۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی کوثر در منطقه ۸ تهران

راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی کوثر در منطقه ۸ تهران

شهردار منطقه ۸ تهران از راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی کوثر در این منطقه با ظرفیت اشتغال بیش از ۵۰ نفر از زنان زندانی رای باز خبر داد.

فاطمه تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از بهینه‌سازی، توسعه، نوسازی و راه‌اندازی مرکز مهارت آموزی کوثر منطقه ۸ شهرداری تهران با ظرفیت اشتغال بیش از ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار وزنان زندانی رأی در بیستمین شنبه‌های امید و افتخار خبر داد و گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۴ درگیر موضوعات حقوقی و قانونی بوده و از سال ۱۳۹۷ بهره بردار بصورت غیرقانونی در این مرکز فعالیت می‌کرده است.

شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به مدیریت و اداره نامناسب مرکز مهارت آموزی کوثر توسط بهره بردار ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تا مردادماه سال جاری، بهره بردار قبل متأسفانه هیچ کدام از شاخص‌های بکارگیری زنان سرپرست خانوار، رعایت قوانین لازم در اعطای حقوق و دستمزد، برقراری موضوعات رفاهی را انجام نمی‌داد که همین کوتاهی باعث ناراحتی و نارضایتی بسیاری شده بود.

وی تصریح کرد: این منطقه با انجام موضوعات قانونی و حقوقی توانست این فضا را در ۸۲۵ متر مربع عرصه و ۵۰۶ متر مربع زیربنا به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد ریال رفع تصرف کند.

تنهایی با اشاره به برگزاری مزایده برای انتخاب بهره بردار فعلی مرکز مهارت آموزی کوثر، ادامه داد: بهره بردار فعلی دارای تجربه در راه اندازی مرکز مهارت آموزی کوثر است و در عرصه تولید پوشاک بسیار خوش نام و فعال هستند.

شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به تفاهم نامه اداره کل امور بانوان و سازمان زندان‌ها برای بکارگیری زندانی رأی باز در مراکز مهارت آموزی کوثر، تصریح کرد، در این مرکز زنان زندانی رأی باز نیز مشغول به کار هستند و علاوه بر اینکه در کنار خانواده به سر می‌برند با یادگیری مهارت، از حقوق و دستمزد عادلانه نیز برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی و بهره بردار، عنوان کرد: برای بازسازی و بهسازی این مرکز بیش از پانزده میلیارد ریال هزینه شده و بیش از ۳۰ میلیارد ریال مواد و پارچه اولیه برای این مرکز خریداری شده است.

تنهایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هزار متر مربع در منطقه هشت مختص مراکز مهارت آموزی کوثر است که به لطف خداوند این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در اسفندماه سال جاری، میزبان شهردار تهران برای افتتاح پروژه‌های منطقه هشت، در شنبه‌های امید و افتخار خواهیم بود. در پایان این مراسم، این مرکز توسط پدر شهید (فردوسی) به بهره برداری رسید.

کد خبر 5675867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha