کنکور می‌دهند افراد نخبه کم نیستند بعلت ترس از کسادی بازار کارشان با لابی گری قوی درب ورود به پزشکی را بسیار تنگ کرده‌اند حالا با ویزیت‌های نجومی و نوبت‌های آنچنانی باز از جامعه طلبکارند
    • هاشم FR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      پزشکان که هر تور دلشان میخواهد با مردم رفتار میکنند دیگه چه مرگشونه چی میخواین که به هشون ندادن
    • ا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اگر میشد از دانشجوهای پزشکی تعهد گرفته میشد در جامعه خودمان بعد از تحصیل باید بمانند خوب بود
    • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      خجالت بکشید بی شرم ها توزیع عادلانه پزشک در مناطق کم برخوردار کجا بود
    • لیلا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      روسیاهیش برای پزشکان ایرانی ومسوولین پزشکان ایرانی باخرج این مملکت به نون ونوایی می رسند حالا وطن فروش می شوند انسانیت خودشون راگم کردن حرس پول ومال وشهرت گرفتت شون
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      دولت ایران قشر کارگران که آنقدر مهاجر وارد آمد که هم بیکار شدن اجاره خانه بردن بالا زندگی قشر طبقه پایین جامعه ایران نابود شود نه میتواند بچه بیارن همش طلاق حالا نوبت دکتر شود
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      والا پزشک خارجی خیلی از پزشکای ما هستن.اولا پزشکای ما معلوم نیس تو دانشگاه دنبال چی بودن طرف بلد نیس دردت چیه.خود بیمار میگه این درد من تازه اونم خود بیمار دارو واسه خودش تجویز میده دکتر فقط زحمت نوشتن میکش.دکتری ک مریض مث ی مشتری میبین دیگه چ انتظاری داری ک وجدان و شرافت کاری رو انجام بده.
    • ایرانی بانجابت واقعیت گو IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      دردهه ۴۰و۵۰متخصصین پزشک کشوردرحد۵درصدبوداینقدرکم طوری که کل ایران انهارامیشناختندعمومی دریک سهرستان بزرگ دوتابودندکه همان دونفرهمه کاره شهروگاهااستان بودنداتفاقا ازسال ۶۰دانشجوزیادورفتن دانشگاه راحت شدوپزشک مرتب افزایش یافت
    • نسیم IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام احترام خدا خیرشون بده به والله حتی یک دکتر متخصص گوش در منطقه محروم نیست که من دو روز پیش در قشم هر دو بیمارستان رفتم گفتن برید بندرعباس به والله مناطق محروم اسیر هستن همه پزشک ها فقط چسبیدن به مکان های پرجمعیت شلوغ کاش ملت ما درک کنند که چقدر مناطق محروم جنوب از خیلی امکانات محروم هستند .
    • مرتان IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      برن هیچ جا براشون ایران نمیشه نسبت در آمد به هزینه در ایران برای آنها ایده‌آل است
    • امیر سام AE ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      باسلام اتفاقا دکترها هم تعرفشون بالا هست وهم مریض زیاد دارن تو ایران،،،دکتری را میشناسم که تو کرج روزی ۱۰۰ تا مریض میبینه اکو داره تست ورزش وغیره کمترین هزینه ای هم که هر بار میری پیاده میشی حداقل ۶۰۰هزارتومان هست،،،بعضیها را دیدم ۲تومان ۳تومان هم هزینشون شده،،حالا حساب کن روزی چقد در میاره
    • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام من خودم 30 سال سابقه خدمت در وزارت بهداشت را دارم اینها دارندآدرس اشتباه می دهند ایران بهشت پزشکان برای در آمد است پول اینجا در می آورند آنجا خرج میکنند بعلت اینکه در این 20 سال ظرفیت پزشکی را خودبه خاطر تضاد منافع کاهش دادند و سرانه پزشک در ایران شدیدا کاهش یافت این مشکلات ایجاد شد
    • نادر IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اینکه جناب سعیدی فرمایش کردن جامعه پزشکی مورد اعتمادترین حرفه در ایران است بنظرم نشان از اعتماد بنفس کاذب ایشان دارد وگرنه خیلی وقت است متاسفانه عده ای تاجر پزشک نما آبروی پزشکی و سوگند بقراط را باد هوا کرده اند .
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      جامعه پزشکی از اول تخریب هست با زیر میزی بداخلاقی و خودبزرگ بینی از پزشکان مردم راضی نیستند وقتی ماشین این همه وسایل و کارشناس و مهندس از خارج بیاد چه دلیلی داره که پزشک خارجی نیاد
    • مهمود IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      موقع‌ای‌که‌دولت‌ما‌به‌فکر‌جامعه‌پزشکی‌نیست‌هقو‌هقوقشان‌را‌پرداخت‌نمیکند‌‌سالهی‌دیگه‌بدتر‌از‌این‌هم‌میشه
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      عجب کار خوبی بهترین پزشک هستن با هر منظقه اب وهوای مشکل ندارن خدایی هم کار میکنن زیر میز و نوبت و پترتی هم لازم نیست چرا که من در اول انقلاب در محروم ترین منطقه زندگی می کردم وپزشک هندی بود گاو پرست بود شرف داشت خدایی کار می کرد چه پزشک خوبی بود با این که فارسی نمی فهمید ولی بهترین درمان داشت
    • سید هادی ریاضی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      زودتر مافیای پزشکی را از بین برده بودید به این مشکل دچار نمی شدیم
    • مجی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      سلام .عالی شده بابا پزشکان ایرانی فقط به فکر خود اند نه مریضاشون ...۸۳۵۵
    • م IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      وای ان وقت که پزشک ها هم زبونمون بودند وفارسی با هاشون حرف می زدیم بعضی هاشون اصلا درد مون نمی فهمیدند حالا که دیکه اینا مال یک کشور دیکه هستند باید فاتحه خودمون بخونیم
    • افشین IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اگر پزشکان خارحی بیایند بهتر از این دکتر های پول پرست ایراتی هستش که به خاطر پول مردم را بدبخت کرده اند
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بله این عاقبت بی مهری به. کادر پزشک میباشد هر پزشک از اول دبستان تا گرفتن مدرک دکترا هزینه زیادی برای یک کشور دارد کدام کشور نمی خواهد این هزینه ها متقبل شود ولی با دادن اقامت به یک پزشک خیلی راحت ان را جذب کند علاوه بر پزشکان کادر پرستاری وکادر بیهوشی ووووو همه از کشور بدنبال اقامت میباشند
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      پزشکان هندی قبلا هم در ایران طبابت میکردند و پزشکان فوق العاده ای بودن ولی امروزه اکثر پزشکان جوان غریب به اتفاق که با سهمیه های مختلف وارد دانشکده پزشکی شده اند هر و از بر تشخیص نمیدن و کلی هزینه گزاف و الکی روی دست بیمارانی که توان مالی ندارند میگذارند ودر نهایت بیمار را شکلات پیچ راهی قبرستان میک
    • باغستانی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      پزشک در کنکور جذب کنید ویژه مناطق محروم باامکان ویژه ادامه تحصیل تا گرفتن تخصص
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      این اقا که گفته تفرفه پزشکی کمه معلوم داخل ایران زندگی نمیکنه
    • منصوری IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      پزشک به اندازه ی کافی داریم ولی همه رفتن به سمت زیبایی وبایدقانون جدیداعمال شوداینهاباهزینه کشوردکترمیشن ولی به دردمردم نمیخورن یامیرن خارج ...مجلس قانون جدیدتصویب کند
    • منصوری IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      پزشک به اندازه ی کافی داریم ولی همه رفتن به سمت زیبایی وبایدقانون جدیداعمال شوداینهاباهزینه کشوردکترمیشن ولی به دردمردم نمیخورن یامیرن خارج ...مجلس قانون جدیدتصویب کند
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      یک قشر انحصار طلب که بیش از حق خودشان از مردم طلب میکنند.می گوید خدمات پزشکی در ایران ارزان ترین در دنیا است و حال اینکه قیمت این خدمات نسبت به درامد و هزینه زندگی بسیار بسیار گران است.راهی جز شکستن انحصار این قشر بساز و ببروش نیست
    • عادل IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      خوب برند کسی جلوی مهاجرتشون را نگرفته هر شهروندی برابر قانون اساسی میتواند برود و اگر خواست بیاید ولی خواهشمندم موضوع را گل آلود نکنید الحمدلله طبیبان سلامت جایشان را پر می کنند شما فکر می کنید من اگر نباشم اتفاقی می کنه؟ نه خیر بزرگوار خیلی زود جای من پر میشود
    • سعید IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      خب سهمیه قبولی دانشجوی پزشکی را زیاد کنید پدرسوخته ها شماپزشکان از یک طرف سهمیه قبولی کنکور زیاد نمیکنید از طرفی هم مخالف آمدن پزشکان خارجی هستید ومدام میگید تعرفه‌ها کم است
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      این کار خیلی خوب و درستی است نباید همه چیز را انحصاری کرد باید پزشکان خارجی هم وارد کشور شوند در تمام دنیا تو هر کشوری پزشکان کشور دیگری هم هست در زمان قدیم از پزشکان هندی و پاکستانی هم تو ایران استفاده میشد اتفاقا دکترهای خوب و کار بلدی بودند
    • محمود IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      جامعه محترم پزشکی این بلایی که خودتان سر جامعه پزشکی اوردید مصداقش را خودتان بهتر میدانید . ۱_ تجارت تجهییزات پزشکی توسط پزشکان وشماها ۲_تجارت دارو توسط شما ها ۳_ تجارت ارجاع بیمار با معرفی پزشک خاص وداروخانه خاص ۴_ تجارت متادون توسط پزشکان درمان اعتیاد ۵_ تجارت اجرایی با استفاده از سرمایه ....
    • عجب IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      عجب عجب
    • عجب IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      عجب عجب
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      وقتی یک نفر با سنوات خدمت کمتر و تحصیلات کمتر را بالا سر یک پزشک در بیمارستان می‌گذارند نتیجه بهتر از این نمیشود
    • ایرانی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      مگه پزشکان پاکستان نمیان ایران؟ خوب اونم مثل ما میشن مگه پزشکان ما نمیرن حاشیه خلیج فارس ؟خوب پزشکان خودشون کجا میرن ؟ همه مثل هم هستند
    • موسی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      پزشکان پاکستانی خیلی بهتر از پزشکان یهمیه ای و تقلبی ایرانن
    • عبدالسلام کریم زاده پاریزی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بعضی ازپزشکان که همان بعضی هم زیاد بحساب می آید ،پزشک نیستند وسوگند پزشکی را فراموش کرده اند این افراد درحقیقت کاسبند نه پزشک که قبل ازعمل پول زیرمیزی را که معادل چندین برابر هزینه واجرتش هست از همراهان بیمارطلب می کنند وتا بحسابی که ارائه می کند واریز نشود آن عمل رابرروی بیمار انجام نمیدهند..و.
    • حسین IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      مگه که هبچ‌جای دونیا تعرفه پزشکی ایران رو نداره خوب توقع داری چقدر باشه اینجا حقوق کارگر روزی هفت دولار یانهایتا هشت دولاره روزی صد دولار نیست که بخواد پنجاه دولار حقه ویزیت بده اینجوری حساب کن نه اونجوری
    • حسین IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      مگه که هبچ‌جای دونیا تعرفه پزشکی ایران رو نداره خوب توقع داری چقدر باشه اینجا حقوق کارگر روزی هفت دولار یانهایتا هشت دولاره روزی صد دولار نیست که بخواد پنجاه دولار حقه ویزیت بده اینجوری حساب کن نه اونجوری
    • سرگزی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      این روش هفت تا ده سال بعد نتیجه می دهد
    • قشم IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      کمترین پزشک عمومی بری کارکرد موظف خود حداقل 18 میل دریافتی دارد. ماشاله جدیدا تو کار ارایشگری هم رفتن و پول های نجومی میگیرن . هیچ پزشک خارجی حاضر نمیشه با این قیمت دلار بیاد ایران . مگر اینکه تقلبی باشه
    • اصغر صیامپور IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      سلام پزشکانی که به خارج میروند اکثرا بار خود را بسته اند ، و کسب و کار آنها از تجارت هم بهتر بوده ،،، این جامعه پزشکی با ایجاد محدودیت ظرفیت دانشگاهها عملا ر باعث شدند جیب بسیاری از پزشکان متخصص پر پول اما خدمت خوبی ارائه نکنند ، انگیزه کار درمان از بین نمی رود ،، ظرفیت دانشگاهها باید بیشتر ش
    • حسین IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      وقتی یک عده بیسواد تو مجلس بجای نگهداری پزشکان تقاضای اضافه شدن دانشجو را دارند تا انها هم دکتر شوند بروند ودر صدا وسیما همش به پزشکان توهین میشود نتیجه اش همین است
    • کورش رستمی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      من در دانشگاه شریف مدرک فوق تخصص و دکترای قلب و عروق و جراحی قلب را گرفتم و در آمریکا آنرا معادله سازی کردند و وقتی برای جوابش مراجعه کردم به من یک لباس سفوری و جارو دادن و گفتن با این مدرک فقط میتوانید خیابانها را نظافت کنید البته قبل از نظافت هم باید دو سال دوره نظافت را ببینید
    • معلم IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      داده های دروغ دروغ دروغ جهت مبارزه با افزایش ظرفیت زمین و به آسمان میدوزن. چند تا شهر سیسنان که فاقد دکتر بودند چند تا پزشک گرفتند
    • معلم IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      داده های دروغ دروغ دروغ جهت مبارزه با افزایش ظرفیت زمین و به آسمان میدوزن. چند تا شهر سیسنان که فاقد دکتر بودند چند تا پزشک گرفتند
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      خیلی خوب دیگه نگران مراجعه به پزشک های بیسوادنیستیم ومطمئنیم که پیش پزشک می ریم
    • علی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      حالا هی بگید همه چی اوکیه اینم سند مسئولین همین مملکت که نشون میده وضعیت فاجعه اس
    • سایه IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      چطور برای پزشک‌پاکستانی وهندی همین تعرفه هامیصرفد ولی برای پزشکان داخلی نمیصرفد حقشون هست که جایگزین پیدا کنند تا طمع نداشته باشند به جیب مردم با طبابتهای افتضاحشون
    • سایه IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      چطور برای پزشک‌پاکستانی وهندی همین تعرفه هامیصرفد ولی برای پزشکان داخلی نمیصرفد حقشون هست که جایگزین پیدا کنند تا طمع نداشته باشند به جیب مردم با طبابتهای افتضاحشون
    • مجاهد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      تمام متن شما و کارشناسان را خواندم تماما دروغ محض بود جامعه پزشکی 99 درصد قشر مرفه ای هستند که خدا را از یاد بردن و درآمد های ماهیانه از چندین میلیارد تا چند صد میلیون دارن بارها انجمن ها پزشکی اروپا به دریافتی حقوق های نجومی و پول های نجومی که پزشکان از بیمارها در ایران دریافت میکنند معترض بودن
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بله با امکانات و پول مردم ایران رشد میکنن بعد برا طبابت میرن خارج.
    • د.پ. IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      عجب...این که جامعه پزشکی همچون سایر جوامع محترم هستند و باید از زحمات این عزیزان قدردانی کرد شکی در آن نیست، اما نمیشود که تعرفه یک قشر به دلار حساب شود و تعرفه سایر اقشار به ریال به این بهانه که مبادا آب در دل این عزیزان تکان بخورد و هوس مهاجرت کنند، ظرفیت ها را افزایش دهند.
    • د.پ. IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      مهاجرت تک بعدی نیست و علل گوناگون دارد و سالیان سال است که چه از جامعه پزشکی و چه از سایر جوامع اقدام به مهاجرت میکنند ولی گویا صدا و لابی جامعه پزشکان بسیار موثرتر از سایرین است به طوری که نه تنها خود که به دیگران نیز این طور القا کرده اند که واقعا تافته جدا بافته اند. راه حل همان افزایش ظرفیت است.
    • مهدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      یکی از بستگانمون که یک روش جدید ابدا کرده بود برای درمان آرتروز ۶ ماهم نکشید که دعوت نامه از آمریکا و استرالیا براش اومد ایشونم استرالیارو انتخاب کردو رفت چون درآمدش ۵برابره اینجا بود بعلاوه میز ریاست خانه و ورودش به هیئت علمیه مهمترین دانشگاه اونجا و مهمتر از همه احترامو اهمیت به ایشون
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اگر تمام بودجه کشور را هم به این جامعه بدهند باز هم می گویند کم است. همان بهتر که هزینه اموزش پزشک به شکل یارانه به مردم داده شود و پزشک خارجی بیاید. چرا پزشک تربیت کنیم که برود خارج و به ریش مردم بخندد؟! همه دانش اموختگان دانشگاهی مشکل شغل دارند و درامد کم دارند، باید بروند؟! خیانت را زیبا جلوه نده
    • ر ضا AE ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      ارزش پزشک و پرستاری که در داخل حفظ نمیشود اگر امکان مهاجرت داشته باشد فرار می کند
    • ناشناس IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بایدازپزشکان وطن فروش تعهدی سندی بگیرند براهتی نتواند وطن فروشی کمند
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      وقتی متقاضی رشته ی پزشکی 700 هزار نفره و پذیرفته شدگانش 30 هزار نفر باشه نتیجه ش میشه همین.همه ی اینا برمیگرده به نداشتن آینده نگری و مدیریت درست
    • سامیار IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      خوبه دیگه 😥
    • بازنشسته فرهنگی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      جامعه پزشکی ایران دچار توهم شده است
    • ناشناس IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      در عوض از قشر به اصطلاح هنرمند مالیات نمی‌گیرند مبادا به قبایشان بربخورد،نفوذ تا چه اندازه قوی داره کار میکنه
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      متاسفانه قوانین درمانی مشکل دارد فارغ‌التحصیلان علوم آزمایشگاهی راانداخته اند به جان پاتولوژیست شغل وجود ندارد درسته نیرو کم است اما باحقوق اداره کاری وشغل نامن فایده ای ندارد لذامجبور بهمهاجرت می گردن
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      متاسفانه استخدام دروزارت بهداشت بشدت کاهش یافته برعکس آموزش و پرورش فارغ التحصیل دانشگاههای علوم پزشکی ازهمان ایام تحصیل به فکر مهاجرت هستند یا دربعضی از رشته ها دانشجو نگیرند یا حداقل سالیانه چندین هزار نفر جذب وزارت بهداشت گردند وقتی فردی مطمئن باشد شغل دارد نیازی به مهاجرت ندارد
    • کورش رستمی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      من در دانشگاهایه ایران دو بار مدرک فوق تخصصی جراحی قلب و فوق تخصصی مغز و اعصاب را گرفتم که حدود پانزده سال در دانشگاهایه ایران درس خواندم وقتی به آمریکا رفتم و مدارکم را معادله سازی کردم به من گفتن که شما میتوانید با این مدارک در بیمارستانهایه ما بعنوان نظافت توالتهایه آنجا کار کنید
    • پیریان IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      کاهش پذیرش دانشجوی پزشکی در سالهای اخیر انحصارطلبی پزشکان سرمایه دار که در راس نظام سلامت کشور هستند وذی نفعند وتوذیع ما عادلانه پزشک متخصص در سطح کشور وتبعیض بین خود متخصصین توسط پزشکان سرمایه دار مسئول وتصمیمگیر تنها گوشه ای از مشکلات نظام سلامت کشور است
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      درپاکستان وهند انحصارنیست درصد زیادی می توانند براحتی درپزشکی تحصیل کنند اما درکشورما انحصار مانع هرکاری شده است فردی که درایران نمره ورود به پیراپزشکی رانمی اورد یامجاز تعیین رشته نمی شود می تواند درخارج پزشکی تحصیل کند یعنی پزشکان هندی درسطح خیلی کم هستند اونوقت دانش آموز بااستعداد ایرانی بایستی..
    • علی_ قزوین IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      اتفاقا جامعه پزشکی اصلا متعهد نیست فقط پول فقط پول خود جامعه پزشکی در حال ویران کردن جامعه پزشکی و جامعه بیماران هست کدام پزشک متعهد به سیستان و بلوچستان می رود؟ آیا خودت مطب ت رو واقع در گاندی ونک تجریش پاسداران و........ول می کنی بری سیستان و بلوچستان؟ ؟؟؟؟!!!!!! .......نگو!
    • آشنا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      دندانپزشک وارد کنید شاید یه خورده ارزون بشه
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بنده بمیرم هم پیش دکتر سوری هندی ‌‌پاکستانی.وبنگلادشی نمیرم
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      این به اون در وقتی بچه سوسول های ایرانی به آمریکا و کانادا مهاجرت می کنند پزشک پاکستانی و هندی با هزینه کمتر جایگزین میشه
    • جعفر IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام و صلوات بر روح پرفتوح ابو علی سینا، پزشک زیر میزی بگیره حق ویزیت 200 هزاری بگیره مالیات نده، هر چی دلش بخواد بکنه، باز چی میخوان، بابا ظرفیت پذیرش رشته پزشکی رو زیاد کنید و ی تعهد بدو تحصیل بگیرید ببینید چطور اصلاح میشن
    • شهروند IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      دکتر خارجی خوبه مال خودمون کار نمیکنه الکی هیتن
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      این کارو باید از خیلی وقت پیش می کردند. پزشکی رو انحصار کردند . بی حد و حساب پول جارو می کنند.
    • نیما IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      سال های ۸۰ تا ۸۵ قبول شدن رشته پزشکی بسیار ساده تر از رشته های مهندسی بود حالا همان افراد فارغ التحصیل شده اند و پزشک شده اند در حالی که ظرفیت رشته پزشکی از آن سال ها به شدت کاهش پیدا کرد حالا این پزشکان نو پا راه را برای جولان باز می بینند و دنبال افزایش دستمزد خود هستند
    • فرهنگی RU ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بله درسته مملکت ما رو همان ۱۰ درصد پزشکان...‌..به سایر پزشکان هم ارزش قائل شوید مشکل از خودتونه...پذیرش تو رشته پزشکی را بیشتر کنید
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پزشکان تو ایران که طبابت نمی کنن همه دارن تجارت می کنن !به درک که میرن برن دیگه برنگردن!
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      والله بعضی از پزشکان ما فقط به فکر پول هستن کمتر کسی به درمان مریضش فکر کنه همان بهتر خارجی بیاد
    • حمید IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      ما پزشکان حرفه ای و با سواد می خواهیم، از هر جای دنیا هم باشه مهم نیست، بزار اونهایی که سواد درست و درمانی ندارند و در ضمن ایرانی هستند از کشور بروند بروند و آدم های بی سواد هر جا باشند اونجا را به گند می کشن
    • FR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      جامعه پزشکی کم میخورن روزی 30 ملیون حالا کمش وبانکی و غیره
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      خیلی خوب میشه لااقل این پزشکان پاکستانی و هندی خیلی از پزشکان سرتر هستن پزشکان ما فقط بلدن سرماخوردگی رو با استامینوفن معالجه کنن در همین حد هستن
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      خیلی خیلی متاسفیم ک چه نخبه هایی ب تعداد بالا از کشور خارج میشوند ک مسئولین برای شان ذره ایی اهمیت ندارد
    • خپید IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      یا خدا 😳 من از یه نفری شنیدم پزشکان هندی به جای دارو به مریضاشون جگر افعی و کبد خارخاسَک و بزاق بزغاله مار میدن که زودتر بمیرن ... میگن هرکی این معجون رو خورده خاکستر شده .!!!🥶🥶🥶
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      چه خوب پزشکان ایرانی برن جایی که براشون درآمد داشته باشه
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      واقعا جامعه پزشکان افتخار ما ایرانیان هستند بنده به عنوان یک ایرانی زنده بودن خودم را بعد از خدا مدیون گروه پزشکی هستم درود و هزاران درود به شرفتان مردم را تنها نگذارید ...
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      به علم وتخصص بها دهید تا مجبور نشید دست به دامان دکتر و متخصص و مهندس از خارج شوید
    • ناصر IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      آقا یا خانم می‌فرماید تعهد ۱۰ ساله بگیرید یعنی تهدید.چرا نباید آسایش داشته باشند تا دلگرم باشند پول خوبه ولی آسایش رو همراه خودش نداره پس تعهد و سفت گیری ملاک بودن نیست تنها پزشکان نیستند بلکه تمام بیسوادان دارند خروج می‌کنند و بیسوادان سر پست حساس جولان میدن پس کاری کنیم که با جانودل در مملکت خودما
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پزشکان که اکثرا مردم باسرم وامپول میکشن همون بهترکه نباشن به خداو روز قیامت اعتقادندارند درعمل نشون دادن، نه زکات میدهندنه خمس جون کسی براشون مهم نیست مردم زیر دستشون پرپر میکشن بی وجدانان
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      خیلی هم عالی پزشکان کشورهای دیگه همشون باسوادن و از روی علاقه دنبال این حرفه رفتند خوشا به حال خودمون که قراره با دکترهای خارجی ویزیت بشیم سوادشون بیست تعهدشون بیست
    • AE ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پزشکان پاکستانی صد برابر پزشک ایرانی کار ایی دارند پزشکان ایرانی فقط بدرد کانادا میخورند تا پشت ماشینهای شهرداری اویزان شده وزباله جمع کنند پزشک کوپنی وسهمییه ای ایران تخصص صفر ادعا در حد پروفسور ودشمن جیب مریض ببینید روزانه چند نفر را راهی قبرستان میکنند به هیچ کس وهیچ قانون هم پاسخگو نیستند
    • دانا ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      بیان تو جهنم ایران ، اونجا دلار میارن بیان اینجا با پهن کار کنن، دروغ گفتن کنار نداره
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پزشک ایرانی لای جرز دیوار هم نمی خوره،رسالتشو فراموش کرده وفقط دنبال جمع کردن پوله،بود ونبود همچین نخبه هایی برای ما یکیه
    • کاوه IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      نه عزیز من شما میخواین همچنان مافیای پزشکی داشته باشین و دولت میخواد جلوی شماها و بگیره در نتیجه شماها تهدید به مهاجرت کردین و دولت هم در یک اقدام پیش‌دستانه از پزشکان مهاجر استفاده کرده،! موضوع اینه. حالا شما هی بگو دولت میخواد مارو خراب کنه! دیگه گذشت دوره ی مافیا بازی، باید تابع قانون باشید.
    • علی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پیراپزشکان رو حمایت کنید بورسیه کنید برای پزشکی در این مناطق به دلیل تجربه بالا چنان پزشکانی تحویل خواهید گرفت که از لحاظ تجربه و عملکرد نظیرش رو در کشور نخواهید داشت و حتما از مناطق خود فرار نخواهند کرد
    • محمدعلی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      اگه من جای وزیر بهداشت بودم تمام استان‌های محروم کشور را پر میکردم از پزشکان فوق تخصص خارجی تا اون وقت بهت بگم کت تن کیه اینقدر بیعرضگی در این وزارت بهداشت هست ،اینقدر رانت ومافیا هست که یه تعهد ساده هم ازین وطن فروشها نمیگیرن
    • حسن IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      جامعه خدوم از اقوام بنده برای درمان کرونا در منزل بالای 100 میلیون پول ناقبل گرفتند البته با قرص های که بعدا مشخص شد هیچ کارایی ندارند و فقط جهت پرکردن جیب شرکتهای داروسازی همین قشر خدوم یا واردکنندگان دیگر خدومان بوده است بهتر است حدود 70% این خادمان بروند وضع بدتر نخواهد و بهتر هم خواهد شد در
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      تعداد پزسک را کم می کنید که مزشکا پول هنگفت به جیب بزنند بعد میگید پزشک نیست از خارج پزشک آمده
    • مری IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      والله همینجورش هم نمیتونیم یه دکتر عمومی بریم ازبس هزینه ها بالاس شما میخواین تعرفه رو ببرین بالا درامد وشغل مردم بدبخت هم ببرین بالا که بتونن خدمات پزشکی استفاده کنن
    • منصور IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      علت مهاجرت پزشکان. نخبگان. دانشجویان برتر چیست. فقط چرا مهاجرت کافی نیست. دنبال دلیل باشید. هرکس حرف میزند متاسفانه به ضدانقلاب. معاند. جاسوس. و...متهم میشود. داخل کشور آدم های دلسوز زیاد داریم. وقتی مطالبه‌ گری بکنند. وقتی از خواسته منطقی دفاع کنند. خب متهم میشوند. در چنین شرایطی مجبور به ترک کشور.
    • غلامرضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      باید مالیات در مناطق مرزی ،کم برخوردار،و شهرستانها کمتر از مناطق برخوردار شود و همچنین تعرفه ها به نحو قابل قبول افزایش یافته و به افراد کمدرآمد کمک شود
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      تعهد خدکت 10 ساله وجود دارد برای انهایی که با پول پزشکی میخوانند نا با مغز وجون کندن.تعهذ چیزی را درست نمیکند وقتی مردم بفهمند تعهد 10 ساله دارند اصلا پزشکی نمیروند باز هم پزشک ازخارج می اورندمیروند لیسانس که راحت تر وزودتر از کشور خارج شوند
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      در مراکز بهداشتی و...پلیس وجود ندارد حداقل یک سرباز مسلح باشد پزشکان کتک میخورند ناسزا میشنوند ابرو واحترام واعتبار در این کشور ندارند هیچکس هم مانع کارهای این مردم نمیشود
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      با گرفتن تعهدات سنگین پزشکان پیشتر برای رفتن تحریک وترغیب میشوند در حال حاضر چند سالی در کشور کار میکنند وهرسال فارغ التحصیلان جدید جای انها را میگیرند پزشک خیلی زیاده جا نیست کار کنند با 2 یا 3 روز کشیک در درمانگاه چه حقوقی دارند؟
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پزشک کم است معلم کم است ...کم است کم است ...بابا هیچی کم نیست جمعیت زیاده لطفا برنامه تنظیم جمعیت را در ایران احیا کنید
    • عباسقلی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پزشکان سهمیه ای رو باید وادار به مناطق محروم کنید. با نمره های بسیار پایین کنکور پذیرفته میشوند، با نصف نمره تخصص و فوق تخصص قبول میشوند بعد هم میایند مرکز کشور یا استان.پزشکان سهمیه ای امکان قبولی در پزشکی و تخصص نداشتند باید جبران کنند. از خود وزیر و برادرش شروع کنند و بفرستند سراب زادگاهشون
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      پزشکی که با پول بیت المال تخصص میگیره نباید اجازه بدن که بره.نکنه بیت المال فقط مال فقیر بیچاره هاست بزنن توسرشون؟؟
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      1 0
      رشته های دیگر مثل ریاضی وانسانی نه طرح دارند نه تعهد خدمت طولانی زودتر وارد کسب وکاروازدواج وزندگی میشوند لطفا وزارت ومسئولین این مدتها را کمتر کند
    • ایرانی هستم IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      0 1
      راه حل این هست که از همان ابتدا تخصص را جدا کنید ، مثلا پزشک عمومی و جراح قلب مانند کشورهای اروپایی ، دانشگاه میلان ایتالیا