۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۰۸

سرپرست پلیس فتا گلستان هشدار داد؛

برنده شدن در قرعه‌کشی‌ دست آویزی برای کلاهبرداری تلفنی

برنده شدن در قرعه‌کشی‌ دست آویزی برای کلاهبرداری تلفنی

گرگان- سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: اخیرا کلاهبرداران سایبری در تماس تلفنی با افراد، موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌ها را مطرح کرده و از آن ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید تجری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترفندهای مجرمان در کلاهبرداری به صورت مستمر در حال تغییر است و ضرورت دارد آحاد مردم نسبت به ارتقا اطلاعات و هوشیاری خود اقدام کنند.

سرپرست پلیس فتا گلستان افزود: اخیراً کلاهبرداران سایبری در تماس تلفنی با افراد، موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌ها را مطرح کرده و از آن ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در این ترفند مجرمان خود را از طرف اپراتورها، سازمان‌ها معرفی کرده و با فریب کاربران به بهانه برنده شدن در قرعه کشی‌، آن ها را برای دریافت مبلغ برنده شده به پای دستگاه‌های خود پرداز هدایت و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

تجری افزود: در روش دیگر، این مجرمان با چرب زبانی و مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی، اطلاعاتی از آن ها را به دست آورده و در ادامه برای دسترسی به سامانه‌های بانکی افراد با ترفندهایی تقاضای درخواست کد پیامک شده به آنان را می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا گلستان تصریح کرد: هر گونه تماس تلفنی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده شدن در مسابقات یا جشنواره و درخواست اطلاعات حساب بانکی و کد پیامک شده با هدف کلاهبرداری است.

وی با بیان اینکه نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها را خورد، گفت: در صورت دریافت پیامک و یا تماسی مبنی بر برنده شدن، از پاسخگویی و ارسال کد خودداری کرده و به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت مبلغ برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست.

کد خبر 5671954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha