۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵

سفیر روسیه:

مسکو هیچگاه صربستان را تحت فشار قرار نمی دهد

مسکو هیچگاه صربستان را تحت فشار قرار نمی دهد

سفیر روسیه در بلگراد اعلام کرد که روابط کشورش با صربستان بر پایه دوستی قرار دارد و مسکو هیچ فشاری را بر صربستان تحمیل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفیر روسیه در بلگراد می گوید این کشور صربستان را تحت فشار قرار نخواهد داد.

«الکساندر بوتسان-خارچنکو» سفیر روسیه در بلگراد امروز دوشنبه اعلام کرد که روسیه هرگز هیچ نوع فشاری بر صربستان اعمال نکرده است. دیپلمات ارشد روسیه یادآور شد که گفت‌وگوی دوستانه دو کشور در بالاترین سطح ممکن حفظ شده است.

سفیر روسیه در بلگراد با انتقاد از پیامدهای اجتماعی-اقتصادی اسفناک سیاست های کوته فکرانه نخبگان اروپایی، هشدار داد که چنین اقداماتی پیامدهایی از جمله افزایش قیمت ها و کمبود انرژی را در اروپا داشت که منجر به برخی نتیجه گیری های اشتباه از سوی رسانه ها در مورد فشار روسیه بر صربستان شد.

دیپلمات ارشد روسیه در بلگراد تاکید کرد که روسیه هیچگاه به اعمال فشار بر صربستان متوسل نشده است و قصد ندارد به این کار روی آورد.

بوتسان- خارچنکو در ادامه یادآور شد: ما با بلگراد یک مشارکت استراتژیک قوی متقابلا سودمند و روابط دوستانه در بالاترین سطح را داریم. دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه به نقل از بوتسان-خارچنکو اعلام کرد: اگر صربستان در زمستان به مقادیر اضافی گاز روسیه نیاز داشته باشد، روسیه آماده مذاکره در این باره است. به گفته سفیر روسیه، قیمت این گاز روسیه برای بلگراد همچنان پایین ترین قیمت در اروپا خواهد بود.

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان، پس از نشست شورای امنیت در اظهاراتی تاکید کرد که صربستان از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند، با این حال به تحریم های یکجانبه غرب علیه روسیه ملحق نمی شود.

کد خبر 5647802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha