۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

۲۵۰ هزار متر مکعب از حجم سد شاه قاسم یاسوج پر شده است

۲۵۰ هزار متر مکعب از حجم سد شاه قاسم یاسوج پر شده است

یاسوج- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰ هزار متر مکعب از حجم سد شاه قاسم با بارشهای اخیر پر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سد شاه قاسم یکی از سدهای آبی استان است که ذخیره آبی آن در فصل‌های زمستان و بهار تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم این سد ۹ میلیون متر مکعب است، گفت: سد شاه قاسم یکی از سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که از نوع خاکی بوده و سرریز آن از نوع نیلوفری است و در پنج کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد.

مصلح اظهار داشت: این سد با اهداف تأمین آب ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پایین دست، تزریق و تقویت آبخوان آهکی در اطراف سد، توسعه گردشگری و کنترل روان آب‌های حاصل از بارندگی‌ها به ویژه در فصول زمستان و بهار احداث شده است.

وی همچنین با اشاره به سد کوثر در گچساران گفت: حجم ذخیره آب در سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که حجم فعلی آب سد کوثر ۴۱۳ میلیون مترمکعب است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مصلح افزود: میانگین بارش مهر و و آبان در سال ۱۴۰۰ در استان ۲۳ میلیمتر و میانگین بارش‌ها از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تاکنون ۱۳۲ میلی متر ثبت شده است.

کد خبر 5636324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha