چارچوب هماهنگی شیعی عراق:

توافق راهبرادی با واشنگتن نیاز به بازنگری دارد

توافق راهبرادی با واشنگتن نیاز به بازنگری دارد

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق تاکید کرد که توافق راهبردی این کشور با واشنگتن نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ترکی العتبی» از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق در گفتگو با وبگاه المعلومه تاکید کرد که توافق راهبردی این کشور با واشنگتن نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: در سایه چالش ها و حوادث دردناکی که عراق طی سال های گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است، بازنگری در توافق راهبردی با واشنگتن ضروری است، توافقی که هیچکدام از اهداف کلی آن محقق نشده و عراق به صورت مستقیم از آن متضرر شده است.

این مقام عراقی ادامه داد: ما پنج ملاحظه مهم درباره بندهای این توافقنامه راهبردی داریم که مهمترین آن سوء استفاده واشنگتن از بندهای مربوط به پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا بدون هیچگونه بازرسی است.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی عراق باید در همه توافقنامه ها به ویژه توافقنامه راهبردی با آمریکا و سایر کشورها بازنگری شود تا این توافقنامه ها بر اساس منافع ملی و احترام به حاکمیت عراق تنظیم شود.

گفتنی است، عراق ده سال پیش توافقنامه راهبردی با آمریکا امضا کرد که بر اساس اعلام مقامات این کشور، این توافقنامه بر شرایط امنیتی عراق تأثیر منفی گذاشته است.

از سوی دیگر پیش از این «محمود الحیانی»، نماینده عضو چارچوب هماهنگی تأکید کرده بود که نیروهای آمریکایی همچنان در عراق حضور دارند و آنچه در دولت الکاظمی درباره خروج آنها اعلام شد برای توقف حملات راکتی علیه پایگاه‌ هایی بود که آمریکایی‌ ها در آن حضور داشتند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی هنوز در داخل عراق حضور دارند و آمریکا بر این موضوع تاکید دارد. دولت الکاظمی به شدت از سوی واشنگتن حمایت می‌شد و برای همین واقعاً نمی ‌خواست نیروهای خود را خارج کند و برای توقف برخی عملیات‌ های نظامی که در آن زمان علیه پایگاه‌ ها تشدید شده بود و توقف حملات علیه کاروان‌های آمریکایی، عقب ‌نشینی ادعایی را اعلام کرد.

کد خبر 5665063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha