۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴

ریکاوری موفق «ارس» پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد پس از بیهوشی

ریکاوری موفق «ارس» پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد پس از بیهوشی

مشهد ـ کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حال عمومی ارس تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد پس از ریکاوری موفق بعد از بیهوشی، در وضعیت ثابت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان محمدی آبیز اظهار کرد: اکنون حال عمومی ارس پس از ریکاوری موفق بعد از بیهوشی، در وضعیت ثابت و همچنان درگیر بیماری چند ساله اش است.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: منتظر نتایج آزمایشات و نمونه‌گیری انجام شده از این پلنگ در اوایل هفته آینده هستیم.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی تجویز دامپزشکان برای درمان «ارس» تنها پلنگ این باغ وحش، تداوم درمان قبل تا زمان دریافت و اعلام نتایج آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها است و در حال حاضر با رژیم غذایی پروتئین با کیفیت بدون چربی و مایعات فروان، منتظر نتایج آزمایشات هستیم.

ایمان محمدی آبیز ادامه داد: در پی تشکیل تیم تخصصی که شامل دامپزشکان توانمند و برجسته استان خراسان رضوی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود، طی روزهای قبل روند تشخیص بیماری این گونه ارزشمند با انجام بیهوشی و معاینه کامل، نمونه‌گیری خونی، رادیولوژی و سونوگرافی از ارس انجام و ریکاوری با موفقیت صورت پذیرفت.

کد خبر 5667986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha