۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:

«شیروان دره‌سی» منطقه شکار ممنوع شد

«شیروان دره‌سی» منطقه شکار ممنوع شد

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منطقه «شیروان دره‌سی» به مساحت ۹۳ هزار هکتار، شکار ممنوع شد.

حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این منطقه علاوه بر چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، دارای تنوع زیستی بالایی است.

وی تصریح کرد: از گونه‌های جانوری شاخص این منطقه خرس قهوه‌ای، سیاه‌گوش، کبک دری و پرندگان شکاری نظیر عقاب طلایی است که با شکار ممنوع اعلام شدن آن تدابیر لازم برای حفاظت این گونه‌های نادر حیات وحش اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گونه‌های گیاهی این منطقه را نیز یادآور شد و گفت: گون، کلاه میرحسن، فستوکا، اسپرس و ارس خزنده‌ در این زیستگاه طبیعی می‌رویند.

قاسم‌پور با بیان اینکه ۱۰ درصد وسعت استان اردبیل جز مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان است، افزود: محیط زیست سالم بستر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و آسیب به محیط زیست قطعاً این حوزه‌ها را با مشکل جدی مواجه می‌سازد.

وی با دعوت از عموم مردم و به ویژه بومیان منطقه برای حفاظت و مراقبت از منطقه شکار ممنوع شیروان دره‌سی خاطرنشان کرد: مراقبت از گونه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه باید اولویت اصلی مردم و مسئولان باشد.

قاسم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و باید بدانیم تبعات منفی بی‌توجهی به محیط زیست و تخریب آن، در نهایت تمام افراد جامعه را درگیر خواهد کرد.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که از توان جوامع محلی برای حفاظت از مناطق بهره ببریم و تاکنون هر جا که توانسته‌ایم جوامع محلی را با خود همراه کنیم تا شاهد بهبود شرایط حفاظتی منطقه باشییم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: موضوع آموزش در اولویت برنامه‌های اداره کل قرار دارد و با جلب مشارکت اقشار مختلف مانند دانش‌آموزان، دانشجویان، اصناف و ورزشکاران به دنبال ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان اقشار مختلف مردم هستیم.

کد خبر 5613490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha