۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

آیت‌الله رئیسی در مباحث هنری ظلم‌ستیز دقت نظر داشتند/ حمایتی ویژه

آیت‌الله رئیسی در مباحث هنری ظلم‌ستیز دقت نظر داشتند/ حمایتی ویژه

مسعود شجاعی طباطبایی بیان کرد که در دوره آیت‌الله رییسی با وجود موانع دولت‌های استکباری، توانستیم در تقابل با اتفاقات تلخ در دنیا کاری موثر انجام دهیم.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست متعهد که هم اکنون در کانون هنر شیعی مشغول به فعالیت است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تولید اثر مرتبط با شهادت آیت الله رئیسی توضیح داد: از دیروز بعدازظهر هنرمندان عضو کانون هنر شیعی، آثاری برای سلامتی آیت الله رئیسی در قالب تصویرسازی، طرح گرافیکی و تایپوگرافی انجام دادند و الان هم در حال انجام کاری ویژه و فاخر هستند. من نیز برای اینکه بر دهان دشمنان (برای ابراز خوشحالی‌شان) بزنم، در حوزه کاریکاتور برای اولین بار تمامی آثار دومین مسابقه هولوکاست را که در سال ۲۰۱۵ برای دبیرخانه ما ارسال شد و متشکل از ۲۹۰ اثر است، در سایت ایران کارتون و در بخش انگلیسی بارگزاری می‌کنم که قابل دسترس است.

وی گفت: دوستان هنرمندان به شکل‌های مختلفی به رئیس جمهور خدوم ملت ادای دین می‌کنند، کسی که شبانه روز نمی‌شناخت و اگر بخواهم مقایسه کنم شاید شخصیتی مثل شهید رجایی بودند که دائم بین مردم بودند. در مدت ریاست جمهوری ایشان، شاهد بودیم مردم به معنای واقعی کلمه او را قبول داشتند. این سفر، سومین سفر استانی رئیس جمهور به تبریز بوده است و محل شهادت ایشان، منطقه‌ای بسیار مستضعف و به دور از همه امکانات بوده است که در این مسیر نیز دچار حادثه شدند و به شهادت رسیدند.

شجاعی طباطبایی همچنین عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمله‌ای با این مضمون دارند که «باید شهید زندگی کنیم تا به شهادت نائل شویم». ما این اتفاق را در زندگی آیت الله رئیسی می‌توانیم ببینیم و این همان اتفاق شهید زندگی کردن است.

آیت‌الله رئیسی در مباحث هنری ظلم‌ستیز دقت نظر داشتند/ حمایتی ویژه

وی با اشاره به بحث دیپلماسی خارجی در دولت سید شهیدان خدمت، گفت: در عرصه بین‌الملل، انصافاً هم آقای رئیسی و هم وزیر امور خارجه بسیار خوب عمل کردند و در این دوره، در بحث دیپلماسی خارجی، دیپلماسی عزت روی کار آمد و به معنای واقعی کلمه توانستیم فعالیت‌مان را گسترده‌تر و موثرتر در بحث دوستی ایران و ونزوئلا و دوستی ایران و برزیل به انجام برسانیم که اینها با همت و پشتیبانی دولت (وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد) رقم خورده است. همچنین سال گذشته رویدادی برگزار شد که از هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست آمریکای لاتین (مشارکت ۱۵ کشور) دعوت به حضور در ایران شد.

این هنرمند کاریکاتوریست تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای چنین احساسی را نداشتیم که بتوانیم کارهایمان را بدون دغدغه و شاید کم دغدغه به نتیجه برسانیم و کاری موثر انجام دادیم. البته در دوره‌هایی نیز کار کردیم و موفق بودیم اما در این دوره واقعاً بی دغدغه کار کردیم. در این دوره توانستیم در تقابل با اتفاقات تلخ در دنیا، به ویژه در بحث رسانه‌ای که عملاً تمام دولت‌های استکباری مانع انجام آنها می‌شدند، کاری انجام دهیم و کاری موثر در زمینه طوفان الاقصی و غزه به سرانجام برسانیم. این کارها تنها با حمایت بی دریغ دستگاه‌های زیرنظر دولت آقای رئیسی بوده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا طرحی مرتبط با شهادت رئیس جمهور خلق کرده است، به خبرنگار مهر گفت: چون کار اصلی من در زمینه کاریکاتور است، در این حوزه با دوستان در زمینه ایده پردازی همراهی کردم. من معتقدم در جنگ رسانه و این کارزار وظیفه اصلی ما، همان‌طور که آیت الله رئیسی به آن بارها اشاره کردند، موضوع غزه، مظلومیت مردم فلسطین، مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی است که در اولویت کاری ما هست و خواهد بود. اینها مباحثی است که در دولت آقای رئیسی بسیار پررنگ به آنها پرداخته شد و من هم موظفم به عنوان یک کاریکاتوریست در این حوزه قدم بردارم.

آیت‌الله رئیسی در مباحث هنری ظلم‌ستیز دقت نظر داشتند/ حمایتی ویژه

شجاعی طباطبایی درباره حسن نظر آیت الله رئیسی به هنرمندان تجسمی که در همین زمینه بازدید ایشان از موزه هنرهای معاصر تهران در جریان برگزاری نمایشگاه «آینه در آینه ۱» رقم خورد، بیان کرد: در اتفاقات و کارهای مختلف همیشه تقدیر شخص رئیس جمهور را داشتیم و خوشحالیم این تقدیر زمانی صورت گرفت که رویداد و نمایشگاه آمریکای لاتین را برگزار کردیم. ایشان همیشه نسبت به مباحث هنری به ویژه مباحث هنری ظلم‌ستیز دقت نظر داشتند به ویژه کارهایی که در زمینه غزه صورت گرفت.

وی عنوان کرد: همچنین دغدغه ویژه رئیس جمهور در جریان برگزاری نمایشگاه «آینه در آینه ۱» جشنواره تجسمی فجر بسیار مشهود بود که در موزه هنرهای معاصر تهران حضور پیدا کردند و با تمام هنرمندانی که نقشی اساسی داشتند، صحبت کردند. ایشان از جنس خود مردم بودند و به هنر مردمی تاکید داشتند و همین موضوع، وجهی متمایز از ایشان را به نمایش گذاشت.

شجاعی طباطبایی در پایان، به خاطره‌ای از انتخابات ریاست جمهوری که طی آن آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، اشاره کرد و گفت: من در زمان انتخابات ریاست جمهوری به عنوان عکاس در سوریه بودم و وقتی از منطقه جنگی آمدیم، دوستان جایی را پیدا کردند که حرم حضرت زینب (س) را دیدم و همان‌جا پیام تبلیغاتی که حرف دل خیلی از رزمندگان مدافع حرم بود، تهیه کردم و پخش شد و این خاطره‌ای از انتخاب خوب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان بود.

بر این اساس، در ویدیوی مذکور که با عنوان «پیام مسعود شجاعی طباطبایی چهره هنر سال انقلاب از کنار حرم عمه سادات» منتشرشده بود، شجاعی طباطبایی گفته بود: «امروز روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه است؛ پیام مدافعان حرم در بحث انتخابات این است که این جبهه به جغرافیای سوره و عراق محدود نمی‌شود بلکه در حال حاضر در ایران اتفاق اصلی در حال رخ دادن است. من به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رای خواهم داد و از همه هنرمندان در هر صنفی تقاضا دارم در این جهاد بزرگ شرکت کنند تا با یک «یاحسین» دیگر پیروزی نهایی و قطعی حاصل شود.» پیام ویدیویی مسعود شجاعی‌طباطبایی را اینجا ببینید.

کد خبر 6113359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha