۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵

فیصل المقداد:

حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم

حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم، گفت: ایران در طول این مذاکرات صادقانه بوده و امیدواریم دور بعدی گفت‌وگوها موفقیت آمیز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در کنار رهبری و دولت ایران در برابر تهاجم مغرضانه آمریکا و اسرائیل و اذناب آنها هستیم. اقداماتی که برای هدف قرار دادن ثبات ایران در قبال مسائل عادلانه منطقه و جهان انجام می‌شود.

وی افزود: همبستگی سوریه با ملت و دوست برادر ایران را اعلام و تأکید می‌کنم خوشحالیم این اقدامات با شکست مواجه شد و حامیان مالی و سیاسی و رسانه‌ای آن ناکام ماندند.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اطمینان داریم که اراده ملت ایران این است که در کنار دولت و حکومتش بایستد و اجازه ندهد تروریسم به کشور دیگری در منطقه ما وارد شود.

وی افزود: سوریه از این اقدامات آسیب‌ها دیده است و همان روش‌هایی که عناصر مسلح و تروریست در سوریه برای هدف قرار دادن دولت سوریه پیش گرفتند، امروز نیز همان اقدامات را صورت می‌دهند و هدف قرار دادن ایران برای تغییر مواضع آن است ولی انقلاب اسلامی به دستاوردهای خود ادامه خواهد داد.

فیصل المقداد گفت: همچنین در نشست امروز در خصوص روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف صحبت کردیم. حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم و معتقدیم ایران در طول این مذاکرات صادقانه عمل کرد و امیدواریم دور بعدی گفتگوها موفقیت آمیز باشد و کشورهای غربی از مواضع غیر صادقانه خود در این گفتگوها دست بکشند.

وی افزود: در این سفر با رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگوهای مفیدی در خصوص روابط دوجانبه و شرایط منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی و ضرورت مقابله با چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، داشتیم.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: حامی جهان چندقطبی هستیم که کشورها آزادی و دموکراسی داشته باشند نه دنیایی که تحت سلطه آمریکا و غربی‌ها باشند.

کد خبر 5623126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha