۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳

آیت‌الله‌ مدرسی :

پیشرفت هر امتی در گرو استقلال و آزادی آن است

پیشرفت هر امتی در گرو استقلال و آزادی آن است

آیت‌الله‌ مدرسی بر لزوم یکپارچگی امت اسلامی در پیروی از علما و رهبران اسلامی تأکید کرده و پویایی و تحقق اهداف متعالی همچون آزادی و استقلال را در گرو آن دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی با تأکید بر اینکه پیشرفت و رفاه هر امتی در گرو آزادی و استقلال آن است، عنوان کرد: «ممکن نیست امتی بتواند به توسعه و رفاه دست یابد در حالی که زیر بار اشغالگری و یا حکومت مستبدان باشد».

وی افزود: «تحقق آزادی و استقلال در امت اسلامی مبتنی بر چند رکن اساسی و مهم است. از جمله، آگاهی مردم نسبت به ارزش استقلال، آزادی و ضرورت محافظت از آن، چرا که عزت و کرامت هر امتی بر همین اساس است. همچنین ایجاد تجمعات دینی نیز دومین رکن آزادی است، چرا که نقش این‌گونه تجمعات حمایت و تحکیم مفهوم آزادی بین مردم است و بر آگاهی آنها در محافظت از آزادی‌های خود می‌افزاید».

آیت‌الله مدرسی گرد آمدن مردم حول محور ولایت الهی که در علما نمود دارد را سومین رکن برشمرده و اظهار کرد: «کشورهای اسلامی در طول تاریخ علی‌رغم قرار گرفتن در معرض اشغال غرب و شرق، توانسته‌اند اشغالگران را اخراج کنند و به آزادی و استقلال دست یابند. مقاومت امروز مردم فلسطین، لبنان، یمن و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که آنها چگونه به آزادی و استقلال خود پایبندند».

آیت‌الله مدرسی در خاتمه بیاناتشان بر لزوم یکپارچگی امت اسلامی در پیروی از علما و رهبران اسلامی تأکید کرده و پویایی و تحقق اهداف متعالی همچون آزادی و استقلال را در گرو آن دانستند.

کد خبر 5630927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha