۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲

مدیرکل اوقاف اردبیل:

اجحاف و زیان عمدی در بیت‌المال اردبیل قابل چشم‌پوشی نیست

اجحاف و زیان عمدی در بیت‌المال اردبیل قابل چشم‌پوشی نیست

نیر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اتلاف بیت‌المال از سوی برخی ادارات گفت: اجحاف و هرگونه ضرر و زیان عمدی در بیت المال استان قابل چشم‌پوشی و بخشش نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر پنجشنبه در آئین کلنگ‌زنی شهرک دامپروری ویرثق نیر با اشاره به اتلاف بیت‌المال از سوی برخی نهادها در استان اظهار کرد: در بازدیدهای متعددی که از شهرستان‌ها داشته‌ام فقط در شهرستان مشگین شهر ۳ پروژه وجود دارد که ارگانی برای رسیدگی به این مجموعه‌ها اقدام نمی‌کند و در حال تخریب هستند و ما نمی‌دانیم واقعاً چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان بیت‌المال در استان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با انتقاد از سهل‌انگاری برخی ادارات بیان کرد: ایستگاه امور عشایر منطقه شمسیر در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار دارای ۳ واحد سوله و امکانات ساختمانی و رفاهی، استخر ماهی، درختان میوه و صنوبر و زیرساخت‌های برق و آب مورد بی‌توجهی قرار گرفته و رها شده و این ساختمان‌ها و وسایل آن دچار خسارت شده است و باید مسئولین در برابر تضییع بیت‌المال حساسیت ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: ساختمان بلااستفاده دانشکده کشاورزی در مشگین‌شهر، ساختمان نیمه کاره دانشگاه آزاد این شهرستان مورد بی مهری و ایجاد خسارت به اموال بیت‌المال شده است و چند پروژه دیگر در شهرستان‌های استان نیز بلا استفاده مانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و گفت: در یک محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت بالغ بر ۴ میلیارد تومان به بیت المال به روش‌های مختلف خسارت وارد شده است که باید هرچه زودتر در این زمینه اقدام شود.

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه برخی از اراضی و زمین‌های کشاورزی موقوفه بعد از ۱۲ سال هنوز تعیین تکلیف نشده است، اظهار کرد: زمین موقوفه مرحوم درگاه‌پور بعد از ۱۲ سال هنوز بین سازمان جهاد کشاورزی و اوقاف و امور خیریه استان تعیین تکلیف نشده بود که اخیراً این موضوع حل و تبدیل به شهرک دامپروری در شهرستان نیر شد.

وی عدم تعیین تکلیف اراضی موقوفه را بزرگترین چالش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد و گفت: از آسیب‌های جدی این چالش می‌توان به زمین‌خواری و تصرف غیر، عدم درآمدزایی، عدم اشتغالزایی، افزایش پرونده‌های قضائی و … اشاره کرد.

حجت‌الاسلام ستوده اظهار کرد: جای تأسف است که موقوفه باتمانقلنج بعد از گذشت ۶۵ سال علارغم پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و مسئولین اجرایی هنوز به نتیجه نرسیده و نیت واقف عملیاتی نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه با نگاه مدیریت تعاملی در راستای خدمت رسانی به مردم و بهره‌مندی مردم استان از موقوفات تلاش می‌کند که با توجه گستردگی موقوفات استان نیازمند توجه ویژه همه نهادها و دستگاه‌های متولی و دخیل در امر موقوفات هستیم.

کد خبر 5599325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha