۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل خبر داد؛

کشف ۴۲ تن روغن خارج از شبکه در اردبیل

کشف ۴۲ تن روغن خارج از شبکه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: ۴۲ تن روغن خوراکی که برای عرضه خارج از شبکه احتکار شده بود، کشف و به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی‌آذر ظهر چهارشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره کالاهای اساسی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری تمامی انبارهای ذخیره کالاها تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بوده و با عرضه خارج از شبکه تمامی محصولات برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری چندین پرونده در این راستا تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است، تصریح کرد: امروز نیز عرضه‌کننده خارج از شبکه توزیع روغن خوراکی در اردبیل به پرداخت ۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه این پرونده به دنبال گزارش بازرسان سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد، گفت: وقوع تخلف عرضه خارج از شبکه توزیع روغن خوراکی به مقدار ۴۲ تن و به ارزش ۶ میلیارد ریال از سوی یک واحد صنفی در شهر اردبیل منجر به تشکیل پرونده شده و خاطیان به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رحیمی‌آذر افزود: این پرونده به قید فوریت مورد رسیدگی و با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و صاحب این فروشگاه متخلف به پرداخت ۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما هیچ اغماضی با بر هم زنندگان آرامش بازار نداریم و کسانی را که بخواهند معیشت مردم را دچار اختلال کنند، شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

رحیمی‌آذر اضافه کرد: با افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند، مماشات نشده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریعترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحدهای صنفی، حکم تعزیراتی لازم صادر می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی، کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت به سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat اطلاع دهند.

کد خبر 5628358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha