۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خبر داد؛

رکورد مترو تهران از ۱۰.۵ میلیارد سفر گذشت

رکورد مترو تهران از ۱۰.۵ میلیارد سفر گذشت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در پایان آذر ۱۴۰۱ تعداد سفرهای انجام شده با مترو تهران به رقم ۱۰ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ۱۸۹ هزار و ۱۲۴ سفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود درستی، با بیان اینکه این رقم از ابتدای بهره برداری از مترو تهران محاسبه شده است گفت: بیشترین تعداد سفر روزانه انجام شده بعد از ایام کرونا، در روز ۵ دی ۱۴۰۱ با ۲ میلیون ۴۳۵ هزار و ۳۰۸ سفر به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص ایستگاه‌های پرتردد مترو پایتخت، اعلام کرد: ایستگاه‌های مترو تئاتر شهر، پانزده خرداد و شهرری به ترتیب سه ایستگاهی هستند که بیشترین مسافر را بین ۱۴۴ ایستگاه متروی تهران و حومه دارا هستند. ایستگاه‌های میدان آزادی، گلشهر و امام خمینی (ره) جایگاه‌های بعدی پذیرش بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته ۶۰ هزار و ۹۱۶ حرکت قطار مسافری در مترو تهران به ثبت رسیده است تصریح کرد: تعداد حرکت‌های مسافری انجام شده از ابتدای بهره برداری تا پایان آذر سال جاری به ۹ میلیون ۱۰۸ هزار و ۴۹۴ حرکت رسیده است.

درستی خاطرنشان کرد: مترو تهران در چند سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیر مسافر روبرو شد اما بعد از انجام واکسیناسیون و کمتر شدن شیوع بیماری شاهد افزایش روزانه مسافر در خطوط مترو هستیم و امیدوارم با افتتاح ایستگاه‌ها جدید، این ناوگان سهم بیشتری از تردد روزانه مردم را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 5684009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha