۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰

رئیسی‌ در دیدار با الهام علی‌اف؛

ایران با هر گونه حضور نظامی بیگانه در منطقه قفقاز مخالف است

ایران با هر گونه حضور نظامی بیگانه در منطقه قفقاز مخالف است

رئیس‌ جمهور کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان، گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در مرزهای تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان مردود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا»، صبح امروز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور قزاقستان و با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و ۱۰ تن دیگر از سران و رؤسای کشورهای عضو آغاز به کار کرد.

رئیسی در این اجلاس سخنرانی و در کنار آن با برخی مقامات دیدار و گفتگو کرد. به همین منظور امروز حجت‌الاسلام رئیسی با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

رؤسای جمهور ایران و آذربایجان در این دیدار با مرور میزان پیشرفت توافقات قبلی بر تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و صدور خدمات فنی-مهندسی تاکید کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید مورد احترام قرار گیرد، تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در مرزهای تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان مردود است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که از آزادسازی خاک قره باغ استقبال کرد، افزود: ایران آمادگی دارد ظرفیت عظیم خود را برای حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان به کار گیرد.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان هم در این دیدار گزارشی تفصیلی از آخرین روند همکاری‌های اقتصادی دو طرف ارائه کرد که تداوم و تقویت این روند مورد تاکید رؤسای جمهور دو کشور قرار گرفت.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین گزارشی تفصیلی از تحولات منطقه و آخرین وضعیت مذاکرات چند جانبه بین آذربایجان و ارمنستان در پراگ ارائه داد.

وی بر پایبندی و احترام به مرزهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد.

کد خبر 5608295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha