۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد:

شهرداری در حوزه معتادان متجاهر مسئولیت مستقیم ندارد

شهرداری در حوزه معتادان متجاهر مسئولیت مستقیم ندارد

مشهد ـ رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری در حوزه معتادان متجاهر مسئولیت مستقیم ندارد و مسئولیت آن بین بخشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین باغگلی ظهر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز فرهنگ عمومی برگزار شد اظهار کرد: شهرداری در حوزه معتادان متجاهر مسئولیت مستقیم ندارد و مسئولیت آن بین بخشی است که امیدواریم همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا نتیجه خوبی بگیریم.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: عموماً نیازهایی در شهر دیده می‌شود که الزاماً ما در خصوص رفع آن مأموریت کامل نداریم.

وی افزود: شهر مشهد به دلیل زائرپذیری، به صورت طبیعی معتادان متجاهر و متکدی زیادی دارد، چرا باید همه هزینه آن را مردم مشهد پرداخت کنند، دولت در حدکلان باید به شهر مشهد توجه ویژه کند.

باغگلی ادامه داد: در موضوع معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان، قانون وظایف آن را مشخص کرده است که یک اقدام بین دستگاهی و حتی نگاه ملی به شهر زائر پذیر مشهد می‌طلبد.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: از ابتدای سال جاری ١٧٨ کودک کار در مشهد جمع آوری شده است که این کودکان برای ساماندهی به مراکز بهزیستی هدایت شدند.

وی گفت: همچنین ۶٠٠ زن در مراکز ترک اعتیاد مشهد وجود دارند که اقدامات توانمندسازی برای ٨٣ نفر از زنان بهبود یافته، صورت گرفته است.

باغگلی در ادامه در خصوص فعالیت فرهنگسراهای زیر مجموعه شهرداری گفت: فرهنگسراها به دو دسته که مأموریت عمومی دارند، به شهروندان همان منطقه ارائه خدمت می‌دهند و به فرهنگسراهای تخصصی و موضوعی تقسیم می‌شوند.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در دوره گذشته همه فرهنگسرا هم فعالیت تخصصی و هم عمومی داشتند که در این دوره کاملاً تفکیک شده است.

وی بیان کرد: در سطح شهر مشهد مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای محصولات فرهنگی هزینه شده که در بین ۱۶۰۰ مسجد و تشکل مذهبی توزیع شده است، همچنین دو برنامه بین المللی ماه امت و حکیم توس در این مدت برگزار شده است.

باغگلی همچنین به بودجه مساجد نیز اشاره کرد و افزود: پروژه‌های که در غالب پروژه‌های زودبازده و با محوریت حاشیه شهر است با بودجه ۲۵ میلیارد ریال است که شورای شهر مشهد مستقیم بر آن نظارت دارد. این اقدام در راستای توسعه بخش فرهنگی مساجدی که استعداد دارند است.

کد خبر 5625998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • گل افشان گل محمدی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      با سلام معتادین قسمتی از جمگ ترکیبی دشمنان با مردم این مملکت است چرا شهرداری وظیفه مستقیمی برای نجات این عزیزان را بر عهده ندارد چرا افراد معتاد در مرکز مناسبی ترک نمی شوند و در مرکز مناسبی جذب اشتغال نمی شوند هم شهرداری هم بنیاد مستضعفان هم اوقاف هم بهزیستی هم کمیته امداد امام خمینی باید با کمک عده