۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

آیت الله حیدری:

تفکر انقلاب اسلامی در کل دنیا در حال جریان سازی است

تفکر انقلاب اسلامی در کل دنیا در حال جریان سازی است

اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن می‌خواهد طوری القا کنند که کشور به بن بست رسیده در حالی که تفکر انقلاب اسلامی علاوه بر منطقه نیز در کل دنیا در حال جریان سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش جهاد تبیین پرسنل و مدیران بنیاد مستضعفان که در اهواز برگزار شد، بیان کرد: بنیاد مستضعفان در عرصه جهاد اقتصادی با فعالیت‌های سالم و مردمی نقش مهمی را در رونق اقتصاد کشور دارد.

وی با تقدیر از حضور منسجم و مردمی بنیاد مستضعفان در توسعه خوزستان افزود: بنیاد در تمامی بحران‌ها و مشکلات یاور و کنار مردم بوده و در بحث تنش آبی غیزانیه و زلزله اندیکا و همایش اربعین در کنار خوزستان قرار داشت.

آیت الله حیدری اظهار کرد: اقدامات اقتصادی و جهادی بنیاد بویژه در بخش ساخت بیمارستان و خانه محرومان نیاز است که به اطلاع مردم رسیده شود و بسیاری از فعالیت‌های مجاهدانه بنیاد در خوزستان گفته نشده است.

وی ادامه داد: ایران به یک مرکز ثبات و قوی تبدیل شده و در همه ابعاد دارای استقلال است و همه فتنه‌های دشمن برای به اسارت گرفتن ملت و نابودی این استقلال است؛ دشمن در اوایل انقلاب از فرستادن سیم خاردار امتناع می‌کرد ولی امروز به مرزی از قدرت رسیدیم که دشمن راهی جز تحریم ایران ندارد.

آیت الله حیدری با تاکید بر اینکه امید و کارآمدی نظام باید در جامعه تقویت شود، یادآور شد: دشمن به دنبال ناامید کردن جوانان هستند و می‌خواهند طوری القا کنند که کشور به بن بست رسیده در حالی که تفکر انقلاب اسلامی علاوه بر منطقه نیز در کل دنیا در حال جریان سازی است.

وی بیان کرد: به اعتراف متفکران غربی و آمریکا از جمله فوکویاما، غرب در حال افول است و غربی که روزی ادعای کدخدایی داشت، اکنون به انحطاط کشیده شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال حجاب و مسائل دیگری نیست بلکه به دنبال تجزیه ایران است و قطعاً اعتراض حق مردم است و ما می‌پذیریم ولی در مسئله اخیر که یک فتنه پیچیده و همه جانبه بود، مسئله اغتشاش و جنگ بود.

وی افزود: نظام بر اساس حکمت با اغتشاشات برخورد کرد ولی کسانی که ناموس و جان و مال مردم ضرر رساند باید بر اساس حکم دینی محاربه و برخورد شود.

آیت الله حیدری با گلایه از سکوت و همراهی برخی خواص با فتنه اخیر گفت: مطابق نص احکام اهل سنت و تشیع، حکم کسانی که علیه مردم محاربه می‌کنند، اعدام است ولی عده‌ای از خواص حکم قصاص و محاربه را با هم خلط می‌کنند که مانع از برخورد عبرت‌آموز با محاربان شوند.

وی ادامه داد: در این اغتشاش انسان‌های بی گناه که از قشر مستضعف و فقیر بودند به دست کسانی که ماهیانه ۱۰۰ میلیون درآمد داشتند، مظلومانه کشته شدند، کدام قانونی اجازه می‌دهد در برابر این قتل و جنایت سکوت کرد؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: محاربه در قرآن تاکید شده است و یک حکم لاتغییر دینی است و هم اهل سنت و هم تشیع تاکید و اتفاق نظر دارند که افرادی که محاربه می‌کنند باید اعدام شوند.

وی با انتقاد از برخی صحبت‌های تفرقه‌افکنانه در کشور گفت: کسی خود را شیخ الاسلام اهل سنت می‌داند، چرا به احکام اهل سنت مراجعه نمی‌کند تا ببیند حکم محاربان چیست؟ چطور همین فرد درباره اعدام ۸۰ انسان بی گناه در رژیم آل سعود که ۴۰ نفر آنان سنی بودند حرفی نمی‌زند؟

آیت الله حیدری تاکید کرد: این حمایت‌های برخی خواص از دشمنان مردم در حافظه ملت می‌ماند و ملت ایران اجازه نمی‌دهند وحدت کشور با رفتارهای امریکایی برخی آسیب ببیند.

کد خبر 5655256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha